AUTOSERVIS
Poradna
Na otázky odpovídá
Porouchalo se vám auto? Nerozumíte svému automechanikovi? S čím spěchat k mechanikovi? Ptejte se v našem AUTOSERVISU odborníků z A.T.U.
Poznámka: Nejde o on-line rozhovor, odpovědi proto očekávejte v následujících dnech.
Nejvíce se ptáte
autoservis
Koupil jsem nove auto v kvetnu 2005.Po 12500km museli vymenit motor.po 18000km na novem motoru opet museli vymenit motor a dnes znovu po 19000km na novem vymenenem -druhem motoru je opet ta sama vada!!Vzdy z duvodu zadreni 4 valce.Jaky mam narok?Mohu vratit vozidlo,kdyz uz bylo 3x opravovano se sejnou vadou??
Kam se mohu obratit?Dekuji
G.Kabele
Rozhodně si myslíme, že pokud se na jednom vozidle objeví stejná závada takového charakteru a velikosti, měl by Vám prodejce vozidla nabídnout nějakou přijatelnou variantu pro řešení tohoto problému. Určitě daný vůz nemůžete bez problémů užívat, tak jak byste chtěl. Pro přesný zákonný postup v případě, že se s prodejcem vozu nedohodnete, se obraťte buď na Českou obchodní inspekci a nebo na DAS - pojišťovnu právní ochrany spotřebitele. Tam Vám jistě nabídnou nejlepší zákonné postupy pro tento případ.
autoservis
Dobrý den, již můj problém nastínil pan MilanP, jenže já mám 3-válec a nedrží volnoběh jak se motor zahřeje.Mám i LPG plyn a dělá to na obojí palivo, při rozjezdu to občas ještě škubne. Jinak otáčky drží, drží a pak to zhasne. Auto jezdí pro autoškolu a nikdo mi nedokáže poradit. Mám Seat Ibizu 1,2 z roku 2003. Děkuji
Pavel K
Provést vyčištění škrtící klapky. Prověřit stav zapalovacích svíček. Provést načtení chybových kodů v řídící jednotce. Proměřit teplotní čidla, jestli jejich hodnoty jsou v pořádku.
autoservis
Dobrý den,
dotaz zní: co způsobuje u motoru AUDI 1,9TDI "houpání" otáček při volnoběhu? Cca o 50otáček, pouze někdy a pouze při teplém motoru. Před výměnou rozvodů a nastavení vstř. čerpadla se tak nedělo. Čerpadlo nastaveno v odborném servisu...Děkuji za odpověď!
mautin
Nepíšete, o jaký dieselový motor se jedná. Jestli je to ještě starý typ 66 kW nebo 81 kW.
A nebo čerpadlo – tryska 77kW nebo 88 kW nebo 96 kW. Pokud to dělá až po výměně rozvodového řemene, zvážili bychom i možnost nechat ověřit i jeho správné nastavení. Překontrolovat pomocí diagnostického přístroje teplotní čidla a ověřit i možnost netěsnosti vstřikovacích trysek.
autoservis
Máme problém s tachometrem a počítadlem km na Ford Focusu combi 1,6V (1999): zprvu o vypadalo, že tachometr nefunguje (prý častá závada u Focusu) - následovala výměna čidla tachometru, což nepomohlo. On vlastně tachometr funguje, ale ukazuje přesně 4x méně, než by měl (dle diagnostického módu přístrojové desky). Už jsme zkoušeli i výměnu celé přístrojové desky, také bez efektu. Pomůže upgrade softwaru nebo je problém někde jinde...? Předem děkuji za každou radu.
Ivana
Vyměnit čidlo tachometru a nebo přístrojovou desku jsou skutečně dvě varianty, které se nabízejí jako první. Důležité je, aby se použily správné typy a byla správná montáž. Pokud, jak píšete, tato oprava nepomohla a použili jste skutečně ty správné díly, zůstává už pouze možnost výměny kolečka v převodovce.
autoservis
Dobrý den, vlastním Ren. Megane r.v. 2000, 1,4 16V. Můj problém spočívá v tom, že auto škube, zejména u studeného motoru a nemá potřebný výkon (průměrná spotřeba 8 l, což mi připadá dost). Po výměně svíček žádná změna. Dále již byl vyměněn potenciometr škrtící klapky. Kromě toho jsem také měnil rozvodový řemen a kladky. Z různých diskusí jsem vyčetl, že to může dělat např. váha vzduchu. Auto jsem měl i v servise Ford a vše prý je OK a doporučili použít občas přípravek na čištění ventilů. Ani to však nepomohlo. Prosím poraďte. Děkuji.
Luboš
Škubání studeného motoru může způsobovat také např. zapalovací cívka, kdy je na tomto motoru na každé zapalovací svíčce jedna. Doporučujeme je nechat přeměřít, jestli jejich hodnoty odpovídají správným hodnotám. S tím bude jistě spojena revize zapalování. Můžeme také nechat prověřit chybovou paměť řídící jednotky.
autoservis
Dobry den. Me dotazy se tykaji Skoda Fabia Combi SDI, 2004.:
1. Jak casto menit motorovy,brzdovy olej a jaky motorovy olej je nejlepsi?
2. Po kolika kilometrech je vhodne jit na servisni prohlidku a co vsechno mam od ni ocekavat (finance?)
3. Pri chladnejsim motoru se ozyva mirne svihani, ktere se meni s otackami motoru. Auto ma 90k km - je cas na vymenu rozvodu?
4. Klimatizace nefunguje jak by mela - mala ucinnost. Muze to byt cidlem nebo spise naplni klimy? Jak narocna je oprava?
Diky mnohokrat a preji hezky den!
JiriP
Je důležité dodržovat předepsané servisní prohlídky a navštěvovat servis, který má k dispozici předpis od výrobce, kde se přesně udává, jaké servisní úkony se musí v daných kilometrech udělat a co je podle výrobce třeba vyměnit. Hodně se to samozřejmě liší, jestliže Vaše auto je nastavené na servisní intervaly po 15 000 km, nebo jestli Vaše vozidlo má tzv. prodloužený servisní interval (až 30 000 km). Z toho také vyplývají rozdílné ceny za prohlídky a rozdíl v použitých náhradních dílech (hlavně v motorovém oleji). Pro Vás je důležité sledovat palubní počítač, který Vás automaticky informuje o tom, že je na Vašem voze nutno vykonat servisní prohlídku. To se také týká i výměny motorového oleje, je zapotřebí hlídat si předepsaný interval výměny. Nejlepší olej je ten, který je předepsaný výrobcem vozu. Konkrétně pro Váš vůz je to syntetický olej s normou VW50500 pro standardní servisní interval a VW50601 nebo VW50700 pro prodloužený servisní interval. Tyto normy jsou uvedeny na baleních motorových olejů.
