Nový Citroën Picasso je dietář a bude k tomu pít močovinu

  13:50aktualizováno  13:50
Jedno z nejoblíbenějších MPV dorazí na trh v létě. Citroën C4 Picasso hodně zhubl, ale veze nálož moderní výbavy.

Citroën C4 Picasso | foto: Citroën

Kdysi to bylo milé futuristické vejce, u kterého jste nerozeznali předek od zadku. Teď nasadil drsnou tvář robota. C4 Picasso už bylo k vidění před měsícem na autosalonu v Ženevě jako koncept technospace. Teď změnilo barvu, dostalo civilnější vzezření interiéru a těší se na start prodeje, který je ve Francii naplánovaný na červen.

Citroën Xsara Picasso
Citroën C4 Picasso

Předchozí generace Citroënu Picasso

Něco z autosalonového šviháka mu stejně zůstalo: třeba zadní svítilny s trojrozměrným efektem, složené z LEDek. Uvnitř také zůstaly dva dotykové displeje, které vévodí přístrojovce.

Velký barevný dvanáctipalcový zobrazuje údaje potřebné pro řízení. Druhý sedmipalcový ovládá ostatní funkce vozu: dvouzónovou klimatizaci, navigaci, audio systém, telefon, webové služby a další.

Citroën C4 Picasso

Rodinný citroën dostane nově do příplatkové výbavy zajímavé prvky, okoukané u luxusních aut vyšších kategorií: samoparkovací asistent, čtyři parkovací kamery, které zobrazují auto a okolí z ptačí perspektivy, adaptivní tempomat, strážce mrtvého úhlu, sedačky s masážní funkcí, automaticky přepínaná dálková světla nebo aktivní bezpečnostní pásy na předních sedadlech. Ty jsou vybaveny motorkem, který pás v případě nebezpečí automaticky napne pro maximální ochranu. Řidič je navíc díky systému varujícímu před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu spojenému s kamerou upozorněn vibrací v bezpečnostním pásu.

Fotogalerie

Pořádně zhubl

Nový Citroën C4 Picasso je 4,43 metru dlouhý, 1,83 metru široký a 1,6 metru vysoký. To znamená, že je o kousíček kratší a nižší než předchůdce. Do kufru se vejde 537 litrů nákladu, což je o 40 litrů víc než u nynějšího provedení.

Oproti němu také zhubl o 140 kilogramů, což se projeví hlavně na příznivější spotřebě (díky nižší hmotnosti, lepší aerodynamice a upraveným motorům až o víc než litr menší spotřeba). Půlku z toho ušetřili vývojáři na podvozkové platformě, která používá hliník a vysokopevnostní ocel, podlaha v zadní části má být z blíže nespecifikovaného kompozitního materiálu, stejně tak víko kufru (za příplatek ovládaná elektromotorky). Kapota je hliníková. Nový C4 Picasso tak má být podle Citroënu stejně lehký jako mnohem menší C3 Picasso.

Citroën C4 Picasso

Novinka stojí na nové modulární platformě EMP2 koncernu PSA, která má ušetřit výrobní náklady. Mimo jiné tedy nové picasso dostane příští rok dvoulitrový turbodiesel z nové řady motorů BlueHDi, které už splňují připravovanou ekonormu Euro6. Dosáhnou na ni díky systému selektivní katalytické redukce (SCR), při které se škodliviny odlučují s pomocí močoviny. Tento systém používají hlavně výrobci nákladních vozidel, u benzinek pak musejí tahače tankovat kromě nafty ještě roztok známý pod obchodním označením AdBlue.

Už několik let ho dostává naftová Mazda CX-7 a třeba i motor 3,0 TDI Clean Diesel od Audi. Odborníci na dieselové motory tvrdí, že bez SCR se na hodnoty požadované pro splnění normy Euro 6 nelze dostat.

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Další z rubriky

Také Honda utíká z Británie. Výroba Civicu se přesune

Nákladní vůz odváží nově vyrobené Hondy Civic z fabriky v britském Swindonu.

Japonská automobilka Honda Motor na mimořádné tiskové konferenci oznámila, že v roce 2021 plánuje uzavřít svou továrnu...

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Škoda do roku 2022 představí deset elektroaut a vyvine nový VW Passat

ŠKODA VISION iV

Škoda Auto do konce roku 2022 uvede na trh 30 nových modelů, z nichž deset budou elektromobily. Automobilka začne podle...

Najdete na iDNES.cz