Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

V Mnichově MPV neodepsali. BMW 2 Active Tourer přijíždí nanovo

BMW 2 Active Tourer přijímali fanouškové bavorské značky s rozpaky. Rozporuplné sportovní MPV dostalo zelenou i ve druhé generaci. Projeli jsme ho na českých silnicích. A co na něj říkáme?
BMW 2 Active Tourer

BMW 2 Active Tourer | foto: BMW

U pravověrných příznivců značky s modrobílou vrtulí ve znaku to BMW 2 Active Tourer nikdy nemělo lehké. Zatímco sportovní kupé řady 2 bylo přijato s nadšením, nad MPV mnozí ohrnovali nos. Dostalo dokonce nelichotivou přezdívku „krtek“, nejen proto, že pro BMW netypicky „hrabe předníma“, ale i kvůli jeho ne úplně sportovním proporcím.

Je pravda, že v žádné řadě BMW se od sebe dva modely neliší tolik jako Coupé a Active Tourer, ale od roku 2014 se pro druhý jmenovaný rozhodlo 430 tisíc zákazníků, a to byl důvod pokračovat i v další generaci. Podle BMW je Active Tourer pro mnohé lidi vstupenkou do světa bavorských vozů, často je to jejich první koupené auto mnichovské značky v životě. A koho BMW chytne, už ho jen tak nepustí.

Druhá generace si sice zachovala proporce rodinného MPV, ale jinak je proti svému předchůdci jiná v podstatě ve všem včetně rozmístění ovladačů. Přišla ovšem o větší variantu Grand Tourer, se kterou se už nepočítá.

Novinka dostala obří masku chladiče, typickou pro aktuální designový styl mnichovských vozů. Na délku měří o 32 milimetrů (nyní 4 386 mm), na šířku o 24 milimetrů (1 824 mm) a na výšku o 21 milimetrů (1 576 mm) více než dřív. Rozvor se nezměnil a činí 2 670 milimetrů. 

Velikost zavazadlového prostoru se zvětšila o snadno přehlédnutelné 2 litry a činí 470 litrů (223i má 415 l, plug-in má 406). Zůstala příkladná variabilita zadních sedadel, která jsou sklopná v poměru 40:20:40 a jsou samostatně posuvná až o 13 centimetrů. Nastavitelný je rovněž i sklon opěradel.

Aby proplouvalo vzduchem

AERODYNAMIKA

I když jde o rodinné MPV, BMW si dalo dost práce s aerodynamikou. Proudění vzduchu kolem vozu je usměrňováno aktivním systémem vzduchových klapek v BMW masce chladiče ve tvaru ledvinek i v nasávacích otvorech ve spodní části předního nárazníku; vzduchovými clonami na krajích předního nárazníku; zapuštěnými klikami dveří; kombinací střešního spoileru a bočních aerodynamických lišt okolo zadního okna; velkým difuzorem ve spodní části zadního nárazníku; aerodynamicky optimalizovanými koly z lehké slitiny; téměř zcela zakrytým podvozkem a skrytými koncovkami výfuku.

Kompletně nové je i pracoviště řidiče. Auto je standardně vybaveno čerstvým operačním systémem a novou generací ovládacího systému BMW iDrive s  prohnutým displejem. Tato kombinace je v současné době dostupná pouze v čistě elektrických modelech BMW iX a BMW i4. 

Co naopak budou lidé hledat marně, to je otočný ovladač iDrive mezi předními sedadly. Výrobce to zdůvodňuje celkovým uspořádáním interiéru, kde by k ovladači nebyl dobrý přístup pravou rukou řidiče. Každopádně jde o krok zpět, protože iDrive patří k tomu nejlepšímu, co v ovládání infotainmentu dnes na trhu existuje. 

Na druhou stranu je ovšem férové říct, že kromě dotykového ovládání přes centrální obrazovku jde řada funkcí ovládat přes volant a existuje i hlasová volba, byť BMW aktuálně česky nerozumí a nemluví. Čtvrtá možnost ovládání přes iDrive by tak byla už trochu marnotratná.

Pro BMW řady 2 Active Tourer budou při uvedení na trh připraveny tři zážehové motory. Zatímco variantu BMW 223i Active Tourer bude pohánět dvoulitrový čtyřválcový motor, modely 218i a 220i budou vybaveny tříválcovými jednotkami se zdvihovým objemem 1,5 litru. Vše doplňuje naftový čtyřválec 218d a v budoucnu ještě dvě plug-in hybridní varianty.

Krátce jsme se svezli s prozatím vrcholnou variantou 223i, benzinovým čtyřválcem o maximálním výkonu 150 kW. Mild-hybridní technologie k tomu přidává dodatečný výkon 14 kW. Na rodinný vůz možná až zbytečně výkonný motor dává autu působivé zrychlení z nuly na sto za rovných sedm sekund. Ochotně a hlavně plynule jde do otáček, a je přitom příkladně tichý. Deklarovaná spotřeba je jen něco přes šest litrů, konkrétně 6,3 l/100 km.