Problémy se šviháním za studeného motoru jistě vyřešíte návštěvou v servisu.
Předepsaný výměnný interval pro rozvodový řemen je dle výrobce po 150 000 km nebo po 4 letech, podle toho, co nastane dříve.
Pokud má klimatizace Vašeho vozidla malou účinnost, určitě jako první doporučujeme nechat provést její kompletní údržbu. To znamená test její funkčnosti, doplnění chladícího media R 134a, kam se přidává i olej pro mazání kompresoru klimatizace. Tuto činnost doporučujeme nechat udělat každé dva roky. Jen tak zajistíte správnou funkci klimatizace a předejdete jejím případným závadám. Určitě Vám také doporučíme nechat provést její dezinfekci, která se doporučuje nechat udělat jednou ročně.
autoservis
Po nastartování Peugeotu 106 roku výroby 1998 začnou klesat otáčky a většinou motor chcípne, pokud neudržuju otáčky plynem. Po rozjezdu asi tak 2-3 minuty motor hůže táhne a při řazení a sešlápnutí spojky naopak zůstává ve vyšších otáčkách. Stává se to ale pouze při venkovních teplotách kolem 20 stupňů a výše, v zimě je vše v pořádku a pokud je motor zahřátý z předchozí jízdy, také je vše v pořádku. Diagnostika ukázala chybu "Teplota chladící kapaliny", v servisu vyměnili příslušné modré čidlo, ale nic to nevyřešilo. Děkuji za odpověď.
Pavel
Pokud určíme jako vyníka závady čidlo chladící kapaliny (jeho hodnoty se dají vhodným diagnostickým přístrojem změřit), doporučujeme v případě jejich nefunkčnosti provést jejich výměnu. Pokud Vám již byla provedena výměna (modrého) čidla – to by mělo být čidlo pro ukazatel chladící kapaliny. Na motoru je ještě čidlo přímo na hlavě válců a je určeno pro motor – řízení vztřiku. Pokud je špatné, vyměňte ho také, mohlo by tuto závadu ovlivňovat.
autoservis
Dobrý den, zajímal by mě prosím Váš názor na zajíždění syrového motoru. Jedni říkají prvních 3000 km točit max. 4000 ot./min poté bez ohledů, druzí nabádají k okamžitému vytáčení od 0 najetých kilometrů (samozřejmě po zahřátí). V mém případě se jedná o motor 1.4 16V v Grande Puntu.. Děkuji za radu
Honza Z. Prahy
Tuto instrukci si ve většině případů přečtete v manuálu k vozidlu, kde se výrobce zmiňuje i o tom, jak správně zajíždět nový motor. Určitě je důležité, jak uvádíte, aby motor byl správně zahřátý na provozní teplotu, aby byl motorový olej na všech částech motoru, protože většina opotřebení motoru vzniká během startu a během chodu za studena.
autoservis
Dobrý den.mám ford fiestu r.v.1997,1.3 a mám problém,že auto topí,ale když se voda ohřeje tak auto přestane topit.
jan
Doporučíme překontrolovat celý chladící systém. Těsnost, správné množstvý chladící kapaliny. Překontrolovat správnou funkci termostatu, popř.provést jeho výměnu. Pokud to nepomůže, necháme překontrolovat správnou funci vodního čerpadla. Ověříme průchodnost tělesa topení a správnou funkci kohoutu topení.
autoservis
Dobry den potrebuji poradit,
koupil jsem vozidlo Lancia dedra 1,8 r.v.1990, pri evidencni kontrole bylo zjisteno, ze nesouhlasi vin karoserie, v ceskem velkem tp bylo jine cislo nez na karoserii, ovsem v prilozenem originale nemeckeho TP, je presne to cislo co je na karoserii, co se da ted s timto delat?
mirek
S tímto Vám určitě rádi poradí na Stanici technické kontroly. Určitě bude následovat odlišný postup v případě, že došlo k chybě při zápisu českého TP a nebo jestli má Vaše vozidlo skutečně jiné VIN a pak by se jednalo o přestavbu a nutnost žádat o změnu zápisu. Každopádně se připravte na problémy. Při koupi vozidla je kontrola správnosti VIN na vozidle to nejdůležitější.
autoservis
Dobrý den, mam ford escort 1,4 94. Pred rokem jsem boural (borec mi nedal prednost a napalil do meho praveho predniho rohu) Byl pohly motor a temer vsechno...nechal jsem auto opravit, karosar udajne udelal i geometrii, kdyz jsem sel ale na geometrii po prezouvani na zimni kola tak me rekli ze mam tlumic nebo ěhlici na prave strane ohlou nebo pohlou o 2,5 stupne. Tak jsem si sehnal pouzitou dobrou těhlici a nechal ji vymnenit. Pak jsem sel tedy na geometrii a bylo me receno ze je to o trochu lepsi, ze uz je to "jen" o 2 stupne. Nevim si rady co mam delat. Jestli sehnat jen pouzity dobry tlumic, nebo koupit zrovna vsechny nove... Netusim kde by mohl byt problem, jestli treba nebude pohla cela naprava nebo co... Moc se mi do toho ata uz vrazet nechce. (mimochodem, pri prezuti na zimni kola, zacalo rizeni tahnout doleva, to ale zrejme bude kolama ze ano?) Dekuji za odpoved.
Tomáš T.
Možností, co může tento problém způsobovat, je celá řada. Pokud bylo potřeba vyměnit těhlici, určitě mohlo dojít i k ohnutí tlumiče. Pokud ano, určitě nedoporučujeme montovat na vozidlo tlumiče již používané. A určitě doporučujeme vyměnit oba dva. Možnost, že je pohnutá celá náprava, je samozřejmě také možná. Může být ohnuté i rameno…Možností je docela dost. Určitě provést důkladnou kontrolu. Bohužel s investicí určitě počítejte. To, že Vám to po přezutí táhne do strany, je skutečně s největší pravděpodobností způsobeno pneumatikami.
autoservis
Dobrý den, mám Škodu Felicii 1.3 na LPG.Při jízdě (na LPG) setrvačností auta nebo vyřazením a než dám jiný rychlostní stupeň, tak mi občas "chcípne" motor.Myslím, že na benzín to taky občas udělá.Nevíte čím by to mohlo být? Děkuji...
