Diskuze
Možnost opravovat v neautorizovaném servisu skončí. Bojuje se o prodloužení
Děkujeme za pochopení.
J87a69r85o36s65l23a11v 59S68t42u18d87e47n55t
Výměna okenní stahovačky na Škoda Octavia v autorizovaném servisu v Liberci za 4500 Kč, v neautorizovaném servisu za 2000 Kč, u kamaráda za 1000 Kč včetně ceny nového dílu za necelých 800 Kč. On ten autorizovaný servis živí tolik lidí, že na lepší ceny asi jít nemůže.
J74a29n 17K67o39h38o82u91t
Autorizovaný servis při kontrole auta z druhé ruky. Otázky jako "chcete napojit na diagnostiku?", "co byste tam chtěl vidět?", "chcete zvednout auto?" či "co tam vidíte?" ukázali na tupé měniče dílů. V neuatorizovaném dokonce našli úpravu počitadla kilometrů, což měniči dílů v autorizovaném ne.
J40a62r98o34m91í19r 18K75r44á91l
Dát jako ilustrační snímek k článku o autorizovaném servisu starého Favorita je boží !
K31a51r71e73l 82N15o71v80o46t73n50y
Takže budeme mít autorizované prodejce, autorizované servisy, autorizované díly to vše spěje proti teorii Václava Klause o neviditelné ruce trhu, budeme mít toiiž i státem autorizovanou cenu včetně DPH ( v tomto případě i jistě vyšší).
P20e54t69r 92Č91e35r40m60á73k
Tak on je to v podstatě přežitek, v rámci běžné záruky stejně nikdo soudný mimo autorizák jezdit nebude (jednak na tom bude finančně bit ztrátou hodnoty, jednak se stává běžný předplacený servis a podobná řešení) a nadstandardní záruku jsou vázané na autorizovanou síť.
Větší problém pro nezávislé servisy a neřkuli pro garážisty se stává nejen elektrifikace, ale obecně sofistikovanost moderních vozidel, vyžadující jak znalosti (=přístup k servisním datům) tak vybavení (mechanické i diagnostické). A tam už dnes nastává velký problém, neb toto nese velké náklady, a u menších servisů to logicky nedává ekonomický smysl, nikdy by se to nezaplatilo. Takže bez ohledu na blokovou výjimku praxe už nějakou dobu směřuje k tomu že čím dál více úkonů lze provést jen v odborném (což nemusí být autorizovaný!) servisu.
J78i58n64d62ř50i64c21h 70Š81k81o23p70e24k
No to je blábol, cenu auta určuje stav a ne fakt, jestli jezdil do autorizáku pro předražený olej či do běžného servisu pro levnější, ale kvalitativně stejný.
O48n44d30r58a 10M45i12k95e57s91k18a
Jenže levnější díly odpovídající kvality prostě nejsou... Výrobci aut si tyto díly chrání a tím pádem se může stát, že ten originální filtr, který ale pro automobilku vyrábí např. MANN má jinou konstrukci, než ten filtr od MANNu, který volně koupíte třeba právě v Autokelly.... Stejně tak je to i v případě brzd... Jsem z branže, potažmo se zabývám přímo originálními díly i když jen jedné automobilky... Vím tedy o čem mluvím... Ale jinak ano, neříkám, že to tak je naprosto v každém případě... Záleží i na patentech daného výrobce vozidel...který zároveň "dodává" originální díly...
M30a17r39e40k 10J82a77n24e70č22k72a
Každý, kdo se dlouhodoběji v autodílech pohybuje, tak by měl vědět, že to, co uvádíte opravdu není žádné pravidlo, čili originál = automaticky kvalita, ale kolik já už těch pohádek od prodejců autodílů slyšel. Ale, když našinec často dává přednost x-té výrobě z důvodu ceny, místo opravdu kvalitní druhovýrobě, tak pak často vznikají tyhle fámy. Samozřejmě, ne každý kvalitní výrobce dělající i druhovýrobu má kvalitní celé své výrobní portfolio a je nutno tady umět vybírat. Každý prostě vyniká v jiné kategorii dílů. Mechanické díly, např. výrobce Lemforder jsou často na tom s kvalitou lépe, než některé "originály" automobilek, čili s jejich logem. Mě zajímá, jak si ty díly stojí v reále při denní zátěži při správně provedené montáži a tady nemám s kvalitní druhovýrobou sebemenší problém. Dokonce i v x-té výrobě se dají sem tam najít povedené druhy výrobku, pokud jsou složeny z kvalitních dílů a ne z bláta. Stejně tak rádoby origo rozvodové sady jsou často běžně poskládané z dílů od jednoho nebo vícero výrobců a ani se neobtěžují měnit logo. Stejně tak je tomu třeba u autoskel, kdy se doslova jedná o identické sklo a např. výrobce Pilkinkgton dělá běžně naprosto identická skla, rozdíl je tady pouze v logu a tím i ceně. Další chyták je u výrobců, kteří mají těch značek v druhovýrobě vícero a úplně identický výrobek, tak můžete koupit za dosti rozdílné ceny.
