Diskuse k článku

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných platforem sdílených napříč značkami. Jejich vývoj je nákladný, zlevní to ovšem nakonec další konstrukční práce i výrobu. Z nové platformy pro elektrovozy chce VW navíc udělat standard, na kterém bude stavět i konkurence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M94a15r74t72i69n 68N85o96v43á85k 4213921453614

Já jsem zrovna na Stubai s Teslou X a viděl jsem tu několik dalších vč modelu S, který přijel z Holandska. Přestaňte už lidem lhát, že to na hory nedojede. Ano, musel jsem na 6.5 hod jízdě 40 minut dobíjet.

0/0
20.2.2019 22:53

H39o58n94z10a 35T27a47r 3109982254472

Když u VW něco slibují Tak se mi připomenou video dokumenty, kde už toho mnoho naslibovali .

https://www.youtube.com/watch?v=fp9t0oI0oww&t=721s

https://www.youtube.com/watch?v=oASqhRqkTIk&t=38s

https://www.youtube.com/watch?v=WVxh_iikqbw&t=300s

https://www.youtube.com/watch?v=or4TOO26VNY&t=30s

+1/0
15.2.2019 18:13

Z56d83e73n67ě16k 51P10a43v10l35i25š 8315890796

V předevčerejší příloze MF Dnes - Auto Dnes jsem se dočetl, že Muskova lidovka Tesla model 3 evropské specifikace má stát 1,5 mega. Závěr článku - předražené nic moc.

0/−1
14.2.2019 19:20

T20o52m28á18š 89B24e86r15k77a 2205352854536

Srovnatelná s podobnými auty v podobné výbavě. Audi A4, BMW 3, Mercedes C, Jaguar XE

0/0
14.2.2019 20:20

Z91d95e50n57ě57k 89P97a12v61l44i95š 8105840846

Srovnáváte nesrovnatelné Audi A4 ceníková cena 840 tisíc, Tesla 1,5 mega. Za ty peníze můžete mít prémiovku Audi A6 allroad.

+1/−1
14.2.2019 20:48

T76o24m71á58š 47B52e80r26k37a 2335232934476

Možná tak v základu s nejslabším motorem. Tesla prodává Model 3 s premiovou výbavou včetně obří panoramatické střechy a s jízdními parametry, že se jim nevyrovná ani ta nejsilnější motorizace u Audi. Zkus si tu Audinu nakomfigurovat do stejné výbavy co nabízí Tesla a bude taky na 1.5 mega.

+3/0
15.2.2019 0:16

T36o31m96á30š 74B20e11r52k84a 2205372234686

Dej si tam jenom automat a pohon 4x4 jako nabízí Tesla a jsi na 1.2 mega v základní výbavě.

+2/0
15.2.2019 0:18

Z55d83e20n67ě43k 41P74a51v37l67i35š 8395180576

.Zdravím tě.

Já nevím jestli se bavíme o stejném autě Tesla 3

https://www.idnes.cz/auto/magazin/tesla-model-3.A190203_144258_auto_testy_fdv

pohon na zadní kola cena 1,5 mega, palubovka - místo pěkných budíků display od počítače. Já jsem zvyklý na palubovku v A6 allroadu,to je skutečná prémiovka, čtyřkolka v základu.

0/0
15.2.2019 21:04

T29o78m12á13š 31B36e91r76k36a 2515432524246

Podívej se za kolik se to auto prodává v Německu.

0/0
16.2.2019 10:04

Z74d56e62n55ě26k 74P37a83v46l84i62š 8805840356

Tady nejsme v Německu, tam mají nižší DPH.

0/0
17.2.2019 14:58

P22e96t23r 48Č10e94r18m96á31k 9588275599860

Tesla model 3 není premie a není s ní nijak (krom ceny) srovnatená, na Evropské poměry zcela průměrné mainstreamové auto. Premie je o galaktickou míli dál ;-)

+1/−1
15.2.2019 0:49

T27o22m40á94š 91B86e77r29k35a 2615392504916

Její zákazníci si to nemyslí, když jsou ochotni za ni zaplatit stejně jako za ty německé prémiové auta a dokonce je v USA předehnala v prodejích.

+2/0
15.2.2019 8:04

V33í94t 48B92r75z90o33b23o52h76a40t43ý 7450312653571

myšlení zákazníků ale většinou není moc pragmatické :-D

0/0
15.2.2019 8:52

T95o75m38á14š 43B42e91r59k16a 2425552324956

Dulezite je ze maji vas abyste myslel za ne

+1/0
15.2.2019 11:43

V70í14t 88B53r61z11o42b16o96h45a73t82ý 7550822753191

já za nikoho myslet nehodlám, ať se každý rozhodne dle svých preferencí ;)

0/0
15.2.2019 12:32

M38a44r89t12i89n 31K28a96r58á42s26e61k 9928703788298

Taky porovnavate nejnizsi moznou cenu za audi, s prakticky nejdrazsi verzi te tesly ....