Honza
Nejčastěji způsobuje tuto závadu zanesená škrtící klapka. Doporučujeme jí vyčistit a provést její základní nastavení.
autoservis
Dobrý den, rád bych se zeptal na následující věc. Mám Suzuki Swift z roku 1994. Při jízdě po rovné silnici a směrem rovně, mi "něco klepe" v přední části auta. Při sešlápnutí brzdy, ať už je mírné, obyčejné či náhlé a silné klepání přestává, stejně tak při jízdě do zatáček. Mohl byste mi prosím poradit? Předem děkuji za ochotu a laskavost. Přeji hezký den.
Michal
Tak v první řadě nechat překontrolovat stav přední nápravy. Její uložení, silentbloky, ramena, čepy. Také stav tlumičů pérování včetně jejich uložení. Nechte také překontrolovat stav předních brzd a to včetně bezproblémové funkce předních brzdičů. Stává se, že cvakají brzdové destičky, pokud dojde k jejich uvolnění v uložení v brzdovém třmenu.
autoservis
Dobrý den, mám AUDI A4 02 .. mám problém se zabržděným levým předním kolem ve směru jízdy. kolo je vždy po jízdě extrémně zahřáté a průměrná spotřeba vzrostla o 2 litry.. auto při mírném klesání na neutrál nezrychluje jako vždy,ale dalo by se říct, že spíše zpomaluje. mám vyměněné přední kotouče, desky, hadice, brzdovou kapalinu a opravnou sadu na třemnech.. na diagnostice řídící jednotka brzd (ABS) nehlásí chybu. co ještě může způsobovat tuto závadu ?
Mirek
Doporučujeme provést kontrolu brzd na válcové zkušebně, kde se dá ověřit jakou silou přední kola brzdí a jestli skutečně levé kolo přibržďuje. Znovu překontrolovat, jestli brzdový třmen funguje mechanicky a jestli se váleček v třmenu brzdy lehce vrací. Ověříme také volnou pohyblivost držáku třmenu, jestli se na čepech lehce pohybuje a není zatuhlý. Ověříme také správnou funkci regulátoru brzdnáho tlaku.
autoservis
Dobrý den, mám Renault Megane roku 1998 a při jízdě mi začne svítit kontrolka airbagu, po chvíli opět zhasne a takhle se to furt opakuje,nevíte čím to? Děkuji
Kamil M.
I Vám doporučíme nechat prověřit, zda je nějaká hláška o závadě na airbagu uložena v řídící jednotce vozidla. Jinak můžeme doporučit prokontrolovat veškeré elektrické spoje a konektory na elektroinstalaci všech airbagů Vašeho vozu.
autoservis
Dobrý den ,při startování za studena i za tepla se občas ozývá výstražné pípání,ale žádná kontrolka se nerozsvítí.Motor běží pravidelně. V servisu na garan.prohlídce nic nezjistili.Jedná se o Fabii 1.2 htp 47kw 2004.Děkuji
Radek
No tak to těžko odpovědět. Obvzlášť, pokud nesvítí žádná kontrolka. Jediné co nás napadá je možnost při startech, kdy se ozývá pípnutí, by mohlo v nádrži malé množství paliva a daná signalizace by nám dávala o tom signál. Pak by svítila pouze kontrolka paliva na ukazateli jeho stavu. Zkuste to vypozorovat. Jinak můžeme doporučit provést kontrolní načtení chybové paměti na diagnostickém přístroji.
autoservis
Dobry den, pri brzdeni mi boucha neco od zadni napravy. Nechal jsem vymenit vsechny silentbloky, tlumice, a dokonce i komplet bubny,loziska,a pakny. Samostavy zustali puvodni, avsak asi za 200km to zacalo opet bouchat pri brzdeni,nekdy i jemne pri normalni jizde v urcite rychlosti. Chtel jsem nechat reklamovat bubny avsak bylo mi receno ze jsou 100procentne v poradku a jsou kulate-videl sem je vypadali jako fungl nove, ukazali mi i vnitrek ze byl vymenen. Nenechal jsem to tedy reklamovat protoze mi bylo receno ze to bude trvat prez 14dni a ja se bez auta neobejdu. Chci se zeptat co to muze bouchat???
Mam Peugeot 305td z 95
PS:Jde to od zadu kdyz zatahnu rucni brzdu za jizdy cuka to taky...
Diky Jirka
Brzdy
Tak to je opravdu divné, když jste již toho tolik vyměnil. Pokud to jde skutečně od zadní nápravy a nepřenáší se to třeba z nápravy přední, mohlo by se také jednat o vůli v zadní skrutné tyči.
Uvnitř je uložena v pouzdrech a pokud se na nich udělají vůle, může to začít nepříjemně klepat.
Doporučujeme provést její podrobnou kontrolu. Určitě zkontrolujte také stav zavěšení výfuku, jestli klepání nemůže způsobovat právě on.
autoservis
Ahoj,dnes jsem byla na stk a neprosla jsem emisi.Prej me Clio 1.2 r.v.1991 vypousti hodne co2 a mam si vymenit katalizator,ale na parkovisti me zastavil jinej mechanik z Stk a rekl mi ze se mam na katal. vykaslat ze pry staci vymenit svicky,vymenit olej a vycistit filtr.Auto je jinak uplne v poradku,muzete mi poradit co mam delat?Diky
Lucie
Pokud Vaše vozidlo nesplnilo při měření emisní normu pro povolené množstvý škodlivých
zplodin CO2, skutečně to svědčí o špatné funkci katalyzátoru, který má za úkol tyto zplodiny zachytávat. Určitě by pomohlo katalyzátor vyměnit, což není zrovna levná záležitost.
