Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Chybu automobilek platili řidiči. Nový skandál nafťáků má jméno AdBlue

Tekutý katalyzátor AdBlue se standardně používá k potlačení emisí oxidů dusíku. Systém jeho vstřikování je u vozů z bývalého koncernu Group PSA, současného Stellantisu, náchylný k poruchám, tvrdí spotřebitelská organizace. Přesto výrobci neváhali účtovat řidičům tisícieurové sumy za opravy, které způsobila konstrukční chyba.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Ach jo. Kdy budou psát takové články lidé, kteří doopravdy rozumí tomu co píší?

Euro 4 ještě žádnoou močovinu neznalo. Ani původní norma Euro 6. Proto můj Passat s dvoulitrovým turbodieselem vyrobený v půlce května 2017 vyhovuje normě Euro 6 a nemá nádržku na smradlavý humus.

Nutnost použití toho sajrajtu upravuje až Euro 6c k 1.9.2017. Zbytek článku tedy nemělo význam číst.....

2 0
možnosti
MK

No technicky vzato, od EURO 4 / EURO IV se SCR zacalo pouzivat, hlavne u kamionu a spise vyjimecne u aut....

0 0
možnosti
TN

Jak říká můj automobilový oblíbenec a guru Scotty Kilmer, kdo si koupí ten euro-americký odpad pod jednou bankrotující střechou jménem Stellantis, ten si za to může sám.

Např. Fiat, známý specialista na nefunkční auto elektriku se drze snaží přijít s hybridem, Chrysler naopak pojmenoval nový model věčně bankrotující Alfa Romeo na americkém trhu Dodge Hornet, jinak by se ho amíci nedotkli ani "desetimetrovou tyčí" atd.

0 0
možnosti
EK

a to to nejde nějak softwarově obejít, aby to neprudilo?

0 1
možnosti
MK

Jasne ze jde, ale je podobne rozumne, jako vypoustet kanalizaci sousedovi na travnik, abyste nemusela platit za stocne....

0 0
možnosti
Foto

Euro IV bez adblue neexistuje? Japato? A co můj Boxer s Iveco 3.0hdi. Bez toho hnusu splňuje. Nádherný motůrek, 130kw, mírně nadčtvercový, foukaný. Dokáže jezdit i v nouzáku.

1 0
možnosti
PHH

Ano, je pravda, že existují katalyzátory, které snižují emise NOx a to dokonce lépe než ty s AdBlue, které nepotřebují žádnou tekutinu. V Evropě převládaj ty s AdBlue. Proč tomu tak je, nevím. Cena? Životnost? Nějaká další kartelová smlouva cílící na peněženku zákazníka?

1 0
možnosti
MK

No jeden z duvodu pro jsem sel radsi do benzinoveho hybridu - i kdyby klekla baterka, coz se deje minimalne, tak je to oprava cca v cene jedne z mnoha moznych zavad, ktere muzou nastat u moderniho dieselu

1 0
možnosti
ČK

Pokud moderní diesel dostává kvalitní palivo a nějakou tu péči, přežije také dost. Ale jelikož chcete jen jezdit a nestarat se o nic, tak ano, hybrid s benzínem je přímo pro Vás

0 0
možnosti
JB

Volvo FMX 8x4 r.v. 2016 po ujetí 130000 km Ad Blue nefunkční, oprava cca 60000 Kč, prý mi to vydrželo dost dlouho, slova technika

0 0
možnosti
DP

To máte všichni za to, že si kupujete auta od žabožroutů. Koupit si auto od Francouze je vrchol zoufalství a hlouposti. Ale, když ono to bylo tak výhodné, a k tomu ještě dobrá výbava, že? Nakonec je to dobře, protože se hodně lidí probere a s těmi šmejdy skončí.

2 4
možnosti
LM

aktualne ma problem VW

0 0
možnosti
JN

taky jsem tímto postižen, výměna nádrže AdBlue na P 2008 první generace po 4,5 letech a najetých 65000 a stálo mě to 22k. Udělaná tak chytře, že elektronika je zalisovaná a zalepená uvnitř té nádrže. Čekání na díl 2 měsíce a to mi ukázali asi dalších 15 zakázkových listů, kde lidi čekají na náhradní nádrž.

4 0
možnosti
JM

Jak píši i jinde, počkejte na verdikt a vyžadujte vrátit platbu.

0 0
možnosti
FM

Potvrzuji u 5008 ky , sdělení servisu bylo že o této vadě Peugeot ví a do 4 let opravu dotuje z 90% poté plně hradí zákazník, stálo mne 8K.

1 0
možnosti
JM

Při troše štěstí by se to dalo vynutit vrátit. Počkejte na verdikt a do toho. Já mám ve svém okolí jeden Partner Tepee a tam to udělali ve čtvrtém roce zdarma.

0 0
možnosti
MK

Me by tak zajímalo, co vede některé lidi k tomu, že se veřejně chlubí tím, že mají vykuchané DPF, nebo vyřazený DPF a tak tráví všchny ve svém okolí. Když už dělám takové vyloženě prasárny, tak se tím aspoň nechlubím ne?

2 0
možnosti
PHH

Třeba mají zájem na tom, aby ekologické organizace víc tlačily na zákaz vozidel se spalovacím motorem?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Volha se vrací. Čínská auta budou montovat na linkách místo škodovek

25. května 2024

Dobový seriál České televize, kde titulní roli hraje sovětská automobilová ikona, Volha 21 Carevna,...

Espézetky máte jen půjčené od státu. Upravením či zakrytím riskujete řidičák

28. května 2024

I ti, kteří nesouhlasí s EU a dávají to najevo přeškrtnutím nebo přelepením unijního znaku na...

Návod na města bez nehod: přesednout na bicykly, zvýhodnit chodce, zpomalit

28. května 2024

Oběti dopravních nehod jsou tragickou součástí silničního provozu. Jako cosi krajně nechtěného,...

Ušetřete na povinném ručení, srovnávejte. Pojištění na dědečka má svá úskalí

28. května 2024

Premium Povinné ručení musí mít každé auto, které má přidělenou registrační značku. Ceny se mohou lišit...

Designová frajeřinka. Karavan pro milence jsme zapřáhli za ladný hyundai

27. května 2024

Je to domov na kolech, za kterým se lidé otáčejí. Minikaravan SteelDrop má kovový potah,...