+1/0
15.2.2019 9:37

Z29d33e98n25ě38k 11P38a33v30l82i23š 8295540376

Pane Karásku Tesla model 3 má být levné provedení oproti modelu S.

0/0
15.2.2019 20:16

M34a13r56t69i14n 52K33a14r97á22s71e72k 9908683408628

Upřímně nechápu jak to souvisí s tím co jsem psal, a navíc hlaska že model 3 je levnou verzi modelu S je úplně mimo...

0/0
15.2.2019 22:39

P86e77t21r 73Č66e26r81m47á84k 9188615759810

To si pletete základ, tesla mení premie.

0/−1
15.2.2019 0:47

T45o93m92á93š 11B72e22r19k68a 2655792164576

To víš že je to prémie. MInimálně podle ceny a všechno ostatní je na rozhodnutí zákazníků, kteří si taky myslí že je to prémie a kupují ji místo Mercedesů.

+2/0
15.2.2019 8:05

M60a18r55t96i47n 50K55a18r18á55s13e71k 9888493938938

Ano Petře, model 3 je beztak na podvozku Pola, tedy je to jistě malé auto......

0/0
16.2.2019 9:25

P92e31t16r 39B21l14á20h98a 6590807989743

Irsko prodej EV leden 2019: 1.111 ks (leden 2018 = 380 ks) + 292%, nejprodávanější auto Kona - 311 ks

0/0
14.2.2019 14:23

P81e79t30r 60U65r20b28a43n 1952385982521

Pisete: "...v roce 2025 plánuje [VW] toto číslo zvýšit na 3 miliony"

A o kousek dal "V roce 2025 chce koncern prodávat minimálně milion elektromobilů ročně..."

Tak ja teda nevim =D

0/0
14.2.2019 1:19

J30i78ř72í 14S53c98h17w78a89c13h 8398544748946

Novináři v tom mají celkem zmatek, většinou je to způsobeno tím, že často pod pojem "elektromobll" počítají i hybridy, ale někdy taky ne.;-)

0/0
14.2.2019 11:53

K57r10y37š56t32o65f 70L35a56n52í44k 1839380925205

misto strechy fotovoltaicky panel a nebude treba tolik nabijecek

0/−3
13.2.2019 21:48

Z94d51e72n52ě42k 34M66o15r13á29v68e76k 5697298168843

Ten by mohl tak leda živit klimatizaci v největších vedrech. A mohl by větrat auto stojící na slunci.

+2/0
13.2.2019 21:51

M71a60r37t63i94n 77K35a13r51á10s84e93k 9448213428138

Tak na druhou stranu panel na strese a kapote by teoreticky mohly dat elektrinu na 2-3 tisice kilometru rocne, coz by treba pro nekoho kdo ma auto povetsinu doby zaparkovane u panelaku a obcas s nim nekde vyrazi a najede tak 5000 rocne mohlo byt i zajimave (stacila by polovina dobijeni a tim ze doma by nemel tak se to pocita) ... ale je to takove dost teoreticka konstrukce pro dost specificky pripad...

0/0
14.2.2019 8:49

L64i16b47o69r 14M86o69u90č38k40a 1598857135592

pokud nebude spinavej a vydrzi krouceni jako karoserie - jinak to bude dalsi vrzatko

0/0
14.2.2019 11:02

Z84d63e95n24ě80k 87M59o66r17á52v50e86k 5577978238333

Nevím, jestli bych chtěl čučet na fotovoltaiku na kapotě, ani nevím, kolik by se z takové plochy dalo získat, ale zrovna ta klimatizace je taková vhodná - čím více slunce, tím více elektriky a tím více je potřeba chladit. Ale pokud by byl výkon dostatečný, tak proč ne, pomalé nabíjení by té baterii mohlo prospět.

0/0
14.2.2019 12:44

J11a47n 22V31á17c64l41a46v92í43k 3292776761919

Aut se prodává celkem dost, takže výrobci by si asi navrhli vlastní panely, které by respektovaly tvar karoserie, ale s tím výkonem bych to moc slavně neviděl...

0/0
14.2.2019 13:43

Z27d49e49n54ě84k 14P16a83v53l35i60š 8235290886

V noci můžete na fotovoltaiku svítit nebo vyrábět elektřinu třením ebonitových tyčí liščími ocasy.

0/0
13.2.2019 23:15

P70e90t62r 67B52l25á19h51a 6310707239913

v noci svítíte elektřinou z FVE, kterou si přes den uložíte do baterie, člověče je rok 2019, ne, 1999, budíček

+3/0
14.2.2019 7:16

Z29d76e46n13ě94k 41P27a66v96l65i82š 8505230696

Omyl,já v noci svítím elektřinou která je z větší části vyrobena spalováním uhlí a z menší části z jaderky. Pro vaši informaci v naší čtvrti rodinných domů není ani jeden panel FVE.