Výměnou motorového oleje a filtru, svíček, vzduchového filtru a seřízením motoru určitě můžete hodnoty CO 2 vylepšit. Otázkou ale zůstane, jestli to bude stačit pro splnění normy pro množstvý výfukových zplodin Vašeho automobilu.
autoservis
Ahoj,dnes jsem byla na stk a neprosla jsem emisi.Prej me Clio 1.2 r.v.1991 vypousti hodne co2 a mam si vymenit katalizator,ale na parkovisti me zastavil jinej mechanik z Stk a rekl mi ze se mam na katal. vykaslat ze pry staci vymenit svicky,vymenit olej a vycistit filtr.Auto je jinak uplne v poradku,muzete mi poradit co mam delat?Diky
Lucie
Pokud Vaše vozidlo nesplnilo při měření emisní normu pro povolené množstvý škodlivých zplodin CO2, skutečně to svědčí o špatné funkci katalyzátoru, který má za úkol tyto zplodiny zachytávat. Určitě by pomohlo katalyzátor vyměnit, což není zrovna levná záležitost. Výměnou motorového oleje a filtru, svíček, vzduchového filtru a seřízením motoru určitě můžete hodnoty CO 2 vylepšit. Otázkou ale zůstane, jestli to bude stačit pro splnění normy pro množstvý výfukových zplodin Vašeho automobilu.
autoservis
Dobrý den vlastním vůz Seat Leon r.v. 2002 motor 1.8T 132kw a trápí mě toto.
Problém se začal projevovat nástupem podzimu kdy teploty klesly pod 6 st. Při studeném startu (auto přez noc venku), motor naskočí normálně, ale při rozjezdu s nižšími otáčkami (pod 2000) začne škubat.Na volnoběh kolísaj otáčky mezi 750-1000 a na plyn motor nereaguje a zdá se jako kdyby ke všemu běžel na 3V. Stačí motor chcípnout a opět nastartovat, popřípadě několikrát prošlápnout plyn než se to chytne... pak mužete v klidu odjet a auto šlape jak hodinky celej den. Docela to poránu rozčiluje. Auto má najeto 110l km, na VAG žádný chyby zaznamenány nejsou.Zatim jsem měnil 4 cívky,4 svíčky,čidlo chl. kap. a paliv filtr. Škrtící klapku sem zatím nečistil.
Jak jsem brouzdal po internetu tak je to celkem částy jev u těchto motoru ale zatím jsem nikde nenašel uspokojující radu.
Logi
Nevím, jestli Vám dokážeme dát uspokojivou radu. Doporučíme nechat ještě prověřit veškeré elektrické spoje a kontakty, konektory, popřípadně provést jejich vyčištění a ošetření vhodným přípravkem na odpuzování vody a konzervaci. Určitě nechte vyčistit i škrtící klapku.
autoservis
Dobrý den,
uvažuji o nákupu Nissan Note, nebo Ford Focus..můžete prosím říct, jaké jsou nejčastější poruchy u těchto vozů.
Děkuji
P.Nový
Pavel
Předpokládáme, že se bude jednat o relativně nový automobil. Samozřejmě bude záležet kolik kilometrů a jakou historii má vozidlo za sebou. Nissan Note není zas tak běžným vozidlem a jeho návštěvy v servisu nebývají kromě pravidelných servisních prohlídek tak časté. Překontrolujte jen pro jistotu vůle v přední nápravě, stav jejího zavěšení a těsnost výfukového systému.
Ford Focus je naopak dnes jedno z nejoblíbenějších vozidel. Určitě budete potřebovat vozit s sebou navíc náhradní plechovku s motorovým olejem. Ford vyžaduje svojí normu pro olej, kterou pro dolévání dodržte WSS-M2C913-A pro benzínové motory a WSS-M2C913-B pro dieselové motory.
Jinak překontrolujte stav brzdové soustavy a funkčnost klimatizace.
autoservis
Dobrý den, chci se zeptat co pro mě bude znamenat kdyz se svym novým VW Golf V. nebudu navštěvovat značkový servis VW, ale například jiný autorizovaný servis pro jinou značku např. Škoda nebo Seat, který od VW autorizaci sice nemá ovšem je schopen garantovat servis jak odborně, tak materiálově. O co všechno příjdu a jak to bude s případným uplatněním zaruk na auto, karoserii, mobility a případné možnosti pozáruční kulance v autorizovaném servisu VW. Může mi vůbec v takovém případě potvrdit servis autorizovaný pro jinou značku servisní knížku, mobilitu atp. Děkuji
Petr
Tento problém řeší tzv. Bloková vyjímka, která vešla v platnost po vstupu do Evropské unie. Pro Vás to znamená, že pro uznání záruky na vozidlo nemusíte navštěvovat pouze značkový servis s autorizací pro danou značku. Podmínkou ovšem je, aby daný servis dokázal poskytnou servisní úkony a rozsah prací přesně korespondoval s úkony, které na dané vozidlo požaduje jeho výrobce. Znamená to, že Vámi vybraný autoservis musí mít ve své databázi hlavně přesný soupis úkonů pro pravidelné servisní prohlídky a tyto úkony vždy všechny dodržovat a používat při servisních pracích pouze originální náhradní díly nebo díly v kvalitě originálu, které jsou pro daný typ vozidla schváleny. Po prohlídce by Vám také měli předat protokol o servisní prohlídce s úkony, které se při ní dělaly. Takto vybavený autoservis Vám může potvrdit servisní knížku. Záruka mobility od prodejce Vám samozřejmě při využívání služeb neznačkového servisu většinou padá. Ovšem kvalitní autoservis, který nabízí svým klientům servisní prohlídky bez ztráty záruky výrobce vozů, Vám většinou poskytne svojí záruku mobility, tak jako značkový servis (např.Auto-Technik–Unger Vám ji nabídne zdarma ke každé servisní prohlídce).
autoservis
peugeot 306-při jízdě se mě někdy rozsvítí kontrolka "diagnostika"auto škubne a zhasne motor.po nastartování jevše v pořádku.to se však nepravidelně opakuje.V servisu nikdo žádnou závadu neobjeví.
venca
Určitě doporučujeme ještě jednou do servisu. Pokusit se dostat vozidlo do režimu, kdy se kontrolka rozsvítí a připojit na vhodný diagnostický přístroj. Napíšete o jaký se jedná motor, ale předpokládáme, že se jedná o benzínový. Prověřit by se měla uložená chybová hlášení uložená v řídící jednotce motoru. Také by měla proběhnout kontrola svíček zapalování, provést základní nastavení a prověřit lambda sonda.
