Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Přehled slev: Se starým autem i do značkového servisu

Část 2/2

Přehled slev na servis a díly pro starší vozy

(pořadí značek podle prodejů podle aktuálních statistik SDA pro rok 2018)

Škoda
Škodovka je nejen nejprodávanější značka na domácím trhu, ale také má nejvíce vozů různého stáří v aktivním provozu na silnicích. Nabídka nejrůznějších výhodnějších servisních konceptů tomu odpovídá a je jednou z nejkomplexnějších na trhu. Levnější servis u Škodovky je určen pro auta starší čtyř let.

Na webu lze stáhnout tzv. Šekovou knížku, v níž jsou kupony na slevy na díly a práci servisu při výměně. Jde vesměs o ty nejčastější úkony údržby vozu. Sleva 20 % se týká například výměny brzd, tlumičů, spojek a výfuků, na díly rozvodů je sleva 15 %.

Autorizované servisy Škodovky mají v nabídce i repasované díly, kterým Škoda říká Výměnné i výhodnější díly Economy – sem patří zmiňované často měněné spotřební díly jako jsou brzdy, filtry, tlumiče, svíčky, stěrače, ale také díly, které se sice nemění často, ale jsou z podstaty věci poměrně drahé. Například levnější výfuky, alternátory, autobaterie, startéry. 

Škoda uvádí, že díly Economy jsou levnější „až o“ 35 %, repasované Výměnné díly pak jsou podle webu se slevou až 68 % oproti originálním dílům. Mimo to Škodovka prodává výrazně levnější filtry pevných částic pro starší dieselové vozy (psali jsme zde).

Škodovka má i kontrolu nově (do půl roku od koupě) pořízené ojetiny v autorizovaném servisu zcela zdarma. Tím chce na zkoušku nalákat zákazníky, kteří by asi jinak o značkovém servisu ani neuvažovali. Informace jsou na webu přehledně uspořádány, v hlavní liště pod položkou servis a příslušenství. Online chatu, ani infolinky (kde jsme informace pro jistotu ověřovali) není třeba využít, byť obojí škodovka má. Jednotliví dealeři mají katalogy „paketových cen“, což jsou v úvodu zmiňované balíčky práce a dílů.

Volkswagen

Aktuálně druhá nejprodávanější značka podle statistik Svazu dovozců automobilů má pro majitele starších vozů k dispozici komplexní nabídku výhodnějších servisních služeb – podobnou jako Škodovka (spadající také pod koncern VW). Informace jsou relativně přehledně k dohledání na homepage internetových stránek. VW také říká svým repasovaným a levnějším dílům pro starší vozy Výměnné a Economy. U repasovaných dílů udává, že jsou v průměru levnější o 40 %, u Economy průměrně o 25 % oproti originálním.

VW má také slevové kupony, pod názvem Plus plán najdete se stejnou logikou jako u domácí automobilky například 20% slevy na výměnu spojky, brzd či výfuků, slevu dalších 15 % na repasované a ekonomické díly při jejich výměně či kupón na 400 Kč na nákup příslušenství. Opět obdobně jako Škodovka má i VW v nabídce sortiment DPF filtrů za výrazně výhodnější ceny od 12 900 Kč. Balíčky služeb a dílů pod názvem Kompletní ceny má VW také (např. přední kotouče a destičky na Polo i s prací za 4600 Kč, výměna klínového řemene na Passat 2.0 TDI za 1060 Kč).

Vše se v podstatě shoduje se Škodou, VW ale má jednu službu navíc – kromě „přípravy na STK“, kterou mají skoro všechny autorizované i neautorizované servisy, má pod názvem STK Service v portfoliu i provedení STK a ME. Zdarma, pokud v servisu auto projde i onou přípravou a odstraněním případných závad.

Hyundai
Korejská značka garantuje pro všechny vozy pětiletou záruku bez omezení najetých kilometrů, včetně asistenční služby. Na webu se lze do servisu prostřednictvím elektronického formuláře objednat a najdete zde také seznam a několik dalších spíše obecných informací na téma servis. Nabídku výhod pro starší vozy jsme však ani po pečlivém prozkoumání stránek nenašli. Online chat v kontaktech není zalistován, je uvedeno jen číslo na infolinku a kontaktní formulář.