0/0
14.2.2019 19:13

J96a50n 33K92o41m45r73s77k77a 8492272198352

Věřím Volkswagenu víc než Tesle.

Takže asi se jim to podaří.

Nicméně doufám, že se technologicky ujme jako palivo vodík.

+4/−2
13.2.2019 21:08

T55o30m14á57š 29B77e48r11k21a 2515352684626

Tesla má mnohem více zkušeností s elektromobily a vlastní baterie. VW má zase mnohem více peněz a výrobní kapacity.

Vodík už je ze hry.

+5/0
13.2.2019 21:16

G57e46o47r57g 30K64o27m28b32e76r16e56c 9914441516111

naopak, vodik teprve zacina vstupovat na scenu. V Nemecku uz cerpaci stanice pro vodik lezou jak hoby po desti.

0/0
14.2.2019 12:58

J66i20ř56í 73S37e69h47n29a26l 6805398712436

Tak vodik neni nic novyho, zejmena pak v Nemecku, kde na scenu vstoupil uz davno. Ale myslim ze se neda rict ze by se to osvedcilo. https://www.idnes.cz/technet/technika/havarie-vzducholode-hindenburg.A170430_190314_tec_technika_erp :-P

0/0
14.2.2019 13:25

J38a86n 75V56á93c87l52a23v60í30k 3942426291989

VW má zase mnohem víc zkušeností s auty.

0/0
14.2.2019 13:48

V38í69t 15B27r20z37o53b46o24h65a30t43ý 7410642173841

což v tomto ohledu nehraje ale až takovou roli

0/0
14.2.2019 14:19

P86e36t39r 52Č74e82r27m13á78k 9828315169340

Právě naopak to hraje hlavní roli, dlouhodobě táhne elektrifikaci toyota která bývala před vw největším producentem, pak to vzal renault/nissan.

0/0
15.2.2019 0:52

V90í56t 45B66r64z29o18b88o37h92a56t76ý 7170532443911

Toyota s elektromobilem teprve začíná. Největší zkušenost má s hybridy, což je teda zásadní rozdíl.

0/0
15.2.2019 8:50

R85u12d65o85l31f 76T30r58n11a94v58s85k82y 8217846465954

Fligna na politiky a tupe masy. Automobilky nemuzou prejit na elektro, protoze tim eliminuji vetsinu pohyblivych dilu, ktere je dnes defacto zivi. Jen se zase oprasily stare oblbovacky z dob olejovych krizi, kdy se ekologicky harasilo podobne jako ted. Hodili to jen do pekneho havu, jakozto posledni vykrik techniky. No a jak tu vetsina pise, do peti let bude po elektromobilnim boomu, jako po zabe. Automobilky se vrati ke stare praxi vochcavani nerealistickych emisnich limitu a rejzovani za pomoci nahradnich dilu pochybne kvality. Prece nikdo nebude menit zavedeny system peneznich toku. Automobilky jsou ty uplne posledni koho elektro zajima, politika je jako vzdy-mimo misu. Par lidi se na ty predrazene krapy nachyta, ale ve finale to bude velky flop.

0/−4
13.2.2019 20:50

R10i57c11h11a34r52d 36V24e38s19e28l85ý 4180823966241

Kde se to bude nabíjet? Tady čtu.... Vývoj bude úplně stejný, jako když se benzin prodával v lékárnách. Taky jich nebylo moc, jak aut, tak lékáren. V tomto případě však s růstem poroste i nabídka technologií:-) (pokud se tato chytne).

Historie je velmi poučnáR^R^R^

0/−4
13.2.2019 20:36

P47a91v61e53l 84V74a88l61e86n79t80a 7181321517403

Když to nabiju do 15 minut ujede to alespoň garantovaných 600 km za všech podminek a bude to stát stejně jak spalovaky proč ne. Do té doby... Meh

+3/−2
13.2.2019 18:31

T92o98m75á16š 28B91e64r70k73a 2555672454686

Spalovák vám ujede 600km za všech podmínek?

+2/−3
13.2.2019 20:06

P47a61v86e57l 65V34a39l35e20n56t44a 7231761307913

Na plnou si myslím že těch 600-800 v průměru ujedete. Ale tak klidně 500 ať nežeru.

0/0
13.2.2019 20:10

T11o10m95á30š 38B43e21r66k26a 2275352494916

Tak jednou tvrdíte, že v průměru a jednou za všech podmínek. Hodně záleží na tom jak jedete a dalších faktorech. Bugatti Veyron má dojezd nějakých 400km, ale když to opravdu rozpálíte, tak nedá ani 60km na plnou nádrž.