Tedy viz předchozí otázka
autoservis
Hezký den, mám Peugeot 206 benzín a stává se mi, že někdy "sám přidá plyn". Stává se to potom, když dojíždím na volnoběh ( třeba k semaforu ) a je jedno, zda je zahřátý motor či ne. Někdy mi sám přidá, když stojím s nastartovaným motorem. Dříve to nebylo. Co to je ? Děkuji.
Lenka H.
Určitě doporučujeme ještě jednou do servisu. Pokusit se dostat vozidlo do režimu, kdy se kontrolka rozsvítí a připojit na vhodný diagnostický přístroj. Napíšete o jaký se jedná motor, ale předpokládáme, že se jedná o benzínový. Prověřit by se měla uložená chybová hlášení uložená v řídící jednotce motoru. Také by měla proběhnout kontrola svíček zapalování, provést základní nastavení a prověřit lambda sonda.
autoservis
Dobrý den, mám podezření, že se zhoršila funkce turba na mém Audi A3 1.9TDi 66kW r.v.1997 (AGR). Jaký by měl být správný tlak turba u tohoto motoru? Popřípadě jaké další hodnoty je třeba zkontrolovat?
Petr K.
Určitě doporučujeme návštěvu kvalitního autoservisu. Je nutné použít kvalitní diagnostiku, aby jste mohl dostat zaručenou informaci o stavu Vašeho turba. Plnící tlak u většiny běžných turbodmychadel se pohybuje okolo 0,8 barů. Určitě změříme také hodnoty sání před turbem a hodnoty dotlakového senzoru. Doporučujeme také změřit tlak mazání turba u Vašeho vozidla. Na základě vyhodnocení daných údajů by jste měl dostat odpověď, jestli je výkon turba Vašeho vozu dostatečný. U motoru AGR 1.9 Tdi určitě doporučujeme prověřit také správnou funkci váhy vzduchu.
autoservis
Již delší dobu mám problém u
Fabie 2,0i - motor se velmi
špatně ohřívá a jen velmi
neochotně udržuje teplotu.Věe začalo po překročení 100 000 Km.Po asi 10 různých testech byly odhaleny vadné
lambda sondy,částečně též
pomohla výměna 2 a 3 dílu
výfuku.Podle dalšího pokusu
to vypadá,že by problém neměl být v katalyzátoru(vyzkoušen jiný-bez změny).Motor stále má tendenci jít nepravidelně(zahlcen palivem ?? )Má někdo zkušenost,co by to ještě mohlo ovlivňovat ??
Vladimír Opočenský
Pokud začneme problémem s ohříváním motoru, určitě otestujeme těsnost chladící soustavy, správné množství a stav chladící kapaliny, prověříme správnou funkci termostratu motoru a proměříme čidla teploty, jestli odpovídají správným tepelným hodnotám (pomocí vhodného diagnostického přístroje). Na nepravidelný chod motoru bychom mohli zkusit provést základní nastavení volnoběžných otáček, prověřit stav zapalovacích svíček a znova provést načtení chybových kodů motoru. Určitě bychom měli pro jistotu překontrolovat i stav rozvodového řemene. Důležité může být, jestli byl v předepsaném intervalu vyměněn. Motor 2.0 Fabia v 90 000 km a nebo po 4 letech a pak každých 30 000 km kontrolovat nebo vyměnit. I to by mohlo hrát roli.
autoservis
Dobrý den, ve firmě používáme SMARTA Fortwo 0,6l 37KW benzin problémem je že při studeném startu je cítit na plyne při 1 rychlostním stupni mírné chvění, škubnuti je ho citit i když se auto vic zatřese při přechode nerovnosti. Motor ma pravidelnej chod. Může být problém s převodovkou?
Vlado
S vozy Smart určitě spousta servisů moc zkušeností nemá. Nepíšete, jestli se problém objevil najednou nebo jestli to dělá od doby, co s ním jezdíte. Tento Smart má 3 válcový motor a ty mají obecně méně kultivovaný chod než 4 válcové motory. Určitě ale lze na těchto vozech provést připojení na vhodný diagnostický přístroj a prověřit, zda se zaznamenala nějaká závada, která by mohla s popsaným problémem souviset. Nepíšete, kolik má auto najeto a tak doporučíme i kontrolu zapalovacích svíček. Určitě by měla proběhnout i zkušební jízda s odborným technikem, aby se při ní zjistilo, v jakém provozním režimu se závada projevuje nejvíce a nebo jestli může závadu způsobovat i něco jiného (např. Vámi zmíněná převodovka – nepíšete, jestli máte manuální řazení nebo automat).
autoservis
Dobrý den,
mám VW Passat 1,9TDI a poslední dobou mi tam začalo něco drnčet, jako když malá vrtulka při otáčení naráží do dřívka, které potom vybruje. Zvuk lehce změní svou výšku, když řadím a intenzita "drnčení" se mění s rychlostí jízdy. Občas mi také jde hůře zařadit jednička. Děkuji za odpověď.
Michal D.
Tak to se takhle bude určovat velice těžko. Určitě doporučujeme navštívit autoservis, kde se pokusí zkušební jízdou odhalit, z jaké části vozu se zvuk ozývá. Pokud to má souvislost s otáčkami motoru, může být problém na mnoha místech (motor, kola, poloosy, brzdy, převodovka, spojka – může být spojeno s problémem řazení). Nedoporučujeme každopádně takovouto závadu brát na lehkou váhu a navštívit co možná nejdříve autoservis.
autoservis
Mám problém se spojkou u Peugeot 306 1,4 benzín, spojka jde dost těžko a v tom největším záběru mi prakticky vyrazí nohu, nejde pouštět plynule v určitém bodě klade velkou sílu, v čem může být problém
Jiří N.
: Jako první překontrolujeme správnou a bezproblémovou funkci spojkového pedálu a spojkového lanka. Pokud nebude zjištěna žádná závada, jedná se zřejmě o problémy se spojkovou sadou. V takovém případě doporučujeme návštěvu servisu, kde je nutné provést demontáž převodovky a zjistit v jakém stavu se nalézá spojková sada (ložisko, štít spojky, spojková lamela). Zřejmě bude zjištěno poškození jedné nebo více uvedených částí spojky a Vás bude čekat investice do výměny spojkové sady.
autoservis
Mám felicii combi 1,3i, r.v. 1995, najeto 170 000km. Od té doby, co ji mám (2005, 100 000 km) má řadící páka dost značnou vůli - což, jak jsem zjistil, je u felicií docela normální. Posledních 10 000km ale páka při určitých otáčkách dost nesnesitelně cvrliká, což lze utlumit buď přidržením páky nebo jejím přitlačením k řadicí šabloně. Vycházím z toho, že páka crvliká, protože se vůle ještě zvětšila. Co způsobuje tak velkou vůli a jak ji odstranit? Díky za odpověď.
