Diskuze

Možnost opravovat v neautorizovaném servisu skončí. Bojuje se o prodloužení

V květnu příštího roku končí platnost takzvané blokové výjimky pro motorová vozidla. Mimo jiné zaručuje majitelům trvání záruky na jejich automobil i v případě využití služeb neautorizovaných servisů. Má smysl, aby se platnost prodloužila?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

Výměna okenní stahovačky na Škoda Octavia v autorizovaném servisu v Liberci za 4500 Kč, v neautorizovaném servisu za 2000 Kč, u kamaráda za 1000 Kč včetně ceny nového dílu za necelých 800 Kč. On ten autorizovaný servis živí tolik lidí, že na lepší ceny asi jít nemůže.

0 0
možnosti
JK

J90a19n 36K55o76h43o45u24t

1. 8. 2022 17:00

Autorizovaný servis při kontrole auta z druhé ruky. Otázky jako "chcete napojit na diagnostiku?", "co byste tam chtěl vidět?", "chcete zvednout auto?" či "co tam vidíte?" ukázali na tupé měniče dílů. V neuatorizovaném dokonce našli úpravu počitadla kilometrů, což měniči dílů v autorizovaném ne.

0 0
možnosti
JK

Dát jako ilustrační snímek k článku o autorizovaném servisu starého Favorita je boží ! ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
KN

Takže budeme mít autorizované prodejce, autorizované servisy, autorizované díly to vše spěje proti teorii Václava Klause o neviditelné ruce trhu, budeme mít toiiž i státem autorizovanou cenu včetně DPH ( v tomto případě i jistě vyšší;-)).

0 0
možnosti

Tak on je to v podstatě přežitek, v rámci běžné záruky stejně nikdo soudný mimo autorizák jezdit nebude (jednak na tom bude finančně bit ztrátou hodnoty, jednak se stává běžný předplacený servis a podobná řešení) a nadstandardní záruku jsou vázané na autorizovanou síť.

Větší problém pro nezávislé servisy a neřkuli pro garážisty se stává nejen elektrifikace, ale obecně sofistikovanost moderních vozidel, vyžadující jak znalosti (=přístup k servisním datům) tak vybavení (mechanické i diagnostické). A tam už dnes nastává velký problém, neb toto nese velké náklady, a u menších servisů to logicky nedává ekonomický smysl, nikdy by se to nezaplatilo. Takže bez ohledu na blokovou výjimku praxe už nějakou dobu směřuje k tomu že čím dál více úkonů lze provést jen v odborném (což nemusí být autorizovaný!) servisu.

2 2
možnosti

No to je blábol, cenu auta určuje stav a ne fakt, jestli jezdil do autorizáku pro předražený olej či do běžného servisu pro levnější, ale kvalitativně stejný.

3 3
možnosti
OM

Jenže levnější díly odpovídající kvality prostě nejsou... Výrobci aut si tyto díly chrání a tím pádem se může stát, že ten originální filtr, který ale pro automobilku vyrábí např. MANN má jinou konstrukci, než ten filtr od MANNu, který volně koupíte třeba právě v Autokelly.... Stejně tak je to i v případě brzd... Jsem z branže, potažmo se zabývám přímo originálními díly i když jen jedné automobilky... Vím tedy o čem mluvím... Ale jinak ano, neříkám, že to tak je naprosto v každém případě... Záleží i na patentech daného výrobce vozidel...který zároveň "dodává" originální díly...

3 1
možnosti
MJ

Každý, kdo se dlouhodoběji v autodílech pohybuje, tak by měl vědět, že to, co uvádíte opravdu není žádné pravidlo, čili originál = automaticky kvalita, ale kolik já už těch pohádek od prodejců autodílů slyšel. Ale, když našinec často dává přednost x-té výrobě z důvodu ceny, místo opravdu kvalitní druhovýrobě, tak pak často vznikají tyhle fámy. Samozřejmě, ne každý kvalitní výrobce dělající i druhovýrobu má kvalitní celé své výrobní portfolio a je nutno tady umět vybírat. Každý prostě vyniká v jiné kategorii dílů. Mechanické díly, např. výrobce Lemforder jsou často na tom s kvalitou lépe, než některé "originály" automobilek, čili s jejich logem. Mě zajímá, jak si ty díly stojí v reále při denní zátěži při správně provedené montáži a tady nemám s kvalitní druhovýrobou sebemenší problém. Dokonce i v x-té výrobě se dají sem tam najít povedené druhy výrobku, pokud jsou složeny z kvalitních dílů a ne z bláta. Stejně tak rádoby origo rozvodové sady jsou často běžně poskládané z dílů od jednoho nebo vícero výrobců a ani se neobtěžují měnit logo. Stejně tak je tomu třeba u autoskel, kdy se doslova jedná o identické sklo a např. výrobce Pilkinkgton dělá běžně naprosto identická skla, rozdíl je tady pouze v logu a tím i ceně. Další chyták je u výrobců, kteří mají těch značek v druhovýrobě vícero a úplně identický výrobek, tak můžete koupit za dosti rozdílné ceny.

0 0
možnosti
RP

Kdybych si někdy, nedej bože, chtěl koupit a i koupil nové auto, ve chvíli, kdy by mi v autorizovaném servisu řekli, že to nebude zadarmo nebo že to nebude do pár dnů, otáčím se na pětníku a už k nim nikdy více i za cenu porušení záruky. Nač záruku, když je to stejně i v době záruky drahé (oni si vždycky něco najdou)... Nač autorizované servisy...? Jen pro pohodlí státních firem?

3 3
možnosti

Ono to spíš směřuje k tomu že tam vy stejně pojedete, protože zjistíte že vám to nikdo jiný neudělá, neb k tomu nemá servisní data a vybavení... a výjimek může platit kolik chce..

3 0
možnosti
OH

Moje zkušenost s autorizovanými servisy je tristní. Když máte problém, i banální, vymění vám půlku auta za cenu nového. Co chodím k soukromníkovi, nemůžu si to vynachválit, akorát, že je jich málo, tak si člověk musí počkat, protože má moc práce.

8 1
možnosti
JR

Asi bude hodně záležet na značce automobilu.

Mám už druhé auto stejné značky, vždy jezdím do autorizovaného servisu. Ceny po celých sedm let záruky velmi příjemné.

1 0
možnosti
RV

7 let záruky, takže KIA?

0 0
možnosti