Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Americké monstrum míří do Evropy. Cadillac Escalade měří až 5,7 metru

  11:19
Cadillac představil čtvrtou generaci velkého SUV jménem Escalade. Začne se prodávat příští rok, a to i v Evropě. Americký obr bude v nabídce ve dvou délkách karoserie a v případě nejsilnější varianty může za sebou táhnout až 3,8 tuny.
Cadillac Escalade

Cadillac Escalade | foto: Cadillac

V USA vcelku obvyklého mastodonta potkáváme na evropských silnicích jen zřídka. Moc se sem nehodí. Na délku měří minimálně pět metrů a na šířku metry dva. Což platí o současné třetí generaci auta, ale i o nové generaci čtvrté. Navíc o pohon se starají výhradně velké osmiválcové motory, v ekologickém provedení s hybridním pohonem. To opět nejsou zrovna ideální motorizace pro evropské silnice.

Ale koncern General Motors usoudil, že i taková auta na evropský trh patří, a tak po současné třetí generaci bude prodávat i generaci čtvrtou, kterou právě představil. A to i na českém trhu. 

V každém případě hlavní odbyt očekává Cadillac na domácím trhu, kde se rozměry escalade nevymykají záplavě pick-upů a podobně velkých SUV.

Vzhled je tradiční, Cadillac opět použil svůj "vertikální" design, ve kterém jsou přední i zadní světla postavena na výšku. Vedle tohoto jasného poznávacího znamení cadillaců si nový escalade drží tradiční ostré hrany a poněkud nabubřelou mohutnou přední masku. Auto je to nepřehlédnutelné a snadno rozeznatelné, a to jak rozměry, tak i vzhledem.

Oproti současné třetí generaci je nový escalade hranatější, masku má mohutnější a přední světla jsou ještě užší. Markantní je i krabicoidní zakončení kabiny, zadní stěna je téměř kolmá. Moderní techniku zvenku oznamují výhradně diodová světla vpředu i vzadu. Monstrózní vzhled podtrhují kola. V základní výbavě dává výrobce na auto dvacetipalcové ráfky, za příplatek lze pořídit 22palcové disky.

Cadillac Escalade

Mezigeneračně se rozměry auta příliš nezměnily. Základní "krátká" verze narostla na délku jen nepatrně o čtyři centimetry na 5,18 metru. Prodloužená verze označená ESV pak měří na délku úctyhodných 5,7 metru, tedy opět o pár centimetrů víc než prodloužená verze současné třetí generace. Nezměnil se ani rozvor, u krátké verze má hodnotu 2,95 metru, u prodloužené pak 3,3 metru.

Přes minimální změny v mírách se podařilo výrobci zvětšit prostor pro pasažéry v druhé a třetí řadě sedadel. V té druhé o nezanedbatelných 10 centimetrů. Plochá střecha přidala i pět centimetrů na výšku. Královský vnitřní prostor lze proměnit na obří stěhovák. Obě zadní řady sedadel lze sklopit do rovné podlahy. Prodloužená verze pak přináší především větší kufr.

Cadillac Escalade

Pohon zůstává tradiční. Základní verze bude mít pod kapotou osmiválec s objemem 6,2 litru a s výkonem 313 kW, což je o 12 kW víc, než má současné provedení motoru. Pravděpodobně pak dojde i na hybridní verzi, tu však zatím výrobce nepředstavil. U současné třetí generace kombinuje elektromotor s šestilitrovým osmiválcem s celkovým výkonem 331 kW. Základní verze bude mít pohon zadních kol, čtyřkolka bude za příplatek.

Je jasné, že escalade nebude úsporným autem. Trochu může pomoci vypínání poloviny válců a uzavíratelné lamely v přední masce. Konkrétní údaje výrobce neuvádí, tak si můžeme pomoci hodnotou u současné generace, která má kombinovanou spotřebu 14,5 litru. Hybrid je výrazně úspornější, udávaná kombinovaná spotřeba je 10,5 litru. Drobnou výhodou velkoobjemového agregátu je ochota spalovat i palivo E85, což může náklady na provoz o nějaká ta procenta snížit.

Cadillac Escalade

Výrobce zatím neuvádí ani dynamické parametry auta. Třetí generace sprintuje na stovku za 6,5 sekundy, ale maximální rychlost je jen 170 kilometrů za hodinu.

Hlavním lákadlem escalade má být luxusní a bohatě vybavený interiér. V nové generaci dostane palubní deska hned dva multimediální displeje. Jeden tvoří přístrojový štít, druhý s úhlopříčkou 12 palců trůní uprostřed mohutného středového panelu. Interiér je plný kvalitní kůže a dřevěných dekorů. Cenu zatím výrobce nezveřejnil, do začátku prodeje zbývá ještě půl roku. Současná generace začíná v USA na 64 000 dolarech, tedy v přepočtu na 1 200 000 korunách. V Česku stojí třetí generace escalade dva miliony korun a více. Ceny nového čtvrtého vydání by se neměly příliš lišit.

Autor:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...