Na infolince neměli o servisních službách pro starší vozy žádné informace, ale slíbili se ozvat zpět, což v řádu minut proběhlo. Potvrdili informaci, že Hyundai programově žádné slevy pro starší vozy nemá. I to, že chat se zákazníky neprovozuje.

Zdá se, že Hyundai o zákazníky vozů, které již překročily stáří kryté pětiletou zárukou (kdy většina majitelů jezdí do autorizovaného servisu tak jako tak) moc nestojí. Přijet s vozem do servisu samozřejmě můžete a je dost možné, že vám i nějakou „podpultovou“ slevu dají, oficiálně automobilka směrem k zákazníkům žádné výhody pro starší vozy nekomunikuje.

Dacia
Značka oblíbená pro poměr ceny a hodnoty vozů má v servisní oblasti především výhodnější díly. Alternativám k originálům říkají u Dacie Motrio a jsou dostupné pro vozy již od tří let věku (po skončení záruky). Stejně jako u ostatních značek jde o sortiment tzv. spotřebních a univerzálních dílů, celkem značka má cca 8 000 různých položek.

Repasovaný sortiment Dacie zahrnuje (stejně jako u ostatních značek – z podstaty věci se repasují především komplexnější a dražší díly) například alternátory, startéry, vstřiky a čerpadla, spojky, brzdové třmeny, poloosy, posilovače řízení, turba, ale i celé motory, převodovky, hlavy válců. Dacia uvádí, že ceny repasů jsou o 30 – 50 % nižší oproti novým originálním dílům.

Dacia má také paušální ceny pro výměny brzd, tlumičů, rozvodů, servisní prohlídky atd., nicméně pod lákavým odkazem „podívejte se na některé z nich“ odkazuje na individuální konzultace se servisem.

Informace jsou po chvíli zkoumání stránek dohledatelné poměrně snadno, jakkoli některé odkazy se zacyklovávají. Online chat nechtěl v době přípravy článku spolupracovat s žádným z prohlížečů (Firefox, IE, Chrome v aktuálních verzích pod Win10), na infolince nám potvrdili, že Dacia kromě výhodnějších dílů a paketových cen nemá slevy na práci ani další výhody pro starší vozy.

Ford
Ford je jednou z automobilek, jejíž nabídka alternativních dílů má opravdu dlouho tradici – značka Motorcraft existuje již od roku 1971 a je poměrně známá. Ford jí věří a pod označení Motorcraft strukturuje všechny zvýhodněné servisní nabídky a rovnou uvádí na webu i ceny.

Balíčky servisních úkonů Ford tituluje „Motorcraft – Frekventované opravy“ a na webu uvádí celou řadu příkladů cen pro různé modely. Třeba výměna předních brzdových destiček na modely Ka, Fusion, B-Max a Fiesta přijde na 2400 Kč bez rozdílu motorizace, tentýž úkon a materiál pro větší modely Mondeo, S-Max, Galaxy a Kuga vychází na 2 800 Kč. V menu jsou k dispozici informace pro řadu dalších servisních úkonů jako výměny rozvodů, tlumičů, startérů. Modrý ovál ukrývá také „Motorcraft Servis“, pod nímž je servisní prohlídka včetně výměny oleje a filtrů – pro osobní vozy za cenu 2 990 Kč (s výjimkou motorů EcoBoost, 2.3 a 2.5 Duratec, 3.2 a ST i RS).

Mimo servisních služeb je Motorcraft především globální značkou dílů pro vozy koncernu Ford, v nabídce jsou i ekonomické alternativy (včetně např. výrazně dostupnějších DPF) – tady ale Ford konkrétními informacemi trochu šetří. Zajímavostí je, že díly Motorcraft sedí i na některé na našich silnicích běžně se vyskytující Mazdy (z dob spolupráce s Fordem).

Ford také nedávno zahájil prodej dílů a servis i pro vozy jiných značek (psali jsme zde)

Peugeot

U lva mají balíčky servisních úkonů a repasované díly, jedničku dostávají i za přehlednost. Servisní informace jsou přehledně dostupné z lišty na domovské stránce a informace jsou poměrně obsáhlé, a to včetně uvedení cen. Jak již název Peugeot 5+ napovídá, jsou všechny výhodné nabídky určeny pro vozy starší pěti let. 

