Cadillac CTS

Cadillac CTS | foto: Cadillac

Nový Cadillac CTS je zase parádně hranatý

  • 18
Cadillac, patřící pod koncern General Motors, představil v New Yorku novou generaci pětimetrového sedanu CTS. Ač se nezpronevěřil svému hranatému designu, dokázal novinku obléci do velmi atraktivní karoserie, která by mohla zabodovat i v Evropě. Silné motory se pak vyrovnají německé a japonské konkurenci.

Cadillaky posledních dvou generací pozná na silnici každý. Ostré hrany s vertikálně koncipovanými světly jsou nepřehlédnutelné. Jenže původní designový styl byl především pro mimoamerické trhy až příliš obhroublý a i proto se s cadillaky na našich cestách potkáváme jen sporadicky. Přestože značka působí v Evropě dlouhodobě.

Nové CTS ale vypadá výborně. Základní rysy si ponechalo, ale ostré hrany a vysoký ponton designéři značně obrousili. Linie pontonu tak nyní tvoří mírný oblouk. Obhroublejší zůstala záď, která má stále výrazné vertikální svítilny a tvarování do špičky. Charakteristické jsou i mohutné C sloupky, které vyniknou především při pohledu zezadu přes vysoké a nepříliš dlouhé víko kufru.

Dynamičtější přední část se výrazně svažuje dopředu. Dominuje jí velká maska chladiče a světlomety, které jsou místo do výšky jako u předchůdce natažené po blatníku dozadu. Tradiční vertikální světla cadillaků zde nahrazuje lišta LED pro denní svícení.

Novinka narostla do délky až skoro na pět metrů, do kterých ji chybí pouhé čtyři centimetry. Mezigeneračně se tak CTS natáhlo o deset centimetrů. Prodloužil se i rozvor na více než solidních 2,91 metru. Auto je naopak oproti předchozí generaci nižší o 2,5 centimetru. Na co jsou ale konstruktéři nejvíce pyšní je snížení hmotnosti až o 110 kilogramů. Základní model jen lehce překročil hodnotu 1,64 tuny.

Cadillac CTS

Cadillac se rozhodl napravit i výtky ke kvalitě interiéru, kterým se v porovnání s evropskou a japonskou konkurencí nevyhnuly předchozí modely značky. Středový tunel vypadá velmi moderně včetně obřího dvanáctipalcového dotykového displeje systému CUE, přes který lze ovládat nejen multimédia nebo navigaci ale také třeba klimatizaci.

Interiér je plný měkčených plastů a podle výbavy i kůže. K tomu výrobce přidává na výběr slušnou nabídku dekorů včetně dřevěných, hliníkových a nebo karbonových. Za příplatek bude panoramatická střecha, standardem pak záclonky pro všechna zadní okna nebo ambientní osvětlení interiéru v několika barvách. Ve výbavě bude široká škála asistenčních systémů včetně hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, hlídač jízdy v pruzích či systém varující před srážkou s překážkou. Integrovaný mobil pak automaticky zavolá pomoc při srážce.

Cadillac CTS

CTS si zachovalo pohon zadních kol, případně příplatkový pohon všech kol. Výrobce slibuje optimální rozložení hmotnosti blížící se ideálu 50:50 mezi přední a zadní nápravu. Pomohla k tomu redukce celkové hmotnosti, například díky hliníkovým dveřím. Podvozek může mít už u základní verze adaptivní tlumiče Magnetic Ride Control. Kola mohou být sedmnácti až devatenáctipalcová.

Může se hodit

Toužíte po Cadillacu? Není nic jednodužšího, než si vybrat na AUTOMODULu.cz.

U sportovního paketu Vsport pak jsou zadní kola širší než přední. Brzdy pro Vsport dodává Brembo, ve výbavě je elektronický diferenciál nebo strmější převod řízení.

Už základní verze poskytne dostatečný výkon. Přeplňovaný dvoulitr poskytne 203 kW výkonu a točivý moment 400 Nm. Dalšími agregáty v nabídce budou vidlicové šestiválce o objemu 3,6 litru. Nepřeplňovaná verze má 239 kW a točivý moment 373 Nm. Mnohem silnější varianta má dvě turbodmychadla a výkon 313 kW s točivým momentem 583 Nm. A to nebude to nejlepší, jako obvykle později přijde nejsilnější verze CTS-V.

Cadillac CTS

Převodovky jsou zatím na výběr dvě, obě automatické. Pro základní verze má převodovka šest stupňů, nejsilnější motor pak bude standardně spojený s osmistupňovým automatem. Dynamika je u všech verzí velmi slušná. Základní model zrychlí na stovku za 6,1 sekundy, prostřední varianta za 5,9 sekundy a top verze s dvakrát přeplňovaným šestiválcem dokonce za 4,6 sekundy. Všechny údaje platí pro verze s pohonem zadní nápravy. Maximální rychlost je pak omezena na obligátních 250 kilometrů za hodinu.

Novinka se začne vyrábět koncem léta a na americkém trhu se začne prodávat na podzim. Do Evropy se pak dostane pravděpodobně až příští rok. Ceny zatím výrobce nestanovil, ale současná verze se v USA prodává za 40 až 70 tisíc dolarů, tedy v přepočtu a bez daně od 800 000 korun.