Pokud denně nejezdíte dlouhé trasy po dálnici, tak elektromobil nemá s dojezdem problém a když potřebujete párkrát do roka jet někam dále, tak musíte počítat s přestávkama na nabití. Což je nepraktické, pokud jezdíte 1000km každý den. V takovém případě se elektromobil moc nehodí. Ikdyž před pár týdny jsem četl, jak manželský pár procestoval Ameriku v Tesle. Během 17 dní cestování ujeli necelých 11.000mil. Odkaz jsem nenašel, ale zde je na jiný, který ujel 5000 mil za 8 dní.

https://www.cake.co/conversations/BrLZ9WM/5-000-mile-road-trip-in-a-tesla-model-3

+3/−1
13.2.2019 20:31

P34a26v84e47l 23V12a14l30e54n51t81a 7221941947793

Tak záleží na autě proto také píšu v průměru. Nafťák dá klidně 800 - 1000 km na nádrž. Benzín 600 - 800 taky s přehledem. Záleží na velikosti nádrže, na tom jak to žere a na tom jak na to šlapete. Ale pokud nebudete mít plyn až u podlahy celou dobu a normální běžné auto, tak těch 600 prostě dáte s přehledem. Ty podmínky jsem myslel hlavně teploty, protože baterie mají problémy s nízkými teplotami kdy ztrácejí kapacitu a navíc je používáte i na topení což u spalováku máte přirozeně z teploty motoru. O bugatty veyron nemá smysl se bavit to je argument k ničemu.

Jak píšete elektromobil se nehodí se na delší trasy, problém je také délka nabíjení která může být klidně hodiny. Zatím je to prostě nepraktické a omezující oproti spalováku. Až to bude srovnatelné, tedy bude to splňovat to co jsem napsal v prvním příspěvku, tak to bude zajímavé i pro normální lidi, nejen pro fanoušky. (nebo jako druhé auto do rodiny když máte barák aby jste to mohl nabíjet doma a používáte to jen po městě)

0/0
13.2.2019 21:05

Z31d54e23n26ě90k 67M50o44r21á55v77e51k 5297368468643

Když budete trvale poskakovat v zácpě, tak na tu plnou neujedete možná ani 300 km, elektromobilu se takový režim na dojezdu skoro neprojeví.

+5/−2
13.2.2019 21:58

P40a18v53e86l 95O53t40i91s32k 2786201877

Ono ani tak nejde o ten dojezd, ale o dobu nabíjení a možnost nabíjení. A 300km asi nebudete popojíždět v zácpě, to asi někde dávno sjedete. Ale problém je někde jinde, budme féroví drtivá většina klasických aut nemá problém ujet minimálně 500km a to ani nemusíte nějak moc hledět na spotřebu. Kdežto EV se motají kolem 500km jako maximální dojezd a to za ideálních podmínek. Ale to by taky ještě ani tak nevadilo, ale ted jsme u toho problému, s tím spalovákem natankujete kdekoli , a do 5 minut odjíždíte opět s plnou, nikoli jen s cca 80 procenty jako u rychlonabíjení, A ještě k tomu nemusíte být ani nijak registrovaný ani mít přepdlacenou službu u poskytovatele kde chcete doplnit palivo. A s těmi zastávkami, tak samozřejmě se dá ujet dlouhá trasa i s EV, ale je to omezující. Já si třeba dělám zastávky kde chci já a délku si určuji taky podle sebe nikoli podle auta. Takže jsem jel minulý měsíc trasu Mainz -Ostrava což je 930 km , toto ujedu na jednu nádrž úplně s přehledem a ještě mi zbude. Vyjížděl jsem asi v 11 večer a jelikož jsem byl odpočatý:-) , poměrně prázdná německá dálnice a jelo se mi fajn, tak jsem měl první zastávku po 3 hodinách jízdy a po 420 km, prostě jsem nepotřeboval zastavovat. dal jsem si kafe , záchod, kouřovou a po 20 minutách jsem valil dál. Mimochodem v létě jezdím dlouhé trasy i s jízdními koly na střeše a je to znát na spotřebě, samozřejmě, nemám dojezd 1100 ale jen kolem 900, kam bych dojel v takovém případě s EV? A to jsem opomněl to že aby jste mohl zdárně používat EV musíte mít možnost nabíjet doma, jenže tohle cca polovina lidí v evropě nemá. Ale mně nevadí EV jako takové, at se prodávají a komu to vyhovuje at si jej koupí. Mně vadí ta šílená masírka, jak jsou EV úžasná, a ony nejsou. Ano za určitých okolností to může být fajn dopravní prostředek, když pominu cenu, ale plně nahradit spalovák prostě zatím nedokážou. A jestli ta doba někdy nast

+1/−1
13.2.2019 23:10

Najdete na iDNES.cz