Citroën protáhl Picassa. Malířské auto je nyní i pro sedm lidí

aktualizováno 
Citroën představil prodlouženou verzi nové verze modelu C4 Picasso. Jako obvykle se jmenuje Grand a přináší nejprostornější interiér ve své třídě. Kratší provedení se začne prodávat v Česku od podzimu, na sedmimístné picasso, které se karosářsky výrazně liší, si zákazníci počkají déle.

Citroën Grand C4 Picasso | foto: Citroën

Jméno slavného malíře přineslo Citroënu pořádnou dávku štěstí. Velkoprostorový model Picasso se stal jedním z nejúspěšnějších novodobých modelů značky. První generace vzešlá z modelu Xsara se představila v roce 1999 a její zaoblený tvar a variabilní prostorný interiér se zákazníkům zalíbil natolik, že auto vydrželo ve výrobě 11 let a dokonce čtyři roky přesluhovalo přes druhou generaci auta.

Fotogalerie

Ta druhá s opět zajímavou a na svou dobu moderní karoserií se začala na platformě modelu C4 vyrábět v roce 2006. Citroën zůstal u licencovaného jména Picasso podle slavného malíře Pabla Picassa a opět zaujal velké množství zákazníků. Druhá generace se stále vyrábí a je pravděpodobné, že vydrží ve výrobě i s nástupem aktuální nové třetí generace. Už ve druhé generaci Citroën vsadil na prodlouženou verzi Grand, kterou nyní přenáší i do generace třetí.

Letošní Picasso nejprve Citroën ukázal jako koncept Technospace, který představil letos v únoru v Ženevě. Produkční model pak měl premiéru v dubnu a do prodeje zamíří od léta (podrobnosti zde). Premiéra prodloužené verze Grand tak přichází dva měsíce po uvedení základního modelu C4 Picasso.

Ač se to nezdá, mezi oběma modely je velmi mnoho designových rozdílů, liší se téměř všechny části karoserie. Obě auta tak lze po karosářské stránce považovat za zcela svébytné modely.

Citroën Grand C4 Picasso

Prodloužení karoserie o 16 centimetrů na 4,59 metru poněkud otupilo dynamické linky základní verze. Zadní stěna je kolmější a rozdílné je i řešení orámování oken. Jestliže u krátké verze výrazná linka rámuje jen okna dveří, u prodlouženého Grand Picassa obdobné orámování lemuje celý bok auta od předního po zadní sloupek se zakončením ve tvaru bumerangu. Rám pak ve střešní části slouží i jako ližiny. Podstatně se liší i linka pontonu. U krátké verze je v oblasti oken dveří snížená (s odkazem na předchozí generaci), u Grandu je zalomená úplně vpředu a vzadu.

Citroën C4 Picasso

Pro porovnání krátká verze C4 Picasso třetí generace.

Liší se i velmi moderně řešená příď. Nikoliv koncepčně, úzká horní světla doplněná o méně nápadné spodní svítilny zůstávají. Ale Grand má celou příď opět řešenou trochu víc usedle. Maska chladiče je jasně rozdělená na dvě části s úzkou horní štěrbinou. Jinak je řešená i lišta mezi světly. Ještě rozdílnější jsou zadní partie obou vozů. Liší se tvar i sklon pátých dveří a zcela jiný tvar mají i koncové svítilny s LED a 3D efektem.

Může se hodit

Líbí se Vám Citroën? Chcete vyměnit Vaše staré auto? Vyberte si nové na Automodul. cz

U dlouhého Picassa Citroën vyzdvihuje variabilní a velmi prostorný interiér. Díky rozvoru většímu o 5,5 centimetru a o 16 centimetrů větší celkové délce se do auta pohodlně vešla třetí řada sedadel. Po jejím případném vyndání lze s druhou řadu sedadel posunovat v rozsahu 15 centimetrů. Při sklopení sedadel vznikne v autě ložná plocha až 275 centimetrů (včetně sklopeného sedadla spolujezdce). Do kufru se vejde bez třetí řady sedadel až 645 litrů zavazadel, respektive 700 litrů, pokud se druhá řada sedadel posune maximálně vpřed. Kufr je podle výrobce i nadprůměrně široký, mezi zadními podběhy nabídne 117 centimetrů.

Citroën Grand C4 Picasso

Přístup do obou zadních řad sedadel umožní větší a lépe konstruované zadní dveře. Auto je extrémně prosklené, celková plocha zasklení je enormních 5,7 metru čtverečních. Vedle variability nabídne interiér i hodně chytrých řešení. Je zde USB konektor i zásuvka s měničem na 220 voltů, LED lampičky a pod druhou řadou sedadel i praktické schránky v podlaze.

Palubní deska zůstává stejná jako u krátkého Picassa třetí generace. Dominují jí dva velké displeje. Větší dvanáctipalcový nahrazuje palubní štít, menší sedmipalcový pak zajišťuje ovládání všech palubních systémů. Výbava může být na rodinné auto nižší střední třídy extrémně bohatá. V nabídce je samoparkovací asistent, čtyři parkovací kamery, se zobrazením okolí z ptačí perspektivy, masážní sedačky a i bezpečnostní funkce. Auto umí sledovat mrtvé úhly i vyjetí z jízdního pruhu. Na to řidiče upozorní vibrující bezpečnostní pásy.

Citroën Grand C4 Picasso

Zákazníci si budou moci vybrat z osmi laků karoserie a z mnoha designů litých kol. Ty budou mít rozměry od 16 do 18 palců. Výrobce zatím uvedl tři motory, všechny spalují naftu. Nejvýkonnější dvoulitrové BlueHDi má výkon 110 kW, slabší agregáty s objemem 1,6 litru budou v nabídce s výkony 85 kW a 66 kW pro e-HDi. Poslední jmenovaná jednotka bude pro vyložené šetřílky, pro takhle velké auto (přes snížení hmotnosti proti předchůdci) je 66 kW poměrně málo. Výhodou ale bude nízká spotřeba.

V případě benzínových jednotek lze očekávat motory 1,6 ve verzích VTi a THP s výkony 88 a 117 kW, stejně jako u krátké verze. U dieselů bude na výběr mezi šestistupňovou manuální a automatickou převodovkou. Ceny zatím výrobce nestanovil.

Autor:
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Premium

Turecký atak v Sýrii může urychlit konec Škody Superb

VW odložil rozhodnutí o nové továrně kvůli vojenské akci Turecka v Sýrii. Fabrika měla téměř jistě vyrůst v tureckém...

Premium

Konec dovolených u Mrtvého moře? Závrtů přibývá, turistům hrozí nebezpečí

Mrtvé moře vysychá a­ dává o­ tom svému okolí dost razantně vědět. Zvyšuje se počet míst, kam už lidé nesmějí. Kde byla...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky

Autofotka týdne: Francouzský poklad hvězdou pražského Designbloku

Praha žije až do pondělí 21. října designem. Na tradičním mezinárodním festivalu se už tradičně prezentují také auta....

Premium

Pasti na cyklisty: ani na přejezdech nemají přednost před auty

Takzvané přejezdy pro cyklisty vypadají podobně jako přechody pro chodce. Rozdíl je však zásadní - cyklista nemá...

VIDEO: Jak zvládnout smyk. V autoškole to učí špatně, myslí si instruktor

Kdo skládal zkoušku z autoškoly, nejspíš si vzpomene na otázky týkající se smyku. V testu rozlišují přetáčivý a...

Test zimních pneumatik: obout dobře dodávku je kumšt

Evropské autokluby otestovaly pneumatiky na malé vozy a dodávky. Z třicítky plášťů pětina propadla – většinou pohořely...

Najdete na iDNES.cz