Koulars
Tak toto je skutečně velmi častá závada u vozidel Škoda Felicia. Vůli způsobuje nejčastěji poškození a opotřebení pouzder řadící páky. Horší možností je vůle na předloze řadící páky uvnitř převodové skříně. Vůli způsobenou opotřebením pouzder řadící páky lze jejich výměnou poměrně lehce odstranit a vůle řadící páky značně vylepšit. Pokud by takováto oprava nezabrala, museli bychom vyměnit celé táhlo řazení. Poslední, ale zároveň nejméně běžnou variantou, je provést repasi předlohové hřídele převodové skříně. Dvě první možnosti ale obvykle vedou k vyřešení problému s volnou řadící pákou.
autoservis
Dobry den,mam felicii z roku 1997.Kdyz ji nastartuji a nekdy i v prubehu jizdy,kdyz zastavim, tak se mi drzi otacky velmi vysoko aniz bych slapala na plyn.Je mozne rici,cim to muze byt?Dekuji.
Tereza
Nepíšete bohužel, jestli máte motor se vstřikováním paliva MPI nebo ještě starší typ vstřikování paliva. Určitě doporučíme překontrolovat správný chod plynového pedálu a plynového lanka, aby jsme vyloučili možnou mechanickou závadu. Pokud by bylo vše v pořádku, tak jako další krok doporučujeme nechat seřít volnoběžný chod motoru nebo nechat vyčistit a seřídit škrtící klapku. Současně s tím doporučujeme nechat provést kompletní seřízení motoru Vašeho vozidla.
autoservis
Dobry den, mam Lagunu, 9 mesicu v provozu, najeto necelych 27 tis km. Posledni dobou pri brzdeni z vyssich rychlosti (80 kmh a vic) mi zacne hodne vibrovat volant. Auto je vybaveno systemem EBD, pokles brzdne sily jsem ale nepozoroval. Presto mam podezreni na kotouce, ale zase to auto je skoro nove. Motor 1.9 DCI 110 koni.
xrup
Pokud se vibrace projevují pouze při dobržďování z vyšších rychlostí, skutečně by to vypadalo na problémy s brzdovými kotouči. Jako první určitě doporučujeme provést test brzdové soustavy, kde by se měla případná házivost kotoučů zaznamenat na křivce průběhu testu brzd. Určitě doporučíme provést preventivně také kontrolu stavu přední osy a správné vyvážení předních kol. U naftových motorů větších výkonů se občas problém s brzdovými kotouči objeví. Možnost sjednání nápravy je buď jejich výměnnou nebo pokud je to možné, tzn. že kotouč ještě má rozměry, které nejsou pod jeho předepsanou minimální hranicí, můžeme nechat brzdové kotouče nechat srovnat pomocí speciálního zařízení.
autoservis
dobry den,
mam VW passat 3a2 35i 1996 1.9 tdi a potrebuji vedet, kolik budu potrebovat prevodoveho oleje pro vymenu.2-3 litry?
Diky
PAja
VW Passat typ.35i 1.9 TDi , r.v.1996 má náplň převodového oleje pro manuální převodovku 2 litry a doporučuje se použít plně syntetický převodový olej 75W/90.
autoservis
Dobry den, jsem majitelem Fordu Focus, r.v.03, 1.8 TDCi, najeto 60 tis.km - pri ostrejsim zataceni doprava se od leveho kola ozyva pravidelne bouchani - je moje podezreni na spatny homokineticky kloub spravne? je tato oprava urgentni? muze zapricinit neco vic? diky za odpoved
globe
Takto se skutečně může projevovat vadný kloub poloosy. Spíš než bouchání by se nám to mělo projevovat cvakáním nebo klapáním (počítáním). Doporučuji nachat provést kontrolu přední osy včetně kontroly manžet kloubů. Pokud bude manžeta poloosy poškozena, je skutečně velká pravděpodobnost, že došlo k poškození kloubu. Určitě si nechte prověřit i stav kompletní přední osy, jestli bouchání nezpůsobuje uvolněný čep nebo vadný silentblok, popř.tlumič pérování nebo ložisko předního kola. Případnou opravu bych v žádném případě neodkládal. Určitě by se Vám to mohlo v krajním případě nečekaně vymstít někde na silnici.
autoservis
Dobrý den, mám Fabii 1,9 sdi (rv 2001), koupena cca před měsícem jako ojetina, najeto 95tis km. Při řazení dvojky se mi stává, že otáčky stoupnout nahoru a náhle zase spadnou o něco níže. Spojka zabírá až nahoře. Bude lepší spojku vyměnit hned nebo můžu s výměnou ještě počkat a vyměnit raději rozvody??? Moc děkuji za odpověď
Ondřej
Příznaky, tak jak je popisujete, by skutečně odpovídaly opotřebované motorové spojce. S její výměnou by jsme určitě naváhali, nebot příznaky by se mohly začít zhoršovat a v konečné fázy by se mohlo stát, že Vás auto někde nechá s nefunkční spojkou. Pokud jste zmiňoval výměnu rozvodového řemene, určitě bych i tuto opravu zvažoval, neboť motor 1.9 Sdi má výměnný interval rozvodového řemene skutečně 90 000 Km pokud je výroba vozu do 04/01. Pokud je Vaše vozidlo vyrobeno mezi 05/01 a 04/02, je výměnný interval 120 000 Km. Pokud ale nemáte servisní knížku od vozidla a nejste si jistý kolik má Vaše vozidlo skutečně najeto, doporučuji určitě provést i kontrolu a případnou výměnu rozvodového řemene.
autoservis
Začalo se mi za studena ozývat z oblasti motoru výrazné pískání, při otáčení kol na místě se mění přímo v kvičení. Je to špatný klínový řemen nebo porucha serva? Alfa 156 2.5V6, u všech řemenů je automatické napínání.
