Úterý 20. října 2020, svátek má Vendelín
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 20. října 2020 Vendelín

Citroën protáhl Picassa. Malířské auto je nyní i pro sedm lidí

Citroën představil prodlouženou verzi nové verze modelu C4 Picasso. Jako obvykle se jmenuje Grand a přináší nejprostornější interiér ve své třídě. Kratší provedení se začne prodávat v Česku od podzimu, na sedmimístné picasso, které se karosářsky výrazně liší, si zákazníci počkají déle.

Citroën Grand C4 Picasso | foto: Citroën

Jméno slavného malíře přineslo Citroënu pořádnou dávku štěstí. Velkoprostorový model Picasso se stal jedním z nejúspěšnějších novodobých modelů značky. První generace vzešlá z modelu Xsara se představila v roce 1999 a její zaoblený tvar a variabilní prostorný interiér se zákazníkům zalíbil natolik, že auto vydrželo ve výrobě 11 let a dokonce čtyři roky přesluhovalo přes druhou generaci auta.

Fotogalerie

Ta druhá s opět zajímavou a na svou dobu moderní karoserií se začala na platformě modelu C4 vyrábět v roce 2006. Citroën zůstal u licencovaného jména Picasso podle slavného malíře Pabla Picassa a opět zaujal velké množství zákazníků. Druhá generace se stále vyrábí a je pravděpodobné, že vydrží ve výrobě i s nástupem aktuální nové třetí generace. Už ve druhé generaci Citroën vsadil na prodlouženou verzi Grand, kterou nyní přenáší i do generace třetí.

Letošní Picasso nejprve Citroën ukázal jako koncept Technospace, který představil letos v únoru v Ženevě. Produkční model pak měl premiéru v dubnu a do prodeje zamíří od léta (podrobnosti zde). Premiéra prodloužené verze Grand tak přichází dva měsíce po uvedení základního modelu C4 Picasso.

Ač se to nezdá, mezi oběma modely je velmi mnoho designových rozdílů, liší se téměř všechny části karoserie. Obě auta tak lze po karosářské stránce považovat za zcela svébytné modely.

Citroën Grand C4 Picasso

Prodloužení karoserie o 16 centimetrů na 4,59 metru poněkud otupilo dynamické linky základní verze. Zadní stěna je kolmější a rozdílné je i řešení orámování oken. Jestliže u krátké verze výrazná linka rámuje jen okna dveří, u prodlouženého Grand Picassa obdobné orámování lemuje celý bok auta od předního po zadní sloupek se zakončením ve tvaru bumerangu. Rám pak ve střešní části slouží i jako ližiny. Podstatně se liší i linka pontonu. U krátké verze je v oblasti oken dveří snížená (s odkazem na předchozí generaci), u Grandu je zalomená úplně vpředu a vzadu.

Citroën C4 Picasso

Pro porovnání krátká verze C4 Picasso třetí generace.

Liší se i velmi moderně řešená příď. Nikoliv koncepčně, úzká horní světla doplněná o méně nápadné spodní svítilny zůstávají. Ale Grand má celou příď opět řešenou trochu víc usedle. Maska chladiče je jasně rozdělená na dvě části s úzkou horní štěrbinou. Jinak je řešená i lišta mezi světly. Ještě rozdílnější jsou zadní partie obou vozů. Liší se tvar i sklon pátých dveří a zcela jiný tvar mají i koncové svítilny s LED a 3D efektem.

Může se hodit

Líbí se Vám Citroën? Chcete vyměnit Vaše staré auto? Vyberte si nové na Automodul. cz

U dlouhého Picassa Citroën vyzdvihuje variabilní a velmi prostorný interiér. Díky rozvoru většímu o 5,5 centimetru a o 16 centimetrů větší celkové délce se do auta pohodlně vešla třetí řada sedadel. Po jejím případném vyndání lze s druhou řadu sedadel posunovat v rozsahu 15 centimetrů. Při sklopení sedadel vznikne v autě ložná plocha až 275 centimetrů (včetně sklopeného sedadla spolujezdce). Do kufru se vejde bez třetí řady sedadel až 645 litrů zavazadel, respektive 700 litrů, pokud se druhá řada sedadel posune maximálně vpřed. Kufr je podle výrobce i nadprůměrně široký, mezi zadními podběhy nabídne 117 centimetrů.

Citroën Grand C4 Picasso

Přístup do obou zadních řad sedadel umožní větší a lépe konstruované zadní dveře. Auto je extrémně prosklené, celková plocha zasklení je enormních 5,7 metru čtverečních. Vedle variability nabídne interiér i hodně chytrých řešení. Je zde USB konektor i zásuvka s měničem na 220 voltů, LED lampičky a pod druhou řadou sedadel i praktické schránky v podlaze.

