- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na světě není omezený počet pracovních pozic, některé zanikají, další vznikají.
To je cajk, chybí zedníci, instalatéři, pokryvači, klempíři, truhláři a spousta dalších.
Ten rozdíl je v tom, že zatímco do spalováků si vyrábíme většinu věcí lokálně, tak u elektromobilů podstatnou část auta dovezeme hotovu někde z Asie. Proti EV v zásadě nic nemám, jen mi to pro moje potřeby nevychází ekonomicky a dokud to tak bude, rád bych měl možnost jezdit benzin či naftu.
Na servis to taky dle dostupných dat lépe nevychází a elektromotor do EV zase tak jednoduchý není, baterka je taky dost složitá, management chlazení, hromada elektroniky navíc, atd. Kdyby EV byly jednodušší, byly by levnější.
to je normální, že chceš dostat možnost, mít se dobře, ale jestli ji dostaneš, to se uvidí
Půl milionu v celé Evropě, která je Mekka výroby aut?
A myslíte agenturní, zahraniční pracovníky?
Máte pocit že je vysoká nezaměstnanost?
Z tohoto bych tedy opravdu strach neměl.
pokud zrovna neobrábíš součástky do motorů dácií, tak se tě to nedotkne a kbyž je obrábíš, tak je velká šance, že začneš místo toho obrábět něco jinýho a když se ani to nepovede, tak nemusí být tak zle a nemusíš dělat nic, tenhle stát ti dá bonusy za nicdělání a budeš se mít dobře
A od roku 2000 nebude třeba papír pro tiskárny
Masová akumobilita za současných a výhledových technologií je naprostý nesmysl. Jako doplňkový způsob osobní dopravy budiž, ale jako hlavní a jediný to nebude fungovat. Hlavně, když už, měla by to být přirozená evoluce a ne direktivně nařízené. Ohrožuje to sociální smír ve společnosti.
to je jedno co to ohrožuje, bude to a nic se s tím nedá dělat
Vzhůru rozbíjet stroje, které nám berou práci! =}
Ponechme stranou, ze se to tyka elektroautomobilu: pul milionu mist v cele Evrope? To je preci naprosto zanedbatelne.
Jednodušší výroba a opravy?
Tak proč jsou elektromobily i po 200 letech vývoje pořád dražší a méně použitelné?
Abyste si zaotpili v elektormobilu potřebujete tepelné čerpadlo, u spalovacího motoru stačí jednoduchý tepelný výměník. Opravdu je tohle jednodušší a levnější?
Dtto - baterie vs. nádrž. Zbytek auta je nutně stejný (skla, světla, sedačky, interiér, atd..)
Jediné, co je jednodušší, je motor.. s řídící aparaturou už to ale moc pravda není.
1. Není to 200 let vývoje. To je demagogie, skutečný vývoj probíhá posledních asi 20 let, předtím to byla jen okrajová záležitost pár nadšenců, automobilky se tomu nikdy dříve moc intenzivně nevěnovaly, protože dříve nebyla k dispozici slibná technologie na vhodné akumulátory. To se změnilo až s příchodem Li-ION na konci 90. let..
2. Tepelné čerpadlo není o nic složitější než ten tepelný výměník, je to vskutku jednoduchý fyzikální princip. Jinak to tepelné čerpadlo je jen jedna část topení, která využívá odpadní teplo motoru a akumulátorů, dá se zatopit i rychle prostou odporovou zátěží, třeba vyhřívaná sedadla.
3. Ano, baterie je nákladnější a složitější, než nádrž, na druhou stranu výroba elektřiny je oproti výrobě benzínu prkotina, což je důležitější, protože nádrž/baterii vyrobíte jen jednou, ale plnit jí pak musíte pravidelně po celou dobu životnosti automobilu.
4. V tom motoru a převodovce je ten rozdíl oproti elektromotoru naprosto diametrální. Elektromotor je velice jednoduchý, spolehlivý a prakticky bezúdržbový. Spalovací motor a převodovka jsou velice sofistikované a složité systémy, které vyžadují náročnou pravidelnou údržbu. Řídící aparatura spalováku je naopak složitější. Na elektromotor máte jen frekvenční měnič a teplotní senzory, ale nepotřebuje to žádné lambda sondy, váhy vzduchu, řízené katalyzátory, filtry, vstřikování močoviny a podobná udělátka, která se poměrně často kazí.
Rok 2030?
V té dobé nejspíš budu mít za sebou svůj poslední výlet - motolským komínem!