Pod záložkou servisní paušály se dají pro jednotlivé modely stáhnout brožurky, kde jsou uvedeny paketové ceny jednotlivých oprav. Například na model 307 pořídíte přední destičky od 1 300 Kč včetně práce a DPH, výměnu předních tlumičů od 5 100 Kč a výměnu sady rozvodů od 2 500 Kč (1.4 16V) po 4 900 Kč (diesely HDi). Mimo to má Peugeot také repasované díly v rozsahu zhruba podobném jako ostatní automobilky, prodávající repasy, čili větší konstrukční celky jako motory a převodovky, ale i menší komplexnější díly jako spojkové sady a třmeny brzd.

Peugeot má také cenově velmi příznivé renovované filtry pevných částic FAP. Zajímavostí je, že na stránkách Peugeotu lze stáhnout aktualizovaný dokument s nabídkou výprodejových dílů, dostupných v jednotlivých autorizovaných servisech. Z položek jmenujme namátkou sadu čtyř brzdových destiček za
1 200 Kč místo 2 700 Kč, čelní sklo za dva tisíce místo jedenácti.

Jeden z autorizovaných servisů Peugeot nabízí i „Economy a Výměnné díly Peugeot“ s tím, že s repasovanými díly lze uspořit až 68 %... číslo je zcela shodné, jako udává Škodovka. I vysvětlující text je nápadně podobný. Vzhledem k tomu, že oficiální infolinka Peugeot o podobné nabídce nic neví a na webu také není, půjde asi jen o přehnanou aktivitu prodejce (který má mimochodem v portfoliu i servis Škodovky).

Kia
Kia patří do stejného koncernu s Hyundai a má dokonce sedmiletou záruku. Co do nabídky servisu pro ojeté vozy je na tom, přes přehlednější web věnující se poměrně obsáhle i servisní tematice, v podstatě dost podobně. Láká sice na „Servisní balíčky“, ale jde primárně o službu předplaceného servisu k novému vozu a plány údržby, jakkoli jsou zmiňovány i balíčky servisu za pevnou cenu s odkazem na dealery. Zajímavostí je, že na stránkách Kia lze stáhnout kompletní tabulku servisních intervalů pro všechny vozy, včetně těch starších. To je takřka nebývalá informační štědrost.

Někteří dealeři se rádi na svých webech pochlubí informací, na kterou oficiální stránky jaksi pozapomněly. Kia má program výhodnějších dílů pro vozy starší čtyř let (tedy ještě v záruce). U Kia se jmenují ekonomické díly Product Line 2 a „nižší garantovanou cenu minimálně o 20 %“ oproti originálům. Na stránkách jednoho z dealerů značky je dokonce i přehledný graf vysvětlující roli ekonomických dílů (princip je cca stejný u všech značek).

Renault
Obdobně jako u Dacie ze stejného koncernu je strukturována i nabídka pro starší vozy Renault (na stejné platformě evidentně běží i web, takže online chat jsme také využít nemohli), avšak s jedním významným rozdílem. Francouzská odnož má službu Renault 5+ určenou pro pětileté a starší vozy, která je na webu poněkud schovaná. 

Součástí je sleva 20 % na práci servisu a originální náhradní díly, přičemž na díly Motrio (viz Dacia) se již sleva nevztahuje s tím, že jsou již „o minimálně 20 % levnější než originální díly“, taktéž se nevztahuje na repasované díly, které jsou deklarovány jako levnější až o 50 %. Informace potvrdila i infolinka značky (mimochodem také společná s Dacií)

Renault láká také na tzv. Paušální ceny, princip balíčku ceny za práci a díl je shodný jako u jiných automobilek. Tlačítko „více informací“ v rolovacím menu nabídek však vede zpět na tutéž stránku, takže se dozvíte, že přední stěrače jsou již od 239 Kč, výměna rozvodů (bez uvedení modelu) od 5 990 Kč a výměna oleje Motrio od 1 050 Kč.

