Sobota 21. května 2022, svátek má Monika
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 21. května 2022 Monika

GM v Evropě nekončí, chce prorazit s frajerskými cadillacy

Prodej Opelu Francouzům, kterému předcházelo ukončení prodeje chevroletů o tři roky dříve, neznamená, že by se americký koncern chtěl úplně stáhnout z Evropy. Pozornost teď přesune na lukrativní trh prémiových vozů. Osobitě tvarované cadillacy umí nabídnout výjimečné výkony, v Evropě ovšem paběrkují.

Koncept Cadillac Escala představený na autosalonu v Ženevě 2017 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Je to paradox: opel je typické auto střední třídy a evropské chevrolety (původně Daewoo) byly jejich lacinější alternativou původem z Koreje.

Po zveřejnění statistik registrací nových aut v Evropě za rok 2016 se dá říci, že cadillac je vzácnější auto než lamborghini. Americká značka totiž není na starém kontinentu schopna prodat více než desítky aut měsíčně, v součtu pak 761 kusů za celý rok. Italský výrobce drahých supersportů tedy Cadillac s rekordním výsledkem 941 prodaných aut poměrně hravě předběhl.

Přímo se tedy nabízí myšlenka, že po odprodeji značky Opel francouzské skupině PSA Američané v Evropě zavřou krám a budou se soustředit na prodej aut v jiných částech světa. Ale to se nestane, šéfka General Motors Mary Barra naopak prohlásila, že se modely Camaro, Corvette a portfolio značky Cadillac budou v Evropě prodávat i nadále. V plánu je dokonce nárůst odbytu.

Cadillac Escalade
Cadillac CTS

To je vpravdě náročný úkol. Celých 85 % evropského trhu prémiových značek pokrývají tři německé značky: Audi, BMW a Mercedes. Každá z nich loni prodala přes 800 tisíc aut, což o tři řády překonává výsledek Cadillacu. Američané navíc v Evropě mají pouhých 45 dealerů, většinu z nich v Německu a ve Švýcarsku. Zároveň si však uvědomují, že především toto je jejich největší slabina. „V následujících letech plánujeme podstatně rozšířit naši dealerskou síť,“ řekl k tomu mluvčí značky Andrew Lipman.

Cílem je do roku 2020 zvýšit roční prodeje v Evropě na 5 000 kusů. Analytici se shodují, že dosažení takové mety je naprosto zásadní. Situace, kdy více aut prodává nejen Lamborghini, ale i další superluxusní značky (Bentley 2 676 ks za rok a Ferrari 3 610 ks), není pro Cadillac lichotivá. V oficiálně zveřejněném prodejním cíli jsou však započítány i sportovní modely Camaro a Corvette, které se sice prodávají ve stejných showroomech, ve skutečnosti však nesou logo Chevroletu. Tato dvojice loni v Evropě přesáhla 1 800 prodaných kusů.

Fotogalerie

Proti všem úskalím stojí přece jen jeden pozitivní fakt. Dnes již tolik nezáleží na tom, že Cadillac do svých aut nedodává naftové motory a v dalších letech na tom bude záležet ještě méně. Na straně benzinových jednotek je naopak na požadavky rozmazlených Evropanů připraven dobře. Model střední třídy ATS nabízí dvoulitrové turbo i 3.7 V6, a to s pohonem jak zadních, tak všech kol. Sportovní verze má šestiválec přeplňovaný, který lze společně s dvojicí již jmenovaných pohonných jednotek pořídit i do většího sedanu CTS.

Cadillacy s parádním nepřehlédnutelným designem by se tak mohly stát tajným tipem náročných řidičů zaměřených na výkony. Právě takové přestávají modely německé prémiové trojky uspokojovat.

Absenci kombíku dokáže u Cadillacu vynahradit SUV pojmenované XT5 a opulentní 5,1metrový off-road Escalade dříve existoval i jako hybrid. Opětovné nasazení takového pohonu proto určitě není nemožné. Vše má navíc podpořit souběžný prodej větších cadillaců společně s camary a corvettami v Rusku.

Koncept Cadillac Escala představený na autosalonu v Ženevě 2017
Koncept Cadillac Escala představený na autosalonu v Ženevě 2017

Koncept Cadillac Escala

Že to General Motors v Evropě úplně nezabalil a Cadillacu věří, potvrdil také březnový Ženevský autosalon. Cadillac tam měl stánek velikostí srovnatelný s Opelem a vévodil mu uhrančivý koncept pětimetrové limuzíny jménem Escala se čtyřlitrovým osmiválcem pod kapotou.

