Podle Tomáše Dusíka z týmu CTU CarTech Fakulty strojní se předpokládá využití autonomního řízení v závodech studentských formulí od roku 2021. V té době je předpoklad, že by některé z disciplín absolvoval dálkově ovládaný závodní vůz bez řidiče. „Zatím jsme na začátku a začínáme testovat senzory umožňující autonomní jízdu na jednom ze starších vozů. Za ten zhruba rok a půl ale chceme být připraveni,“ řekl.
Oba konstrukční týmy, CTU CarTech a eForce FEE Prague Formula, se účastní soutěže Formula Student, jejíž závody se konají po celém světě. Studenti mezi sebou porovnávají síly nejen v jízdních disciplínách, ale pro celkový úspěch jsou důležité i výsledky v disciplínách prezentačních. Soutěž reflektuje současné trendy průmyslu a studenti mnohdy svými inovacemi zaběhnutá řešení předbíhají.
Tým Fakulty strojní CarTech dosud postavil jedenáct formulí a v současnosti pracuje na dvanáctém modelu, eForce vytvořil osm závodních vozů. Vedle toho začaly na Fakultě dopravní v rámci týmu CTU Lions vznikat i závodní motocykly jak se spalovacím motorem, tak i elektromotorem.
Tým CTU CarTech si z letošní závodní sezony přivezl dvě pódiová umístění, když na závodech Formula Student Czech dosáhl na 1. místo a v Itálii pak na 3. místo. Tým s elektrickou formulí eForce si přivezl z českých závodů 2. místo.
Studentské projekty ČVUT se veřejnosti předvedly při dynamických ukázkách ve středu 2. října v rámci akce Den s formulemi ČVUT 2019 a závodními motorkami. Kromě elektrické a spalovací formule z dílen týmů CTU CarTech z Fakulty strojní a eForce FEE Prague Formula z Fakulty elektrotechnické se zde letos ukázaly také závodní motocykly týmu CTU Lions z Fakulty dopravní.