Toyota
Japonská značka nejen, že uvádí informace přehledně na webu (dostupné jedním kliknutím z homepage), ale má dokonce dva programy podle stáří vozu. Toyota 3+ zahrnuje slevu 15 % na spotřební díly pro vozy starší tří let, 5+ je k dispozici jen ve vybraných servisech, ale má slevy až 25 % na díly podléhající běžnému opotřebení pro vozy pětileté s starší. Skupiny dílů Toyota na webu vyjmenovává a jsou to například brzdy, spojky, filtry, díly odpružení, svíčky.

Mimoto má Toyota v portfoliu i ekonomické díly Optifit, u nichž uvádí slevy až 67 % oproti dílům prvovýbavy. Sortiment Optifit je obdobný jako u ostatních automobilek, nabízí například výkonné autobaterie pro Eco-Run pro vozidla se systémem start-stop, u nichž udává Toyota prodloužení životnosti o 50 % v porovnání s běžnou baterií.

Citroën
Desítku nejprodávanějších značek uzavírá Citroën, který majitelům modelů značky ve stáří pět a více let řadu dílů Eurorepar. U ekonomické řady uvádí, že je určena pro vozy „kde by originální díl svou životností mohl přesáhnout životnost vozidla“ a že slevy proti originálním dílům činí 20 – 35 %. 

Mimo to jsou i u Citroënu k dispozici repasované díly, jejichž prodej není nijak svázán s věkem vozu. Cenovou výhodnost uvádí francouzská značka tomu adekvátně konzervativnější než konkurence, kde jsou repasované náhradní díly určeny starším modelům – u Citroënu ušetříte v průměru 15 – 20 % vůči novým součástkám (při kliknutí na odkaz „průvodce repasovanými díly“ se otevře dialogové okno vyžadující – evidentně interní – přihlašovací údaje).

Citroën má velmi dobrý chat (funguje a operátoři rychle reagují i před sedmou hodinou večerní – palec nahoru), takže jsme jej vyzkoušeli a optali se, zda mají třeba paketové ceny nebo slevy na práci. První odpověď nebyla příliš uspokojivá, ale po upřesňujícím dotazu jsme se dozvěděli, že „Žádná plošná nabídka pro starší vozy v servisech v servisech neběží.“

Autoři:
  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané

16. května 2024,  aktualizováno  9:46

Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

Sennamanie v Imole. Byli jsme tam, kde se před 30 lety zabil závodnický bůh

22. května 2024

Letos v květnu uplynulo třicet let od chvíle, kdy přišel na okruhu v Imole po nárazu do zdi v...

Vzdušný zámek šampiona nízkých cen. Dacia Jogger umí být low-cost obytňákem

22. května 2024

Oblíbená rumunská značka nabízí své největší auto s alternativním pohonem na LPG, které svým...

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

CNG stále dává smysl, ale automobilky s ním už nepočítají, potvrzuje Škoda

21. května 2024

Koncern Volkswagen, stejně jako třeba značky Opel nebo Fiat, už před časem oficiálně ukončily éru...

Vyhrajte rodinné vstupné do BRuNO family parku
Vyhrajte rodinné vstupné do BRuNO family parku

Jestliže vás trápí proměnlivé jarní počasí, máme pro vás tip, kam vyrazit, když počasí zrovna nepřeje. BRuNO Family Park v Brně se postará o zábavu...

Nejhorší noční můra, řekla žena, která v botě syna objevila cizí AirTag

Mého syna někdo sleduje. S takovým pocitem několik týdnů žila žena z Floridy poté, co na svůj iPhone začala dostávat...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Svěrák se na mě nedíval jen jako na hezkou buchtu, říká Radka Pavlovčinová

Jan Svěrák ji vidí jako robotku. Radka Pavlovčinová v nové hře filmového a teď už i divadelního režiséra hraje umělou...

Klavírista Petr Malásek si zlomil obě ruce. Mohlo to dopadnout hůř, říká

Klavírista Petr Malásek (59) spadl z kola a zlomil si obě ruce. V pořadu 7 pádů Honzy Dědka popsal nehodu i jaká je...

Zásnubní šaty elegantní princezny. Spustily Kate efekt, návrhářku zničily

Seriál Když si jeho šaty oblékne některá z členek královské rodiny, obvykle to každý návrhář oslavuje jako životní úspěch....