Čtvrtek 29. října 2020, svátek má Silvie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 29. října 2020 Silvie

Citroën protáhl Picassa. Malířské auto je nyní i pro sedm lidí

Citroën představil prodlouženou verzi nové verze modelu C4 Picasso. Jako obvykle se jmenuje Grand a přináší nejprostornější interiér ve své třídě. Kratší provedení se začne prodávat v Česku od podzimu, na sedmimístné picasso, které se karosářsky výrazně liší, si zákazníci počkají déle.

Citroën Grand C4 Picasso | foto: Citroën

Jméno slavného malíře přineslo Citroënu pořádnou dávku štěstí. Velkoprostorový model Picasso se stal jedním z nejúspěšnějších novodobých modelů značky. První generace vzešlá z modelu Xsara se představila v roce 1999 a její zaoblený tvar a variabilní prostorný interiér se zákazníkům zalíbil natolik, že auto vydrželo ve výrobě 11 let a dokonce čtyři roky přesluhovalo přes druhou generaci auta.

Fotogalerie

Ta druhá s opět zajímavou a na svou dobu moderní karoserií se začala na platformě modelu C4 vyrábět v roce 2006. Citroën zůstal u licencovaného jména Picasso podle slavného malíře Pabla Picassa a opět zaujal velké množství zákazníků. Druhá generace se stále vyrábí a je pravděpodobné, že vydrží ve výrobě i s nástupem aktuální nové třetí generace. Už ve druhé generaci Citroën vsadil na prodlouženou verzi Grand, kterou nyní přenáší i do generace třetí.

Letošní Picasso nejprve Citroën ukázal jako koncept Technospace, který představil letos v únoru v Ženevě. Produkční model pak měl premiéru v dubnu a do prodeje zamíří od léta (podrobnosti zde). Premiéra prodloužené verze Grand tak přichází dva měsíce po uvedení základního modelu C4 Picasso.

Ač se to nezdá, mezi oběma modely je velmi mnoho designových rozdílů, liší se téměř všechny části karoserie. Obě auta tak lze po karosářské stránce považovat za zcela svébytné modely.

Citroën Grand C4 Picasso

Prodloužení karoserie o 16 centimetrů na 4,59 metru poněkud otupilo dynamické linky základní verze. Zadní stěna je kolmější a rozdílné je i řešení orámování oken. Jestliže u krátké verze výrazná linka rámuje jen okna dveří, u prodlouženého Grand Picassa obdobné orámování lemuje celý bok auta od předního po zadní sloupek se zakončením ve tvaru bumerangu. Rám pak ve střešní části slouží i jako ližiny. Podstatně se liší i linka pontonu. U krátké verze je v oblasti oken dveří snížená (s odkazem na předchozí generaci), u Grandu je zalomená úplně vpředu a vzadu.

Citroën C4 Picasso

Pro porovnání krátká verze C4 Picasso třetí generace.

Liší se i velmi moderně řešená příď. Nikoliv koncepčně, úzká horní světla doplněná o méně nápadné spodní svítilny zůstávají. Ale Grand má celou příď opět řešenou trochu víc usedle. Maska chladiče je jasně rozdělená na dvě části s úzkou horní štěrbinou. Jinak je řešená i lišta mezi světly. Ještě rozdílnější jsou zadní partie obou vozů. Liší se tvar i sklon pátých dveří a zcela jiný tvar mají i koncové svítilny s LED a 3D efektem.

Může se hodit

Líbí se Vám Citroën? Chcete vyměnit Vaše staré auto? Vyberte si nové na Automodul. cz

U dlouhého Picassa Citroën vyzdvihuje variabilní a velmi prostorný interiér. Díky rozvoru většímu o 5,5 centimetru a o 16 centimetrů větší celkové délce se do auta pohodlně vešla třetí řada sedadel. Po jejím případném vyndání lze s druhou řadu sedadel posunovat v rozsahu 15 centimetrů. Při sklopení sedadel vznikne v autě ložná plocha až 275 centimetrů (včetně sklopeného sedadla spolujezdce). Do kufru se vejde bez třetí řady sedadel až 645 litrů zavazadel, respektive 700 litrů, pokud se druhá řada sedadel posune maximálně vpřed. Kufr je podle výrobce i nadprůměrně široký, mezi zadními podběhy nabídne 117 centimetrů.

Citroën Grand C4 Picasso

Přístup do obou zadních řad sedadel umožní větší a lépe konstruované zadní dveře. Auto je extrémně prosklené, celková plocha zasklení je enormních 5,7 metru čtverečních. Vedle variability nabídne interiér i hodně chytrých řešení. Je zde USB konektor i zásuvka s měničem na 220 voltů, LED lampičky a pod druhou řadou sedadel i praktické schránky v podlaze.

