Milovníci SUV chystají konta. Na cestě je nová Honda CR-V a Ford Kuga

aktualizováno 
Novou generaci oblíbeného SUV CR-V představila Honda na autosalonu v Los Angeles. Na stejném místě se novým SUV pochlubil i Ford. Model Escape je sice určený pro USA, ale skrývá se v něm i druhá generace evropského modelu Kuga. Na jeho premiéru si však počkáme až do poloviny příštího roku.

I představená nová Honda CR-V je určena zatím pro americký trh, ale je velmi pravděpodobné, že až automobilka novinku představí na jaře na ženevském autosalonu, bude vypadat stejně. Respektive rozdíly v detailech budou minimální.

Honda u nového SUV vsadila zpředu na výrazně špičatý čumák, který je pro celou modelovou generaci charakteristický. Tentokrát je ale špička opravdu ostrá. Z předchozí generace si novinka vzala zužující se zakončení boční linie oken. Ovšem z ladného obloučku tentokrát designéři vykreslili opět velmi ostrou špičku. Na tu navazuje i zalomení pátých dveří.

Honda CR-V

Celkově je nové CR-V o fous kratší, ale rozdíl dvou centimetrů není příliš markantní. Šířka zůstala zachována, novinka je ale nižší. V případě čtyřkolky o 2,5 centimetru, u modelu s předním pohonem dokonce o 3,5 centimetru. Celkové rozměry auta jsou 4,53 × 1,82 × 1,65 metru a rozvor má hodnotu 2,62 metru. Přes celkově nižší rozměry působí nový model robustnějším dojmem a trochu sportovněji.

Fotogalerie

Interiér je úplně jiný. Především je protažený prostřední panel palubní desky až mezi sedadla, tedy jako u většiny aut. MPV styl dožívajícího modelu je tak zapomenut. A to samé platí i o off-roadových šikmých madlech na dveřích. Místo nich má nové CR-V tradičně tvarované výplně dveří s téměř vodorovnými madly. Z celkově spíš limuzínového stylu interiéru vybočuje jen umístění voliče převodovky, ten zůstal výrazně vpředu u středového panelu palubní desky.

V případě vyšších výbav bude nové CR-V hýčkat řidiče koženými sedadly, kompletní elektrickou výbavou, 6,5palcovým displejem navigace a dalšími detaily. Základní výbava ale tak štědrá není, má třeba jen manuální klimatizaci, přestože Honda CR-V rozhodně nepatří mezi levná auta. Je ale možné, že evropské výbavové stupně budou mít jiné prvky výbavy než americké.

Honda CR-V

Jelikož zatím Honda nepředstavila novinku v Evropě, neznáme ani plánované motory. V USA bude k mání tradičně jen jeden, a to benzinový čtyřválec s objemem 2,4 litru a výkonem 138 kW. S ním asi do Evropy Honda nepůjde, v současnosti používaný benzinový motor je dvoulitrový a mnohem důležitější je dieselový motor s objemem 2,2 litru. Stejné jednotky nebo jejich evoluční verze můžeme očekávat i v novince. 

Escape alias Kuga

Druhá SUV novinka z veletrhu Auto Show v Los Angeles se jmenuje Ford Escape a je zatím určena výhradně pro americký trh. Jenže příští rok bude vše jinak a escape nakráčí do Evropy jako druhá generace Fordu Kuga. Evropská kuga má mít premiéru v březnu příštího roku na veletrhu v Ženevě.

Ford Escape

Ford Escape

Z našeho pohledu má nový Ford Escape alias budoucí Ford Kuga atraktivní design, který na současný model alespoň nějakým způsobem navazuje. To americký zákazník musí na novinku koukat jako na auto z jiné planety. Současný escape je totiž hodně konzervativní a poměrně nudné SUV s mohutnou maskou v ryze americkém stylu.

Ale prodává se dobře, a tak bude zajímavé sledovat, jak Američané přijmou Fordův kinetický design. Zvykat si už můžou u nového focusu a fiesty, které se v USA prodávají. I z toho je patrné, jak se výrobní programy automobilek pro USA a Evropu přibližují. Nový escape je toho trendu dalším důkazem.

Ford Escape

A můžeme pokračovat dál u motorů. Nafta si sice do USA ještě cestu nenašla, ale řada turbomotorů EcoBoost je z evropské nabídky Fordu dobře známá. Přeplňované čtyřválce EcoBoost s objemem 1,6 a 2 litry mají v případě Escapu výkon 129 a 177 kW. Základem nabídky ale bude 2,5litrový atmosférický čtyřválec se 125 kW. Všechny motory jsou spojené s šestistupňovým automatem. V základu je escape jen předokolka, za pohon všech kol se bude připlácet.

Vedle výrazného designu exteriéru si budou muset zákazníci zvyknout i na docela futuristický interiér. Palubní desce rozhodně nevládnou jednoduché tvary, naopak, je rozkouskovaná, jak jen to jde. Podle stupně výbavy se zákazníci mohou těšit na dotykový displej navigace a multimediálního systému, automatické otvírání pátých dveří pouhým pohybem nohy pod nárazníkem, automatický parkovací asistent nebo sledování mrtvého úhlu v zrcátkách.

Detaily k evropské verzi kugy prozradí Ford až za čtyři měsíce, ostatně to samé platí i pro evropskou Hondu CR-V. Pokud si tedy výrobci nerozmyslí premiéru v Ženevě a neukážou svá nová SUV už s předstihem. 

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Najdete na iDNES.cz