Státní podnik GM, oborový závod Cadillac představuje: raketové kupé CTS

aktualizováno 
Luxusní Cadillac představil svůj nejnovější výtvor, model CTS coupe. Na evropské poměry poněkud ostrý design skrývá v luxusní výbavu a výkonnou techniku. Top verze kupé CTS-V porazí drtivou většinu sériové produkce.

Cadillac CTS Coupe | foto: GM

Značka Cadillac ze stáje ještě nedávno krachujícího koncernu General Motors představila jeden z prvních pokrizových vozů celého koncernu. Pikantní je, že vládcem v GM je v současné době americký stát.

A státní podnik GM se rozhodl potěšit své občany luxusním kupé z řady CTS. Ta už zahrnuje sedan a kombi. Sedan je pak k dostání i ve špičkové verzi CTS-V, která ukáže záda i takovým soupeřům, jako je BMW M5, Audi RS6 nebo Mercedes E63 AMG. A stejnou techniku dostane v nejvyšší verzi i nové kupé.

Cadillac CTS Coupe

Design současných cadillaců je rozhodně nezaměnitelný. Striktně dodržuje ostré hrany a je na silnicích rozhodně nepřehlédnutelný. Nejmenší modelová řada CTS ("evropská" BLS se již nevyrábí) v nejnovější generaci zahrnuje od roku 2008 sedan, od letoška jako kombi a od příštího roku i jako zajímavé kupé.

Hranaté linky si kupé zachovalo a vypadá vyváženější, než poněkud zvláštní kombi s masivním zadním C sloupkem. Kupé má naopak zakrytý prostřední (B) sloupek, masivní vysokou záď, velké centrálně umístěné koncovky výfuku a horizontálně orientované přední i zadní světlomety. Ne každému musí být po chuti střídmé boční linie bez linek a prolisů a přední i zadní část zakončená do špičky.

Cadillac CTS Coupe

Kupé je o trochu kratší i nižší než sedan, rozdíly jsou ale minimální. Komu by se z fotografií zdálo, že máme před sebou poměrně malé auto, tak i přes zkrácenou délku má nové kupé stále délku přes 4,7 metru. Vizuálně ale působí subtilnějším dojmem.

Z bohaté výbavy stojí za zmínku otvírání dveří pouhým dotykem, špičkovou audio (video) soupravu Bose nebo parkovací kamera. Luxusní interiér by se měl nést v duchu sourozenců, jen konfigurace sedadel bude 2 + 2.

U nového kupé bude hrát prim motor. Ten základní poskytne solidních ale nijak omračujících 304 koní z vidlicového šestiválce. Motor bude spojený s šestistupňovým manuálem, což je na americký vůz poměrně zajímavá konfigurace. K dispozici bude i automat se stejným počtem stupňů a kupé CTS bude k dispozici i jako čtyřkolka vedle standardní varianty s pohonem zadních kol.

To nejdůležitější však přijde až s modelem kupé CTS-V. To používá techniku z již prodávaného sedanu CTS-V, který si zcela právem zaslouží označení nejrychlejšího sériového sedanu. S osmiválcovým motorem o objemu 6,2 litru totiž nabízí maximální výkon 415 kW tedy přes 556 koní! A to je víc než evropské rakety BMW M5 nebo Audi RS6.

Špičkové kupé CTS-V se bude moci pochlubit stejnými parametry motoru a to včetně zrychlení na stovku za čtyři sekundy. Sedan je nejrychlejším vozem své kategorie na legendární severní smyčce Nürburgringu. Své soupeře bude prohánět i kupé, i když bude mít seznam soupeřů přeci jen mnohem delší.

V České republice si již oficiálně cadillaky nekoupíte, takže i pro novinku budete muset vyrazit za hranice nebo k některým dovozcům aut z USA. Tam stojí základní sedan přibližně 36 000 dolarů (asia 630 000 korun), kupé by se mělo vejít do 40 000 dolarů. Špičkové modely CTS-V jsou pak asi o polovinu dražší (zhruba 1,1 milionu korun). V přepočtu na koruny ale poměrně zajímavé ceny pokazí při dovozu doprava, clo a DPH. Především modely CTS-V by přitom jistě stály za hřích...

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Emisní regule prodraží auta velikosti fabie tak, že se je nevyplatí vyrábět

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

Američané jezdí velkými benzinovými auty, Evropané preferují menší vozy. Toto pravidlo pomalu přestává platit. Z...

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u Kauflandu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a kroutí...

Mumifikace unikátu. Vědkyně lepí odchlíplý lak zpátky po kouskách

Porsche 910/8 Bergspyder

Jezdit tímhle autem by byla škoda. Už dvaapadesát let neutáhli na tomto vzácném závoďáku ani šroubek. V muzeu Porsche...

Autofotka týdne: Unikátní hotel na kolech zachraňují ve Vysokém Mýtě

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě zrekonstruuje na dvě etapy unikátní lůžkový...

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě zrekonstruuje unikátní lůžkový přívěs typu Karosa LP 30 z roku 1967. Vyrobila ho...

Další z rubriky

Madrid zruší omezení pro vjezd starých aut do centra města

Seat Ibiza

Nové vedení madridské radnice zruší omezení pro vjezd neekologických aut do centra města, které je v platnosti od...

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u Kauflandu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a kroutí...

Výroba Passatu v Česku není jistá, říká odcházející šéf továrny v Kvasinách

Jiří Černý na konci června končí ve funkci ředitele závodu Škody Auto v...

Za jeho pětiletého působení závod Škoda Auto v Kvasinách zdvojnásobil kapacitu a připravuje se na výrobu prvního...

Najdete na iDNES.cz