Karel
Doporučíme nechat překontrolovat stav a napnutí klínového řemene a v případě nutnosti nechat provést jeho výměnu. Součástí kontroly bude samozřejmě i kontrola všech napínacích elementů, aby se vyloučila další možná příčina závady. Pokud se zvyšuje intenzita kvičení při plném rejdu, určitě doporučujeme překontrolovat stav servočerpadla a množství kapaliny v servořízení.
autoservis
Mam z bazaru Hyundai Getz 1.5 CRDI r.v. 2003 ma najeto 76000km. V servisu mi rekli ze to nevypada na pretocene a ze bych mel vymenit rozvody pri 80000km a ze by to stalo aspon 7000kc. Kdyz sem po tom patral na netu tak nekde pisou menit rozvody uz pri 70000km jinde az 120000. Kde je pravda? Neni 7000kc moc?
maxpower
Hyundai Getz z roku 2003 má výrobcem předepsaný interval pro výměnu rozvodového řemene každých 120 000 km nebo 8 let. Cena při použití kvalitních náhradních dílů je tak, jak uvádíte, určitě reálná v případě, že spolu s řemenem rozvodů vymění i napínací kladky popř. vodní čerpadlo, které je poháněno právě rozvodovým řemenem. Pokud znáte historii vozidla a máte k němu případně servisní knížku, můžete rozvodový řemen měnit až ujedete předepsaný interval. Pokud ale chcete mít jistotu a nejste úplně přesvědčený o skutečně najetých kilometrech, doporučujeme investici do výměny rozvodů. Jejich případné poškození Vám může nadělat velké starosti a částka za takovouto opravu je mnohem vyšší, než za výměnu rozvodového řemene.
autoservis
PEUGEOT 306-PŘI JÍZDĚ SE ČASTO ROZSVÍTÍ KONTROLKA"AUTODIAGNOSTIKA"MOTOR ŠKUBNE A VYPNE.V SERVISU PŘI NAPOJENÍ NA POČÍTAČ NENÍ ZJIŠTĚNA ZÁVADA.PROSÍM O RADU.
Václav Bulín
U takovéto závady není jednoduché přesně odpovědět. Nepíšete, o jaký se jedná motor a jaký rok výroby vozidla máte. Předpokládám, že Vaše auto je minimálně 10 let staré. U těchto vozidel je občas problém s diagnostikou, neboť s vozy tohoto stáří diagnostika ne vždy vhodně komunikuje. Může se jednat o problém s lambda sondou, čidlem teploty….Může být problém také v palivové soustavě, vstřikování, může být zanesená škrtící klapka, vadné svíčky (pokud se jedná o benzínový motor). Každopádně i Vám doporučujeme navštívit dobrý autoservis pro důkladnou diagnostiku a kontrolu všech dílů, které by mohly s danou závadou souviset.
autoservis
Mám escorta z roku 97 v kombi verzi. Výborné auto, ale je zde jedna vada na kráse. Pri nastartování studený motor neudrži otáčky a asi po 10 s zhasne. Dokud se motor pořádně nezahřeje, tak při volnoběhu otáčky klesnou skoro až na nulu, ale motor to "vyhrabe" nahoru. Pokud je plně zahřátý, není v volnoběhem žádný problém. Čím to může být? Někdy to může být i nebezpečné hlavně při řazení, protože při zhasnutí motoru umře posilovač řízení a brzd.
Petr Králík
Nepíšete, jestli se jedná o benzín nebo diesel. Předpokládám, že se jedná o benzínovou verzi. Tam bývá častěji problém s volnoběhem. Určitě se bude jednat o problém režimu studeného motoru. Záleží, o jakém typu motoru se bavíme, o jaký typ vstřikování paliva se jedná a jak je řešen systém sytiče. Může se také jednat o zanesenou nebo vadnou škrtící klapku motoru, kdy při studeném motoru uložené nečistoty brání její správné funkci. Doporučujeme provést načtení chybové paměti vozidla a ověřit, jestli tam není uložená zpráva, která by nás dovedla k další možné závadě na Vašem voze.
autoservis
Dobrý den. Vlastním auto VW polo 1,9 SDi. Po startu asi sa 30 sec. začne blikat kontrolka žhavení. Co to způsobuje, jeto vážná porucha ? Auto normálně jede.
Jaroslav M.
Dobrý den. Tuto závadu u naftových motorů může způsobovat mimo jiné vadný brzdový spínač. Je nutné jako první zkontrolovat jeho správnou funkci a to nejlépe kontrolou funkčnosti zadních brzdových světel (sešlápnout brzdový pedál). Často to spolu souvisí. Pokud by byl spínač brzdových světel v pořádku, je nutné prověřit správnou funkci žhavení včetně přeměření svíček žhavení.
U Renaultu Clio s benzínovým motorem od roku výroby 2000 by palivový filtr měl být pod vozidlem poblíž palivové nádrže. Jeho výměnu doporučujeme provést v odborném servisu.
autoservis
BMW 525tds r.v.1994-5 Při startování ráno nechytá. Baterka dobrá, žhavící svíčky nové, startér točí. Když pak připojim druhou baterku, tak po chvilce chytne a pak chytá celý den bezprobémů!!!Může to být nekvalitní nafta? (obsah vody, či hrudky...???). Nebo třeba porézní hadičky přivádějící naftu ke žhavení??, že pak sají vzduch??? Nebo ucpaný filtr nafty??? Děkuji za radu.
JJPoky
Všechny možnosti, které jste uvedl, mohou skutečně problém se startováním způsobovat. Důležité je, aby byla skutečně dobrá baterie. Žhavení je u naftového motoru při startování také důležité. Pokud jsou žhavící svíčky po výměně, určitě je potřeba prověřit, jestli k nim jde vůbec proud a zda tedy není problém s jiným dílem žhavení (relé, pojistka..). Nekvalitní nafta může také způsobovat problémy, ale se startováním studeného motoru by to nemělo zásadně souviset. To spíš problém s ventilem, který udržuje naftu, aby se při každém startu nemusela nasávat až z palivové nádrže. Pak samozřejmě trvá při startu dlouhou dobu, než se nafta dostane do filtru a čerpadla. Neprůchodnost filtru paliva nám určitě také ovlivňí kvalitu startování a doporučujeme jeho pravidelnou výměnu. Další z mnoha možností mohou být porézní hadičky přívodu nafty ke vstřikovačům nebo přepadové hadičky mezi jednotlivými vstřiky, kdy se přes ně nasává vzduch do paliva a motor nenastartuje.
autoservis
u fiatu brava r.v.98 obcas projevi porucha vstrikovani,motor jede na 3 valce.zavada se po chvili strati.svicky i kabely jsou v poradku.poradte prosim cim by to mohlo byt.
planava
Pokud již byla provedena kontrola možných elektrických závad (svíčky, zapalovací kabely, zapalovací cívka), které mohou danou poruchu způsobovat, opravdu se s největší pravděpodobností jedná o možný problém se vstřikováním paliva. Doporučujeme návštěvu kvalitního servisu, kde dokážou pomocí vhodného diagnostického přístroje překontrolovat a rozpoznat případně vadný díl vstřikování, který způsobuje problémy s občasným vynecháním jednoho válce. Nepíšete o jaký motor se přesně jedná, ale třeba motory 1.6 občas problém se vstřikováním paliva měly.
autoservis
Brzdy.
