Americké monstrum míří do Evropy. Cadillac Escalade měří až 5,7 metru

  11:19aktualizováno  11:19
Cadillac představil čtvrtou generaci velkého SUV jménem Escalade. Začne se prodávat příští rok, a to i v Evropě. Americký obr bude v nabídce ve dvou délkách karoserie a v případě nejsilnější varianty může za sebou táhnout až 3,8 tuny.

Cadillac Escalade | foto: Cadillac

V USA vcelku obvyklého mastodonta potkáváme na evropských silnicích jen zřídka. Moc se sem nehodí. Na délku měří minimálně pět metrů a na šířku metry dva. Což platí o současné třetí generaci auta, ale i o nové generaci čtvrté. Navíc o pohon se starají výhradně velké osmiválcové motory, v ekologickém provedení s hybridním pohonem. To opět nejsou zrovna ideální motorizace pro evropské silnice.

Fotogalerie

Ale koncern General Motors usoudil, že i taková auta na evropský trh patří, a tak po současné třetí generaci bude prodávat i generaci čtvrtou, kterou právě představil. A to i na českém trhu. 

V každém případě hlavní odbyt očekává Cadillac na domácím trhu, kde se rozměry escalade nevymykají záplavě pick-upů a podobně velkých SUV.

Vzhled je tradiční, Cadillac opět použil svůj "vertikální" design, ve kterém jsou přední i zadní světla postavena na výšku. Vedle tohoto jasného poznávacího znamení cadillaců si nový escalade drží tradiční ostré hrany a poněkud nabubřelou mohutnou přední masku. Auto je to nepřehlédnutelné a snadno rozeznatelné, a to jak rozměry, tak i vzhledem.

Oproti současné třetí generaci je nový escalade hranatější, masku má mohutnější a přední světla jsou ještě užší. Markantní je i krabicoidní zakončení kabiny, zadní stěna je téměř kolmá. Moderní techniku zvenku oznamují výhradně diodová světla vpředu i vzadu. Monstrózní vzhled podtrhují kola. V základní výbavě dává výrobce na auto dvacetipalcové ráfky, za příplatek lze pořídit 22palcové disky.

Cadillac Escalade

Mezigeneračně se rozměry auta příliš nezměnily. Základní "krátká" verze narostla na délku jen nepatrně o čtyři centimetry na 5,18 metru. Prodloužená verze označená ESV pak měří na délku úctyhodných 5,7 metru, tedy opět o pár centimetrů víc než prodloužená verze současné třetí generace. Nezměnil se ani rozvor, u krátké verze má hodnotu 2,95 metru, u prodloužené pak 3,3 metru.

Přes minimální změny v mírách se podařilo výrobci zvětšit prostor pro pasažéry v druhé a třetí řadě sedadel. V té druhé o nezanedbatelných 10 centimetrů. Plochá střecha přidala i pět centimetrů na výšku. Královský vnitřní prostor lze proměnit na obří stěhovák. Obě zadní řady sedadel lze sklopit do rovné podlahy. Prodloužená verze pak přináší především větší kufr.

Cadillac Escalade

Pohon zůstává tradiční. Základní verze bude mít pod kapotou osmiválec s objemem 6,2 litru a s výkonem 313 kW, což je o 12 kW víc, než má současné provedení motoru. Pravděpodobně pak dojde i na hybridní verzi, tu však zatím výrobce nepředstavil. U současné třetí generace kombinuje elektromotor s šestilitrovým osmiválcem s celkovým výkonem 331 kW. Základní verze bude mít pohon zadních kol, čtyřkolka bude za příplatek.

Je jasné, že escalade nebude úsporným autem. Trochu může pomoci vypínání poloviny válců a uzavíratelné lamely v přední masce. Konkrétní údaje výrobce neuvádí, tak si můžeme pomoci hodnotou u současné generace, která má kombinovanou spotřebu 14,5 litru. Hybrid je výrazně úspornější, udávaná kombinovaná spotřeba je 10,5 litru. Drobnou výhodou velkoobjemového agregátu je ochota spalovat i palivo E85, což může náklady na provoz o nějaká ta procenta snížit.

Cadillac Escalade

Výrobce zatím neuvádí ani dynamické parametry auta. Třetí generace sprintuje na stovku za 6,5 sekundy, ale maximální rychlost je jen 170 kilometrů za hodinu.

Hlavním lákadlem escalade má být luxusní a bohatě vybavený interiér. V nové generaci dostane palubní deska hned dva multimediální displeje. Jeden tvoří přístrojový štít, druhý s úhlopříčkou 12 palců trůní uprostřed mohutného středového panelu. Interiér je plný kvalitní kůže a dřevěných dekorů. Cenu zatím výrobce nezveřejnil, do začátku prodeje zbývá ještě půl roku. Současná generace začíná v USA na 64 000 dolarech, tedy v přepočtu na 1 200 000 korunách. V Česku stojí třetí generace escalade dva miliony korun a více. Ceny nového čtvrtého vydání by se neměly příliš lišit.

Autor:
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Spousta zábavy za tisícovku: chytrá krabička přidá starému VW nové funkce

Konektivita a různé inteligentní funkce získávají v osobních automobilech čím dál větší oblibu. Některé z těchto funkcí...

Na Dakar míří poprvé hybridní kamion. Postavili ho v Česku

Severočeský tým MKR Technology zbrojí na Dakar 2020. A ten bude mimořádný. Vůbec prvně stáj vyšle kvarteto svých...

Premium

Náš kluk umí. Otec talentu Hložka o plánech i batůžku za padesát tisíc

Minulý týden ho v tramvaji načapal revizor: „Lístek, prosím.“ Adam Hložek, sedmnáctiletá fotbalová raketa, zčervenal....

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky

Na Dakar míří poprvé hybridní kamion. Postavili ho v Česku

Severočeský tým MKR Technology zbrojí na Dakar 2020. A ten bude mimořádný. Vůbec prvně stáj vyšle kvarteto svých...

Premium

Pasti na cyklisty: ani na přejezdech nemají přednost před auty

Takzvané přejezdy pro cyklisty vypadají podobně jako přechody pro chodce. Rozdíl je však zásadní - cyklista nemá...

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Nová Toyota Yaris je menší, ale dospělejší. Prozkoumali jsme ji

Japonská značka pevně usazená v Evropě ukázala světu novou generaci tradičního malého modelu Yaris. Auto šité podle...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz