Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nový Cadillac CTS je zase parádně hranatý

Cadillac, patřící pod koncern General Motors, představil v New Yorku novou generaci pětimetrového sedanu CTS. Ač se nezpronevěřil svému hranatému designu, dokázal novinku obléci do velmi atraktivní karoserie, která by mohla zabodovat i v Evropě. Silné motory se pak vyrovnají německé a japonské konkurenci.
Cadillac CTS

Cadillac CTS | foto: Cadillac

Cadillaky posledních dvou generací pozná na silnici každý. Ostré hrany s vertikálně koncipovanými světly jsou nepřehlédnutelné. Jenže původní designový styl byl především pro mimoamerické trhy až příliš obhroublý a i proto se s cadillaky na našich cestách potkáváme jen sporadicky. Přestože značka působí v Evropě dlouhodobě.

Nové CTS ale vypadá výborně. Základní rysy si ponechalo, ale ostré hrany a vysoký ponton designéři značně obrousili. Linie pontonu tak nyní tvoří mírný oblouk. Obhroublejší zůstala záď, která má stále výrazné vertikální svítilny a tvarování do špičky. Charakteristické jsou i mohutné C sloupky, které vyniknou především při pohledu zezadu přes vysoké a nepříliš dlouhé víko kufru.

Dynamičtější přední část se výrazně svažuje dopředu. Dominuje jí velká maska chladiče a světlomety, které jsou místo do výšky jako u předchůdce natažené po blatníku dozadu. Tradiční vertikální světla cadillaků zde nahrazuje lišta LED pro denní svícení.

Novinka narostla do délky až skoro na pět metrů, do kterých ji chybí pouhé čtyři centimetry. Mezigeneračně se tak CTS natáhlo o deset centimetrů. Prodloužil se i rozvor na více než solidních 2,91 metru. Auto je naopak oproti předchozí generaci nižší o 2,5 centimetru. Na co jsou ale konstruktéři nejvíce pyšní je snížení hmotnosti až o 110 kilogramů. Základní model jen lehce překročil hodnotu 1,64 tuny.

Cadillac CTS

Cadillac se rozhodl napravit i výtky ke kvalitě interiéru, kterým se v porovnání s evropskou a japonskou konkurencí nevyhnuly předchozí modely značky. Středový tunel vypadá velmi moderně včetně obřího dvanáctipalcového dotykového displeje systému CUE, přes který lze ovládat nejen multimédia nebo navigaci ale také třeba klimatizaci.

Interiér je plný měkčených plastů a podle výbavy i kůže. K tomu výrobce přidává na výběr slušnou nabídku dekorů včetně dřevěných, hliníkových a nebo karbonových. Za příplatek bude panoramatická střecha, standardem pak záclonky pro všechna zadní okna nebo ambientní osvětlení interiéru v několika barvách. Ve výbavě bude široká škála asistenčních systémů včetně hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, hlídač jízdy v pruzích či systém varující před srážkou s překážkou. Integrovaný mobil pak automaticky zavolá pomoc při srážce.

Cadillac CTS

CTS si zachovalo pohon zadních kol, případně příplatkový pohon všech kol. Výrobce slibuje optimální rozložení hmotnosti blížící se ideálu 50:50 mezi přední a zadní nápravu. Pomohla k tomu redukce celkové hmotnosti, například díky hliníkovým dveřím. Podvozek může mít už u základní verze adaptivní tlumiče Magnetic Ride Control. Kola mohou být sedmnácti až devatenáctipalcová.

Může se hodit

Toužíte po Cadillacu? Není nic jednodužšího, než si vybrat na AUTOMODULu.cz.

U sportovního paketu Vsport pak jsou zadní kola širší než přední. Brzdy pro Vsport dodává Brembo, ve výbavě je elektronický diferenciál nebo strmější převod řízení.

Už základní verze poskytne dostatečný výkon. Přeplňovaný dvoulitr poskytne 203 kW výkonu a točivý moment 400 Nm. Dalšími agregáty v nabídce budou vidlicové šestiválce o objemu 3,6 litru. Nepřeplňovaná verze má 239 kW a točivý moment 373 Nm. Mnohem silnější varianta má dvě turbodmychadla a výkon 313 kW s točivým momentem 583 Nm. A to nebude to nejlepší, jako obvykle později přijde nejsilnější verze CTS-V.

Cadillac CTS

Převodovky jsou zatím na výběr dvě, obě automatické. Pro základní verze má převodovka šest stupňů, nejsilnější motor pak bude standardně spojený s osmistupňovým automatem. Dynamika je u všech verzí velmi slušná. Základní model zrychlí na stovku za 6,1 sekundy, prostřední varianta za 5,9 sekundy a top verze s dvakrát přeplňovaným šestiválcem dokonce za 4,6 sekundy. Všechny údaje platí pro verze s pohonem zadní nápravy. Maximální rychlost je pak omezena na obligátních 250 kilometrů za hodinu.

Novinka se začne vyrábět koncem léta a na americkém trhu se začne prodávat na podzim. Do Evropy se pak dostane pravděpodobně až příští rok. Ceny zatím výrobce nestanovil, ale současná verze se v USA prodává za 40 až 70 tisíc dolarů, tedy v přepočtu a bez daně od 800 000 korun.

Autor:
  • Nejčtenější

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

OBRAZEM: Všechna tato auta západních značek vyrábějí v Číně. Znáte je?

7. května 2024

Zástupci Evropské unie brojí proti dováženým čínským automobilům a zvažují restrikce. Značnou část...

Tajný tip v bazaru: HR-V je typická honda, vzor spolehlivosti

6. května 2024

Premium Nedá se říct, že by Hondy HR-V druhé generace byla levná auta. Nejdostupnější bazarovky jsou pořád...

V bahnění, brodění a tahání vejtřasky závodily i traktoristky

6. května 2024  12:30

Brodění traktorů bahnem, vyjíždění prudkých svahů či vybírání zatáček viděli návštěvníci...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA

HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....

Ukradené auto s AirTagem si našel, ale od policie dostal vynadáno

Vyjít ráno před dům a nenajít tam svůj vůz je noční můrou každého majitele. Do takové nezáviděníhodné situace se dostal...