Palubní deska zůstává stejná jako u krátkého Picassa třetí generace. Dominují jí dva velké displeje. Větší dvanáctipalcový nahrazuje palubní štít, menší sedmipalcový pak zajišťuje ovládání všech palubních systémů. Výbava může být na rodinné auto nižší střední třídy extrémně bohatá. V nabídce je samoparkovací asistent, čtyři parkovací kamery, se zobrazením okolí z ptačí perspektivy, masážní sedačky a i bezpečnostní funkce. Auto umí sledovat mrtvé úhly i vyjetí z jízdního pruhu. Na to řidiče upozorní vibrující bezpečnostní pásy.

Citroën Grand C4 Picasso

Zákazníci si budou moci vybrat z osmi laků karoserie a z mnoha designů litých kol. Ty budou mít rozměry od 16 do 18 palců. Výrobce zatím uvedl tři motory, všechny spalují naftu. Nejvýkonnější dvoulitrové BlueHDi má výkon 110 kW, slabší agregáty s objemem 1,6 litru budou v nabídce s výkony 85 kW a 66 kW pro e-HDi. Poslední jmenovaná jednotka bude pro vyložené šetřílky, pro takhle velké auto (přes snížení hmotnosti proti předchůdci) je 66 kW poměrně málo. Výhodou ale bude nízká spotřeba.

V případě benzínových jednotek lze očekávat motory 1,6 ve verzích VTi a THP s výkony 88 a 117 kW, stejně jako u krátké verze. U dieselů bude na výběr mezi šestistupňovou manuální a automatickou převodovkou. Ceny zatím výrobce nestanovil.

Autor:
  • Nejčtenější

Motor se třemi tisíci koňmi se při měření před diváky rozletěl na kusy

Tři tisíce koní. Tolik údajně vydolovalo americké tuningové studio Industrial Injection z naftového motoru v pickupu...

Ventilková válka: od pomsty v Jizerkách k vypouštění pneu SUV v Paříži

Vypustit kola a zahodit ventilky. Stará dobrá pomsta, kterou myslivci trestali lufťácké houbaře, když zajeli autem do...

Dacia Spring má být první elektrickou lidovkou. Jede maximálně 125 km/h

Tři metry sedmdesát délky, dojezd 225 kilometrů a cena mezi třemi a čtyřmi sty tisíci, to jsou nejzásadnější parametry...

Tesla na suchu. Práce na továrně u Berlína stojí kvůli nezaplacené faktuře

Tesla má kuriózní potíž se stavbou své Gigafactory na výrobu elektrických vozidel v Německu. Velké staveniště se totiž...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Závady, kterých si běžně nevšimnete. Jak je rozpoznáte a kolik stojí oprava?

Premium Jízda po městě a na krátké vzdálenosti mnoho funkčních problémů auta vůbec neodhalí. Všimnout si jejich příznaků...

Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Shromáždění vlastníků jsou kvůli pandemii v ohrožení. Právník radí, co dělat

Premium Vyhlášení nouzového stavu komplikuje situaci společenstvím vlastníků bytových jednotek. Do konce roku musí totiž výbory...

  • Další z rubriky

Dacia Spring má být první elektrickou lidovkou. Jede maximálně 125 km/h

Tři metry sedmdesát délky, dojezd 225 kilometrů a cena mezi třemi a čtyřmi sty tisíci, to jsou nejzásadnější parametry...

Smrt skromného génia: autor nejslavnějších ferrari je ani netoužil podepsat

V 94 letech zemřel Aldo Brovarone, nejskromnější designer v historii, který byl klíčem k úspěchu slavného studia...

Slavné zatáčky v Brně. Tady se vítězilo a umíralo

Devadesát let od vzniku většina starého Masarykova okruhu stále existuje a dá se projít nebo projet. Podívejte se na...

Obří průšvih na obzoru: Japonci zkoumají miliony vadných bezpečnostních pásů

Nechvalně proslulý dodavatel automobilových komponent, japonská Takata, jejíž dodnes kompletně nedořešené problémy s...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

V Česku teď můžeme mít až 700 tisíc covid pozitivních, domnívá se neurobiolog

Promořování společnosti je hazard a tvrdit, že se musíme s koronavirem naučit dalších 10 let žít, je nerozum. V...

Tvoje tvář má známý hlas bude bez Stárkové. Zkolabovala kvůli covidu-19

Show Tvoje tvář má známý hlas pokračuje už v sobotu večer sedmou epizodou. Jedna z účinkujících však v ní bude chybět....

Nejbohatší Čech celý v černém a roušce. Petr Kellner se ukázal na Twitteru

Nejbohatší Čech a majoritní vlastník společnosti PPF Petr Kellner se ukázal na Twitteru celý v černém a v černé roušce....

Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

Vypadá jak matka třicátnice, co má ráda víno, kritizuje Billie Eilish bloger

Autor herních recenzí, Angličan Chris (29), zkritizoval zpěvačku Billie Eilish (18) kvůli jejímu vzhledu na momentce,...