Pátek 13. prosince 2019, svátek má Lucie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 13. prosince 2019 Lucie

Milovníci SUV chystají konta. Na cestě je nová Honda CR-V a Ford Kuga

aktualizováno 
Novou generaci oblíbeného SUV CR-V představila Honda na autosalonu v Los Angeles. Na stejném místě se novým SUV pochlubil i Ford. Model Escape je sice určený pro USA, ale skrývá se v něm i druhá generace evropského modelu Kuga. Na jeho premiéru si však počkáme až do poloviny příštího roku.

I představená nová Honda CR-V je určena zatím pro americký trh, ale je velmi pravděpodobné, že až automobilka novinku představí na jaře na ženevském autosalonu, bude vypadat stejně. Respektive rozdíly v detailech budou minimální.

Honda u nového SUV vsadila zpředu na výrazně špičatý čumák, který je pro celou modelovou generaci charakteristický. Tentokrát je ale špička opravdu ostrá. Z předchozí generace si novinka vzala zužující se zakončení boční linie oken. Ovšem z ladného obloučku tentokrát designéři vykreslili opět velmi ostrou špičku. Na tu navazuje i zalomení pátých dveří.

Honda CR-V

Celkově je nové CR-V o fous kratší, ale rozdíl dvou centimetrů není příliš markantní. Šířka zůstala zachována, novinka je ale nižší. V případě čtyřkolky o 2,5 centimetru, u modelu s předním pohonem dokonce o 3,5 centimetru. Celkové rozměry auta jsou 4,53 × 1,82 × 1,65 metru a rozvor má hodnotu 2,62 metru. Přes celkově nižší rozměry působí nový model robustnějším dojmem a trochu sportovněji.

Fotogalerie

Interiér je úplně jiný. Především je protažený prostřední panel palubní desky až mezi sedadla, tedy jako u většiny aut. MPV styl dožívajícího modelu je tak zapomenut. A to samé platí i o off-roadových šikmých madlech na dveřích. Místo nich má nové CR-V tradičně tvarované výplně dveří s téměř vodorovnými madly. Z celkově spíš limuzínového stylu interiéru vybočuje jen umístění voliče převodovky, ten zůstal výrazně vpředu u středového panelu palubní desky.

V případě vyšších výbav bude nové CR-V hýčkat řidiče koženými sedadly, kompletní elektrickou výbavou, 6,5palcovým displejem navigace a dalšími detaily. Základní výbava ale tak štědrá není, má třeba jen manuální klimatizaci, přestože Honda CR-V rozhodně nepatří mezi levná auta. Je ale možné, že evropské výbavové stupně budou mít jiné prvky výbavy než americké.

Honda CR-V

Jelikož zatím Honda nepředstavila novinku v Evropě, neznáme ani plánované motory. V USA bude k mání tradičně jen jeden, a to benzinový čtyřválec s objemem 2,4 litru a výkonem 138 kW. S ním asi do Evropy Honda nepůjde, v současnosti používaný benzinový motor je dvoulitrový a mnohem důležitější je dieselový motor s objemem 2,2 litru. Stejné jednotky nebo jejich evoluční verze můžeme očekávat i v novince. 

Escape alias Kuga

Druhá SUV novinka z veletrhu Auto Show v Los Angeles se jmenuje Ford Escape a je zatím určena výhradně pro americký trh. Jenže příští rok bude vše jinak a escape nakráčí do Evropy jako druhá generace Fordu Kuga. Evropská kuga má mít premiéru v březnu příštího roku na veletrhu v Ženevě.

Ford Escape

Ford Escape

Z našeho pohledu má nový Ford Escape alias budoucí Ford Kuga atraktivní design, který na současný model alespoň nějakým způsobem navazuje. To americký zákazník musí na novinku koukat jako na auto z jiné planety. Současný escape je totiž hodně konzervativní a poměrně nudné SUV s mohutnou maskou v ryze americkém stylu.

Ale prodává se dobře, a tak bude zajímavé sledovat, jak Američané přijmou Fordův kinetický design. Zvykat si už můžou u nového focusu a fiesty, které se v USA prodávají. I z toho je patrné, jak se výrobní programy automobilek pro USA a Evropu přibližují. Nový escape je toho trendu dalším důkazem.