BMW 223i Active Tourer

V číslech

  • délka/šířka/výška/rozvor (mm): 4 386 / 1 824 / 1 576 / 2 679
  • zavazadlový prostor: 415 l
  • max. výkon: 160 kW
  • max. točivý moment: 360 Nm
  • max. rychlost: 241 km/h
  • zrychlení na 100 km/h: 7,0 s
  • průměrná spotřeba dle výrobce: 6,0–6,6 l / 100 km
  • základní cena: 757 900 Kč (218i)
  • cena testované verze: 928 200 Kč

Ve spojení s přesným řízením a působivou ovladatelností, která je vozům BMW vlastní, je jízda příjemným zážitkem, kombinující komfort se sportovní agilitou v momentě, kdy je to potřeba. Rozšířený rozchod přispěl ke stabilitě v zatáčkách, dobře naladěný podvozek se zase postará o komfort za každé situace.

BMW 2 Active Tourer určitě není typickým rodinným vozem, po kterém by sáhla průměrná česká rodina. Ale své místo v portfoliu značky si tento model jednoznačně zaslouží. Boduje prostorem, kvalitou i povedeným mildhybridním pohonem. Ceník startuje na částce 757 900 Kč za verzi 218i. Jeho jediný přímý konkurent, Mercedes B, nevypadá zvenku tak dynamicky a nenabídne tak zážitkové jízdní vlastnosti, ale moderností interiéru i zavazadlovým prostorem 455 litrů se mu vyrovná. Je ovšem levnější, výkonově srovnatelná varianta B180 stojí od 693 300 Kč.

  • Nejčtenější

Garáž fotbalového boha Ronalda má cenu půl miliardy. Hvězdou je bugatti

16. června 2024

Fotbalová superstar Cristiano Ronaldo, se kterou se česká fotbalová reprezentace utká na Euru 2024...

Divoké automobilové devadesátky. Zavzpomínejte na zlaté časy

12. června 2024

„Kdo pamatuje devadesátky, ten je neprožil,“ říká staré pankáčské přísloví. Na velkou jízdu první...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Česko je ostrov elektromobilní skepse, potvrdily to i evropské volby

13. června 2024

Češi jsou dlouhodobě skeptičtí k elektromobilům. Boj o zákaz spalovacích aut a s ním související...

GLOSA: Praha v populistickém boji s SUV nacení parkování podle velikosti auta

17. června 2024

Parkování v hlavním městě začíná být velký problém a zdá se, že zastupitelé Prahy se jej rozhodli...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Offroadový drsňák projede všechno. První jízda s novým ineosem

18. června 2024

Znáte značku Ineos? A víte, že už několik let vyrábí auta? Jestli ne, tak se rozhodně nestyďte,...

Omamná vůně nového auta? Chemický koktejl může způsobit zdravotní komplikace

19. června 2024

Léto je tady, a s ním i rozpálené kabiny aut. U těch nových znamená delší pobyt v interiéru...

Krach elektrického snu. Fisker požádal o soudní ochranu před věřiteli

18. června 2024

Americký výrobce elektromobilů Fisker v pondělí požádal o bankrotovou ochranu, zkrachovalo mu totiž...

Offroadový drsňák projede všechno. První jízda s novým ineosem

18. června 2024

Znáte značku Ineos? A víte, že už několik let vyrábí auta? Jestli ne, tak se rozhodně nestyďte,...

Čínská automobilka Leapmotor zahájila v Polsku výrobu elektroaut

18. června 2024

Společný podnik čínské automobilky Leapmotor a koncernu Stellantis zahájil výrobu elektromobilů...

Máte starý fén? Přečtěte si, co vašim vlasům způsobuje.
Máte starý fén? Přečtěte si, co vašim vlasům způsobuje.

Máte ve své koupelně starou žehličku na vlasy nebo fén? V oblasti vlasové péče došlo v poslední době k obrovským inovacím. Je ale opravdu nutné...

Putine, běž do prd*le, zahlásil na koncertě Rod Stewart. Němci zpěváka vypískali

S překvapivou vlnou nevole se na svém nedělním koncertu v Lipsku setkal rockový král Rod Stewart. Během vystoupení se...

Skandál kolem morbidně obézní Miss Alabama. Co se ztratilo mezi řádky

Sociální sítě počátkem června rozvášnila obézní plus size modelka Sara Millikenová oceněná titulem Miss Alabama 2024....

Tvrz koupil za 76 tisíc a daroval ji manželce. Pak ruinu 20 let opravoval

Pavel David zahlédl v dubnu roku 2003 v novinách inzerát: „Prodám tvrz za 76 000 Kč.“ Ještě ten den si jel zříceninu...

Do Itálie se nevrátím, tady vše funguje lépe, říká dcera Petra Hapky

Dcera slavného českého hudebníka Petra Hapky (†70) Petra (41) žila od 3 let s matkou v italském Římě. Ve 29 letech se...

Ostuda bratrů Bendigů v AZ-kvízu. Jan se vymlouval na trému z Mareše

Ve speciálním díle AZ-kvízu s názvem ČT art kvíz se proti sobě utkali bratři Jan a Marsell Bendigovi. V soutěži se jim...