Pracovníci firmy Ecorra jej zatím kompletně rozebrali a zbavili prorezavělých a neoriginálních dílů. Proběhla i kontrola geometrie karoserie a další práce. "Stále jsme ale na začátku," říká majitel firmy Vítězslav Hinner. Veterána teď čeká oprava karoserie, pak lakování a čalounění. Za necelý rok si jej bude moct vyzvednout majitel.
Tatra 87Luxusní aerodynamická limuzína vyráběná automobilkou Tatra v letech 1937 až 1950 je následníkem modelu T 77 A. V letech 1947-1950 s ní Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund podnikli cestu do Afriky a Jižní Ameriky. |
"Nedávno se byl podívat, jak práce pokračují," dodává. Pravidelná kontrola není nic neobvyklého, Vítězslav Hinner ji sám doporučuje. "Vždycky je lepší, když zákazník vidí i postup. Když někomu řeknete, že oprava karoserie trvá 1 200 hodin, zdá se to strašně moc. Tak může vidět, co všechno jsme udělali," vysvětluje.
Vůz musí být ve stavu, v jakém kdysi opustil automobilku
Během "rekonvalescence" čeká vůz i kontrola původnosti jak samotného vozu, tak i motoru a karoserie. Jejich pravost ověří pracovníci v záznamech uvedených v zakázkové knize, která je uložena v Technickém muzeu v Kopřivnici. "Když se náhodou některé věci neshodují, protože vůz třeba prošel různými úpravami, tak se je snažíme dostat do původního stavu. A to podle dobové dokumentace."
Tak vypadala Tatra 87 v květnu na začátku renovace.
Vůz z roku 1947 si u kopřivnické firmy nechal před třemi měsíci zrenovovat soukromý majitel z Česka.
Ještě jako vrak mohli automobil spatřit před časem návštěvníci Technického muzea Tatra Kopřivnice. Spolu s dalšími dvěma vozy tam dotvářel atmosféru výstavy fotografií Vladimíra Cettla zachycujících rozkládající se automobily.
Renovovaný unikátní vůz takřka čtvrt roku od zahájení prací
Tatra 87 se vyráběla v letech 1937 až 1950. Jde o luxusní vůz s aerodynamickou karoserií. Mezi její majitele patřil například básník Vítězslav Nezval. Proslula také jako vůz, kterým cestovatelé Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund projeli Afriku a Jižní Ameriku.
Právě Tatra 87 se stala překvapivým vítězem soutěže deníku The New York Times o veterána roku 2010. Finále klání se zúčastnilo třicet vozů, o kterých rozhodovalo zhruba devět tisíc hlasujících.