Slunce v duši a kabel v zásuvce
Po dvou generacích sportovních kupé Subaru BRZ a Toyota GT86/GR86 rozšířily obě automobilky spolupráci také na segment elektromobilů. Po Toyotě bZ4X se tak představuje i Subaru Solterra, jehož označení vzniklo spojením slov „sol“ a „terra“, což jsou latinské výrazy označující slunce a zem. Pro obě značky je to elektrická premiéra.
Zatímco vývoj kupé byl v režii Subaru, nový společný kompaktní crossover pro změnu dostala na starost Toyota. Jeho základem je zbrusu nová elektromobilní platforma, kterou Toyota obchodně nazývá e-TNGA, Subaru používá vlastní označení e-SGP (e-Subaru Global Platform). Zatímco řada nových modelů Subaru se do Evropy nedostala, nebo se zpožděním, na solterru starý kontinent čekat nebude. V showroomech japonské značky se objeví už v polovině roku 2022, aby pomohla snížit flotilové emise.
Novinka je s délkou 4 690 mm a šířkou 1 860 mm větší než model Subaru Forester a má i delší rozvor (2 850 mm), je ale nižší (1 650 mm). Pod výklopným zadním víkem má posádka najít slušných 452 litrů objemu pro svá zavazadla. Solidní průchodnost terénem zajistí světlá výška 210 mm a terénní režim X-Mode, který nezávisle upravuje trakci na každé kolo.
Jeho součástí bude i nová funkce Grip Control, což je v podstatě jakýsi tempomat pro nízké rychlosti. Kromě verze 4×4 se dvěma elektromotory s celkovým výkonem 160 kW (217,5 k) se bude Solterra vyrábět i v jednomotorovém provedení s pohonem přední nápravy a výkonem 150 kW (204 k). Li-ion baterie s vyspělým tepelným managementem monitorujícím každý článek má v obou případech kapacitu 71,4 kWh a půjde dobíjet výkonem 6,6 kW (AC) a 150 kW (DC). Dojezd se podle japonské normy WLTC v případě čtyřkolky pohybuje na úrovni 450 km a verze s předním pohonem by měla zvládnout až 530 kilometrů.