Dobrý den,
zajímalo by mě jaké koutouče a jaké brzdové destičky byste doporučil na Nissan Almera 1.8, r.v. 2001 s ABS. Případně kolik by stála výměna v ATU.
Děkuji.
Jindřich Šourek
Určitě doporučím použít při výměně kotoučů a destiček kvalitní díly. To znamená originální díly nebo díly v kvalitě originálu. Firma ATU používé výhradně díly v kvalitě originálu. Ušetříte si tím případné starosti.
Cena za výměnu kotoučů a destiček u ATU je dle použitého materiálu cca 5 500 Kč včetně montáže na vozidlo.
autoservis
Mám Fabii 1,4,ujeto 35tisíc,při nerovnosti mě bouchá přední náprava,prý to je vadné těsnění stabilizátoru,není to výrobní vada,r.v.2000 a oprava prý stojí cca6000Kč.
Míla
U vozů Škoda Fabia je skutečně častým problémem tyč stabilizátoru. První modely Fabie používaly stabilizátory a u některých typů docházelo k uvolnění v oblasti uchycení ke karoserii. U novějších modelů se již používaly jiné modely tyčí stabilizátoru a u těchto inovovaných provedeních již k těmto závadám nedocházelo. Pokud je na Vašem voze ještě použit starý typ stabilizátoru, je nutno ho celý vyměnit za nový již vylepšený. Hodně také na předních nápravách Fabií zlobí tyčky stabilizátoru. Každopádně cena za opravu, např. v našem servisu, je při výměně tyče stabilitátoru okolo 3 500 Kč a pokud bude potřeba vyměnit i tyčky stabilizátoru, stoupne cena na maximálně 5 000 Kč.
autoservis
Dobrý den, co může způsobit vadná autobaterie? Může třeba odrovnat kompletně elektroniku v autě? Děkuji za odpověď.
Jirka Klíma
Pokud se jedná o vozidlo se složitými elektronickými systémy, může skutečně nesprávným zacházením s vadnou autobaterií dojít k poškození. Obvzláště při pokusech o startování přes kabely, nebo neodbornou manipulací při její výměně. Samotným vybitím baterie nebo jejím běžným opotřebením by nemělo k žádnému poškození elektroniky vozidla dojít. Určitě doporučujeme při kontrolách vozu v servisu nechat si pravidelně zkontrolovat baterii ve vozidle.
autoservis
Dobry den,mam takovy problem se kterym si nevim rady.Mam Mercedes Benz C280 rok 1994 W202,a mam menenou spinaci skrinku i repasovanej starter,pres to mi to nekdy nenastartuje vubec.Z niceho nic se to nechytne,a z toho nekdy po chvilce,kdyz podrzim dele klicek se to chytne.Pri startovani neni slyset vubec nic,tak nevim co s tim.Budu vdecny za kazdou radu.Dekuji
Tomas.I.
Tato otázka již byla zodpovězena viz. Odpovědi
autoservis
Dobrý den, mám asi rok vyměněny klínové řemeny u Megana 97. Při startování se vždy ozývá hlasitý pískot který "odstraním" přidáním plynu. Pokud je motor teplý - nikdy se zvuk už neozve - ani při startování. Děkuji.
tomáš špacír
Doporučuji překontrolovat dotažení klínových řemenů. Určitě také překontrolovat stav napínacích elemementů řemene, včetně všech agregátů, které pohání (ložiska alternátoru, servočerpadla, klima...). Doporučujeme také překontrolovat, zda se tento hlasitý pískot neozývá z prostoru rozvodového řemene motoru.
autoservis
Před časem jsem četl článek o správném startování - že prý jen Češi startují se sešlápnutou spojkou. V moderních autech to již prý není potřeba s ohledem na vyšší výkon startérů a kvalitnější oleje v převodovce. Jak se má tedy správně startovat? Liší se to případně typem auta nebo druhem motoru (benzín - diesel)?
Petr V.
Myslím, že startování se sešlápnutou spojkou určitě ničemu neuškodí. Navíc se vyhnete případným komplikacím se zapomenutým zařazeným rychlostním stupněm při startu. Existují ale i vozidla, které dokonce sešlápnutí spojkového pedálu vyžadují a pokud tak neučiníte, tak nenastartujete motor ( Hyundai, Mazda aj…).
autoservis
Před nedávnem mi přestal budík ukazovat teplotu, nechal jsem vyměnit čidlo a stále nic(budík je funkční).K tomu mi nyní začala na volnoběh svítit kontrolka oleje a trochu se mizačala ztrácet chladící kapalina.Nevím jestli tohle všechno spolu souvisí...měl jsem podezření na těsnění pod hlavou, ale to mi v servisu vyvrátili...už fakt nevim...Předem díky za tip!
Jakub (Opel Agila)
Nepíšete bohužel o jaké se jedná auto.Klidně mohou všechny Vámi popsané závady spolu souviset. Nefunkční ukazatel teploty chladící kapaliny může i přes výměnu čidla způsobovat přerušený kabel od čidla k budíku. Doporučujeme vyzkoušet funkci každého dílu zvlášť (čidlo, budík). Zkontrolovat by se také měla funkce termostatu, jestli se nám motor vůbec ohřeje. Určitě překontrolujte také těsnost chladící kapaliny, popř. stav a množství motorového oleje. Zkontrolujte také, jestli z výfuku nevychází bílý kouř. Určitě bych tento problém nepodceňoval, obvzlášť pokud jde o kombinaci problémů olej a chlazení.
předchozí | 1 2 | další |