Palubní deska zůstává stejná jako u krátkého Picassa třetí generace. Dominují jí dva velké displeje. Větší dvanáctipalcový nahrazuje palubní štít, menší sedmipalcový pak zajišťuje ovládání všech palubních systémů. Výbava může být na rodinné auto nižší střední třídy extrémně bohatá. V nabídce je samoparkovací asistent, čtyři parkovací kamery, se zobrazením okolí z ptačí perspektivy, masážní sedačky a i bezpečnostní funkce. Auto umí sledovat mrtvé úhly i vyjetí z jízdního pruhu. Na to řidiče upozorní vibrující bezpečnostní pásy.

Citroën Grand C4 Picasso

Zákazníci si budou moci vybrat z osmi laků karoserie a z mnoha designů litých kol. Ty budou mít rozměry od 16 do 18 palců. Výrobce zatím uvedl tři motory, všechny spalují naftu. Nejvýkonnější dvoulitrové BlueHDi má výkon 110 kW, slabší agregáty s objemem 1,6 litru budou v nabídce s výkony 85 kW a 66 kW pro e-HDi. Poslední jmenovaná jednotka bude pro vyložené šetřílky, pro takhle velké auto (přes snížení hmotnosti proti předchůdci) je 66 kW poměrně málo. Výhodou ale bude nízká spotřeba.

V případě benzínových jednotek lze očekávat motory 1,6 ve verzích VTi a THP s výkony 88 a 117 kW, stejně jako u krátké verze. U dieselů bude na výběr mezi šestistupňovou manuální a automatickou převodovkou. Ceny zatím výrobce nestanovil.

Autor:
  • Nejčtenější

Poruchový motor a nekvalitní rozvody. Velký autotest ojeté Škody Octavia

Premium Motor 1.4 TSI dokonce ani v nejslabších verzích nebyl bezproblémový. Nemusí to ale znamenat zbytečně vysoké provozní...

Zimní gumy na octavie nejsou. Továrny nestíhají vyrábět a zdražují

Přezouvání aut na zimu je v plném proudu. Prodejci pneumatik varují, že je nedostatek zimního obutí v...

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....

Nová Škoda Fabia dorazí příští rok. Nechali jsme si ji namalovat

„Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model Fabia. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká,“...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kontroverzní systém start-stop. Ušetříte s ním málo, přibydou však problémy

Premium Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Máme podvyživené děti? Trend „zdravého“ stravování je tragický, říká odborník

Premium Špenát je hnusný, rajčata taky. Do školní jídelny nechodíme, tam nám nechutná. Jíme jen špagety a pizzu. A tak dál....

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Generace nevzdělaných dětí. Jen málokdo dělá při distanční výuce pokroky

Premium Je osm hodin ráno, učitel zakládá virtuální místnost, do které se postupně připojí žáci. Jednomu nejde mikrofon,...

  • Další z rubriky

Němci musí čekat na nový elektromobil až rok, Češi několik měsíců

Podíl prodaných elektrických a plug-in hybridních vozidel na trhu s novými vozy stále roste. Exkluzivní průzkum...

Nová Škoda Fabia dorazí příští rok. Nechali jsme si ji namalovat

„Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model Fabia. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká,“...

Titul mistra světa mu ukradli. Prezident ho nakonec ocenil, po 46 letech

Prezident Miloš Zeman propůjčil 28. října medaili za zásluhy bývalému motokrosaři Jaroslavu Faltovi. Připomněl tak...

Poznejte závadu na autě podle skvrny. Nejde pouze o barvu, pomůže i chuť

Premium Ačkoli skvrny po kapalinách unikajících z auta často vypadají podobně, ve skutečnosti je snadné zjistit, co přesně...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Nepanikařte, ale buďte opatrní. Osm znaků, že jste mohli prodělat covid-19

Druhá vlna koronavirové krize udělala z Česka, které tu první zvládlo celkem dobře, odpadlíka. Snad každý se bojí. Jsem...

Nečekaně zemřel moderátor Prima vařečky Daniel Kopál, bojoval s covidem

Ve věku 49 let zemřel moderátor Daniel Kopál, známý z pořadu o vaření Mňam aneb Prima vařečka. Bojoval s koronavirem....

Česko dál padá do covidové propasti. Má nejvíce případů i úmrtí na světě

Česko se pevně usadilo na špičce světových koronavirových statistik. Již delší dobu jsme mezi zeměmi, které mají...

NASA a vědci objevili na Sahaře a v Sahelu téměř dvě miliardy stromů

Na Sahaře a v oblasti Sahelu roste více stromů, než se předpokládalo. Tvrdí to mezinárodní vědecká studie, na níž se...

Česko je bohatší než Itálie a Španělsko, možná předběhne i Japonsko

Nejnovější data Mezinárodního měnového fondu ukazují, že Česká republika je poprvé ve své novodobé historii bohatší než...