Ford Escape

A můžeme pokračovat dál u motorů. Nafta si sice do USA ještě cestu nenašla, ale řada turbomotorů EcoBoost je z evropské nabídky Fordu dobře známá. Přeplňované čtyřválce EcoBoost s objemem 1,6 a 2 litry mají v případě Escapu výkon 129 a 177 kW. Základem nabídky ale bude 2,5litrový atmosférický čtyřválec se 125 kW. Všechny motory jsou spojené s šestistupňovým automatem. V základu je escape jen předokolka, za pohon všech kol se bude připlácet.

Vedle výrazného designu exteriéru si budou muset zákazníci zvyknout i na docela futuristický interiér. Palubní desce rozhodně nevládnou jednoduché tvary, naopak, je rozkouskovaná, jak jen to jde. Podle stupně výbavy se zákazníci mohou těšit na dotykový displej navigace a multimediálního systému, automatické otvírání pátých dveří pouhým pohybem nohy pod nárazníkem, automatický parkovací asistent nebo sledování mrtvého úhlu v zrcátkách.

Detaily k evropské verzi kugy prozradí Ford až za čtyři měsíce, ostatně to samé platí i pro evropskou Hondu CR-V. Pokud si tedy výrobci nerozmyslí premiéru v Ženevě a neukážou svá nová SUV už s předstihem. 

Autoři:
  • Nejčtenější

ANALÝZA: Autoprůmysl začne propouštět, Německo s sebou stáhne i Česko

Velká německá prémiová trojka Audi, Mercedes i BMW se připravuje na krizi. Plán na hubené roky představují i jejich...

Kabaň je zpátky v koncernu VW, bude malovat golfy a passaty

Při rošádě na vedoucích designérských místech se koncernu Volkswagen vrací slovenská hvězda Jozef Kabaň. Po dvouleté...

Dělníci šikanovali agenturní kolegy. Dali jim projímadlo, zavřeli do bedny

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dala výpověď pěti zaměstnancům, kteří šikanovali své kolegy najaté přes...

Premium

Test zimních pneumatik: zkoušeli jsme, zda ty drahé jsou opravdu lepší

Kvalitní pneumatika se od té nevyhovující často liší až propastně. Třeba brzdná dráha a chování auta na mokru je v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autofotka týdne: Legendární Čína válcovala konkurenci. Sršela inovacemi

V září 1979 se na frankfurtském autosalonu představil přelomový Mercedes-Benz třídy S. Ve výrobě vydržel dnes stěží...

Premium

Zoufale jsme se snažili postřeleného muže zachránit, líčí lékař z Ostravy

Hrudní chirurg Marcel Mitták z Fakultní nemocnice Ostrava se snažil s týmem zdravotníků zachránit jednoho z těžce...

Premium

Na Gottově pohřbu jsem se bál, že spáchám atentát na Zemana, říká Strach

Každý se ho ptá na Anděla Páně 3. Jiří Strach ale trpělivě vysvětluje, že to nezáleží jen na něm. „Rozhodujeme o tom...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

  • Další z rubriky

ANALÝZA: Autoprůmysl začne propouštět, Německo s sebou stáhne i Česko

Velká německá prémiová trojka Audi, Mercedes i BMW se připravuje na krizi. Plán na hubené roky představují i jejich...

Potvrzeno, Škoda bude Karoq vyrábět i v Bratislavě. Společně s elektrovozy

Slovenská továrna německé automobilky Volkswagen navýší výrobu čistě elektrických vozidel. Předseda představenstva...

Prodej aut v Číně dál klesá. Pro Škodu je to stále největší trh

Prodej aut v Číně se snižuje už sedmnáct měsíců v řadě. A vyhlídky na příští rok nejsou lepší. Podle prognózy čínského...

Tesla chce v Německu vyrábět půl milionu elektroaut ročně

Americký výrobce elektromobilů Tesla plánuje ve svém novém závodě v Německu vyrábět 500 000 vozů ročně. Uvedl to...

Najdete na iDNES.cz