R85o18m32a27n 92P10o98u64s59t79k94a
Kdybych si někdy, nedej bože, chtěl koupit a i koupil nové auto, ve chvíli, kdy by mi v autorizovaném servisu řekli, že to nebude zadarmo nebo že to nebude do pár dnů, otáčím se na pětníku a už k nim nikdy více i za cenu porušení záruky. Nač záruku, když je to stejně i v době záruky drahé (oni si vždycky něco najdou)... Nač autorizované servisy...? Jen pro pohodlí státních firem?
P35e71t42r 34Č93e58r77m30á66k
Ono to spíš směřuje k tomu že tam vy stejně pojedete, protože zjistíte že vám to nikdo jiný neudělá, neb k tomu nemá servisní data a vybavení... a výjimek může platit kolik chce..
O55n21d30ř57e81j 39H80a97v44l55í53k
Moje zkušenost s autorizovanými servisy je tristní. Když máte problém, i banální, vymění vám půlku auta za cenu nového. Co chodím k soukromníkovi, nemůžu si to vynachválit, akorát, že je jich málo, tak si člověk musí počkat, protože má moc práce.
J35a70r44o50s77l27a19v 95R57y36c58h71t34á11ř
Asi bude hodně záležet na značce automobilu.
Mám už druhé auto stejné značky, vždy jezdím do autorizovaného servisu. Ceny po celých sedm let záruky velmi příjemné.
R68a66d58i82m 65V91o90k16r40o95u12h69l21í69k
7 let záruky, takže KIA?
Phoenix zůstává věrný unikátní technice. Po 50 letech má Tatra nové nápravy
Tatra Phoenix nové generace se představuje na polygonu společnosti Tatra Trucks v Kopřivnici. Druhá...
Divoké automobilové devadesátky. Zavzpomínejte na zlaté časy
„Kdo pamatuje devadesátky, ten je neprožil,“ říká staré pankáčské přísloví. Na velkou jízdu první...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Mnoho povyku pro nic? Rusko má novou ladu, která zase tak moc nová není
Jmenuje se Lada Iskra a má ambici vystoupat až na špici ruských prodejních tabulek. Auto na...
Kouzla a čáry nového Superbu. Škoda si dopřála limuzínu, projeli jsme ji
Až budete nového superba přebírat, pohlaďte ho, a všimněte si malé hranky kopírující linii střechy....
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Autogalerie týdne: Hledači pokladů pronikli do dolu s opuštěnými volkswageny
Nizozemští youtubeři objevili v opuštěném břidlicovém dole ve Švýcarku desítky klasických...
EURO 2024: Míříte za fotbalem do Německa autem? Překontrolujte si pojistku
Jedete na fotbalové Euro 2024 vlastním autem? Nezapomeňte na pojistku, jinak to může být drahé....
Česko je ostrov elektromobilní skepse, potvrdily to i evropské volby
Češi jsou dlouhodobě skeptičtí k elektromobilům. Boj o zákaz spalovacích aut a s ním související...
ANALÝZA: I kdyby chtěl. Proč Trump elektromobilitu zastavit nedokáže
Premium Bude Donald Trump znovuzvolen prezidentem Spojených států amerických? Odpověď vyčteme jen...
EU naplánovalo clo na dovoz čínských elektroaut, výrobci se bojí odvety
Evropská unie je připravena zavést předběžné clo až 38,1 procenta na dovoz čínských elektromobilů,...