Autoři:
  • Nejčtenější

Rakouský elektromobilista vyhrál soud o krátký dojezd svého auta na baterky

Když auto v reálném provozu vypouštělo jiné emise než papírově uvádělo, byla z toho aféra Dieselgate a totální...

Nejdražší auto světa: Mercedes se nechal přesvědčit k prodeji za 3,3 miliardy

Mimořádně vzácný exemplář závodního automobilu Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut z roku 1955 se na soukromé aukci prodal...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Renault odevzdal Ladu Rusům. Chtějí také znovu vyrábět moskviče

Francouzská automobilka Renault převedla veškerá aktiva své ruské pobočky na město Moskva, svůj podíl 67,69 procenta v...

Cesta k ježdění na elektřinu nebude lidová. Vysvětlí to Volkswagen ID.5

Volkswagen se momentálně čím dál víc vzdaluje kořenům, ze kterých vzešel. „Lidový vůz“ byste v jeho nabídce už hledali...

Vynález století od zapomenutého génia z tiskárny. Pneumatika, co funguje

Premium Výkon motoru, maximální rychlost, přesnost řízení, ovladatelnost. To všechno jsou vlastnosti auta, které by už tři...

Půst, občas večeře, čtyři kávy denně. Jak jíst podle výživového poradce Havlíčka

Premium Strava ovlivňuje nejen naši váhu či kondici, ale i náladu a zdravotní stav. Ostatně až dvě třetiny všech nemocí mají...

Vláda má 20 korun z každého litru benzinu, říká šéf sítě levných čerpacích stanic

Premium Nikoho nenechají na pochybách, že tohle je nízkonákladová firma, kde se nehýří. Okázalost tu nemá místo. Spolumajitel...

Všechno vymyslela Škrlová. Je to hlava manipulace, říká režisér Síbrt

Premium Před patnácti lety Česko šokovala kuřimská kauza. Týrání malých chlapců nejbližšími příbuznými i podivná role „Aničky“....

  • Další z rubriky

Nejdražší auto světa: Mercedes se nechal přesvědčit k prodeji za 3,3 miliardy

Mimořádně vzácný exemplář závodního automobilu Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut z roku 1955 se na soukromé aukci prodal...

Škoda zahájila výrobu baterií pro Enyaq. Vyveze je i do Německa

Škoda oficiálně zahájila ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi kompletaci baterií do elektromobilů. Škodě a...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Cesta k ježdění na elektřinu nebude lidová. Vysvětlí to Volkswagen ID.5

Volkswagen se momentálně čím dál víc vzdaluje kořenům, ze kterých vzešel. „Lidový vůz“ byste v jeho nabídce už hledali...

Německý sedlák žaluje Volkswagen, prý mu kazí podnikání změnou klimatu

Soud v západoněmeckém Detmoldu začal řešit spor mezi soukromým zemědělcem Ulfem Allhoffem-Cramerem a automobilkou...

Vláda má 20 korun z každého litru benzinu, říká šéf sítě levných čerpacích stanic

Premium Nikoho nenechají na pochybách, že tohle je nízkonákladová firma, kde se nehýří. Okázalost tu nemá místo. Spolumajitel...

Jelínek z Luneticu byl u smrtelné nehody, po koncertě srazil na dálnici muže

V sobotu vystoupili Lunetic na koncertě Leoše Mareše. Když se zpěvák skupiny Václav Jelínek (43) vracel domů do...

Hrušínského dcera se svlékla pro Playboy. Manžela to překvapilo, říká

Pro nové číslo Playboye se svlékla a nafotila sexy snímky Kristýna Hrušínská (37). Dcera Jana Hrušínského a Miluše...

Ukrajinci dostali západní superhoufnice M777. Do akce šla i Bohdana

Ať už si dělostřelectvo v dávných dobách vysloužilo titul královny či krále bojiště, ukazuje se i v jednadvacátém...

Nešvar z devadesátých let se vrací. Turisté na místě zjišťují, že bydlí jinde

Premium Nešvar z devadesátých let se vrací. Turisté si zaplatí zájezd v zahraničí, přijedou do hotelu a teprve na jeho recepci...