Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Elektromobilita připraví o práci až půl milionu lidí, varují dodavatelé dílů

S výjimkou baterie je elektromobil konstrukčně jednodušší než vůz se spalovacím motorem. Má méně dílů, jeho výroba je jednodušší, stejně jako servis. Tato výhoda pro majitele má ale i svoji druhou stránku, kterou je třeba zmínit. Masivní přechod na elektromobilitu bude znamenat méně pracovních míst.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Na světě není omezený počet pracovních pozic, některé zanikají, další vznikají.

0 0
možnosti

J63a38n 89T46a72r35a57b14a

3. 4. 2022 9:02

To je cajk, chybí zedníci, instalatéři, pokryvači, klempíři, truhláři a spousta dalších.

1 0
možnosti
Foto

Ten rozdíl je v tom, že zatímco do spalováků si vyrábíme většinu věcí lokálně, tak u elektromobilů podstatnou část auta dovezeme hotovu někde z Asie. Proti EV v zásadě nic nemám, jen mi to pro moje potřeby nevychází ekonomicky a dokud to tak bude, rád bych měl možnost jezdit benzin či naftu.

Na servis to taky dle dostupných dat lépe nevychází a elektromotor do EV zase tak jednoduchý není, baterka je taky dost složitá, management chlazení, hromada elektroniky navíc, atd. Kdyby EV byly jednodušší, byly by levnější.

0 1
možnosti
Foto

to je normální, že chceš dostat možnost, mít se dobře, ale jestli ji dostaneš, to se uvidí

0 0
možnosti
Foto

Půl milionu v celé Evropě, která je Mekka výroby aut?

A myslíte agenturní, zahraniční pracovníky?

Máte pocit že je vysoká nezaměstnanost?

Z tohoto bych tedy opravdu strach neměl.

1 0
možnosti
Foto

pokud zrovna neobrábíš součástky do motorů dácií, tak se tě to nedotkne a kbyž je obrábíš, tak je velká šance, že začneš místo toho obrábět něco jinýho a když se ani to nepovede, tak nemusí být tak zle a nemusíš dělat nic, tenhle stát ti dá bonusy za nicdělání a budeš se mít dobře

0 0
možnosti

A od roku 2000 nebude třeba papír pro tiskárny

0 0
možnosti

Masová akumobilita za současných a výhledových technologií je naprostý nesmysl. Jako doplňkový způsob osobní dopravy budiž, ale jako hlavní a jediný to nebude fungovat. Hlavně, když už, měla by to být přirozená evoluce a ne direktivně nařízené. Ohrožuje to sociální smír ve společnosti.

5 1
možnosti
Foto

to je jedno co to ohrožuje, bude to a nic se s tím nedá dělat

0 0
možnosti

Vzhůru rozbíjet stroje, které nám berou práci! =}

1 0
možnosti

M45i79l47a13n 57N81o57v94y

1. 4. 2022 15:20

Ponechme stranou, ze se to tyka elektroautomobilu: pul milionu mist v cele Evrope? To je preci naprosto zanedbatelne.

0 0
možnosti

Jednodušší výroba a opravy?

Tak proč jsou elektromobily i po 200 letech vývoje pořád dražší a méně použitelné?

Abyste si zaotpili v elektormobilu potřebujete tepelné čerpadlo, u spalovacího motoru stačí jednoduchý tepelný výměník. Opravdu je tohle jednodušší a levnější?

Dtto - baterie vs. nádrž. Zbytek auta je nutně stejný (skla, světla, sedačky, interiér, atd..)

Jediné, co je jednodušší, je motor.. s řídící aparaturou už to ale moc pravda není.

1 2
možnosti
Foto

1. Není to 200 let vývoje. To je demagogie, skutečný vývoj probíhá posledních asi 20 let, předtím to byla jen okrajová záležitost pár nadšenců, automobilky se tomu nikdy dříve moc intenzivně nevěnovaly, protože dříve nebyla k dispozici slibná technologie na vhodné akumulátory. To se změnilo až s příchodem Li-ION na konci 90. let..

2. Tepelné čerpadlo není o nic složitější než ten tepelný výměník, je to vskutku jednoduchý fyzikální princip. Jinak to tepelné čerpadlo je jen jedna část topení, která využívá odpadní teplo motoru a akumulátorů, dá se zatopit i rychle prostou odporovou zátěží, třeba vyhřívaná sedadla.

3. Ano, baterie je nákladnější a složitější, než nádrž, na druhou stranu výroba elektřiny je oproti výrobě benzínu prkotina, což je důležitější, protože nádrž/baterii vyrobíte jen jednou, ale plnit jí pak musíte pravidelně po celou dobu životnosti automobilu.

4. V tom motoru a převodovce je ten rozdíl oproti elektromotoru naprosto diametrální. Elektromotor je velice jednoduchý, spolehlivý a prakticky bezúdržbový. Spalovací motor a převodovka jsou velice sofistikované a složité systémy, které vyžadují náročnou pravidelnou údržbu. Řídící aparatura spalováku je naopak složitější. Na elektromotor máte jen frekvenční měnič a teplotní senzory, ale nepotřebuje to žádné lambda sondy, váhy vzduchu, řízené katalyzátory, filtry, vstřikování močoviny a podobná udělátka, která se poměrně často kazí.

3 0
možnosti

J90o96s60e28f 38Š37v91e40c

1. 4. 2022 12:25

Rok 2030?

V té dobé nejspíš budu mít za sebou svůj poslední výlet - motolským komínem!

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají

12. května 2024

Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Biden v ekonomické válce s Čínou, na elektroauta uvalí USA clo sto procent

14. května 2024,  aktualizováno  14:30

Spojené státy zvýší cla na dovoz elektromobilů z Číny z 25 na 100 procent, oznámila administrativa...

Auta dnes může prodávat každý lúzr, říká k testu autosalónů novinář

14. května 2024

Rozstřel Investigativní tým MF DNES a iDNES.cz opět po roce otestoval české autosalóny. Průzkumníci ve...

Zastavením na dálnici riskujete život i pokutu. Odkliďte auto i sebe

14. května 2024

Děsivá nehoda u Ostravy, při které přišel o život řidič a dalšího čeká podle všeho vězení, názorně...

Švýcaři varují před dětskou sedačkou, která se rozlámala při testech

13. května 2024

Test dětských autosedaček, jehož kompletní výsledky budou zveřejněny na konci letošního května,...

Zkraťte si čas v kuchyni: Vyhrajte kořenící pasty od Podravky
Zkraťte si čas v kuchyni: Vyhrajte kořenící pasty od Podravky

Zrychlete vaření s kořenícími pastami Podravka Natur. Usnadní a zjednoduší přípravu pokrmů, protože zeleninu nemusíte čistit ani krájet, ale...