Nový Citroën Picasso je dietář a bude k tomu pít močovinu

  13:50aktualizováno  13:50
Jedno z nejoblíbenějších MPV dorazí na trh v létě. Citroën C4 Picasso hodně zhubl, ale veze nálož moderní výbavy.

Citroën C4 Picasso | foto: Citroën

Kdysi to bylo milé futuristické vejce, u kterého jste nerozeznali předek od zadku. Teď nasadil drsnou tvář robota. C4 Picasso už bylo k vidění před měsícem na autosalonu v Ženevě jako koncept technospace. Teď změnilo barvu, dostalo civilnější vzezření interiéru a těší se na start prodeje, který je ve Francii naplánovaný na červen.

Citroën Xsara Picasso
Citroën C4 Picasso

Předchozí generace Citroënu Picasso

Něco z autosalonového šviháka mu stejně zůstalo: třeba zadní svítilny s trojrozměrným efektem, složené z LEDek. Uvnitř také zůstaly dva dotykové displeje, které vévodí přístrojovce.

Velký barevný dvanáctipalcový zobrazuje údaje potřebné pro řízení. Druhý sedmipalcový ovládá ostatní funkce vozu: dvouzónovou klimatizaci, navigaci, audio systém, telefon, webové služby a další.

Citroën C4 Picasso

Rodinný citroën dostane nově do příplatkové výbavy zajímavé prvky, okoukané u luxusních aut vyšších kategorií: samoparkovací asistent, čtyři parkovací kamery, které zobrazují auto a okolí z ptačí perspektivy, adaptivní tempomat, strážce mrtvého úhlu, sedačky s masážní funkcí, automaticky přepínaná dálková světla nebo aktivní bezpečnostní pásy na předních sedadlech. Ty jsou vybaveny motorkem, který pás v případě nebezpečí automaticky napne pro maximální ochranu. Řidič je navíc díky systému varujícímu před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu spojenému s kamerou upozorněn vibrací v bezpečnostním pásu.

Fotogalerie

Pořádně zhubl

Nový Citroën C4 Picasso je 4,43 metru dlouhý, 1,83 metru široký a 1,6 metru vysoký. To znamená, že je o kousíček kratší a nižší než předchůdce. Do kufru se vejde 537 litrů nákladu, což je o 40 litrů víc než u nynějšího provedení.

Oproti němu také zhubl o 140 kilogramů, což se projeví hlavně na příznivější spotřebě (díky nižší hmotnosti, lepší aerodynamice a upraveným motorům až o víc než litr menší spotřeba). Půlku z toho ušetřili vývojáři na podvozkové platformě, která používá hliník a vysokopevnostní ocel, podlaha v zadní části má být z blíže nespecifikovaného kompozitního materiálu, stejně tak víko kufru (za příplatek ovládaná elektromotorky). Kapota je hliníková. Nový C4 Picasso tak má být podle Citroënu stejně lehký jako mnohem menší C3 Picasso.

Citroën C4 Picasso

Novinka stojí na nové modulární platformě EMP2 koncernu PSA, která má ušetřit výrobní náklady. Mimo jiné tedy nové picasso dostane příští rok dvoulitrový turbodiesel z nové řady motorů BlueHDi, které už splňují připravovanou ekonormu Euro6. Dosáhnou na ni díky systému selektivní katalytické redukce (SCR), při které se škodliviny odlučují s pomocí močoviny. Tento systém používají hlavně výrobci nákladních vozidel, u benzinek pak musejí tahače tankovat kromě nafty ještě roztok známý pod obchodním označením AdBlue.

Už několik let ho dostává naftová Mazda CX-7 a třeba i motor 3,0 TDI Clean Diesel od Audi. Odborníci na dieselové motory tvrdí, že bez SCR se na hodnoty požadované pro splnění normy Euro 6 nelze dostat.

  • Nejčtenější

Při své rekordní jízdě zemřela nejrychlejší žena světa. Policie stále neví jak

Devětatřicetiletá závodnice, televizní hvězda a rekordmanka v rychlosti Jessi Combsová zemřela na konci srpna, když se...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

Daň z chudoby ve jménu ekologie: návrh na zdražení převodu auta je zpět

Svaz obchodu a cestovního ruchu chce, aby se vrátil princip, podle kterého se „emisní poplatky platí za auta starší...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

Krampol o Belmondovi: Když on točil Zvíře, já hrál traktoristu

Přes třicet let promlouvá na české diváky božský Bébel, jak Jean-Paul Belmondovi v rodné Francii přezdívají, hlasem...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky

KOMENTÁŘ: Je tažení proti SUV ekologie, nebo třídní boj?

Auta jsou zlo. To už jste jistě slyšeli, není to nic nového. Řekne vám to kdejaký zelený aktivista. Ale v poslední době...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Na Dakar míří poprvé hybridní kamion. Postavili ho v Česku

Severočeský tým MKR Technology zbrojí na Dakar 2020. A ten bude mimořádný. Vůbec prvně stáj vyšle kvarteto svých...

Toyota představila nové auto na vodík. V Česku natankuje příští rok

Toyota chystá novou generaci svého vodíkového modelu. Sedan jménem Mirai se dostane nejprve na trhy v Japonsku, v...

Najdete na iDNES.cz