Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Starší lidé mají peníze, přesto je obchodníci přehlížejí

  10:38
Dnešní padesátníci a šedesátníci mají peníze a nebojí se je utrácet. Přesto je většina firem, které se zaměřují na prodej spotřebního zboží, přehlíží. Vyplývá to ze studie Boston Consulting Group na vzorku 18 tisíc spotřebitelů ve věku 50 až 70 let.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

„Ať se na tuto skupinu podíváme z jakéhokoli pohledu, vždy nám z toho vyjde, že její ekonomický potenciál je mnohem vyšší, než jaký je jí přisuzován. Především šedesátníci jsou v Česku trochu stranou zájmu, přitom jde o lidi, kteří se už mnohdy zvládli ekonomicky zajistit a teď mají čas a chuť své peníze utrácet,“ uvedl David Antoš ze společnosti BCG, který se specializuje na maloobchod a e-commerce.

Hlavním důvodem, proč jsou padesátníci a šedesátníci mnohými značkami přehlížení, je podle studie jejich dlouhodobé nepochopení. Firmy o nich mají často zkreslené představy, které vedou k tomu, že se na ně buď vůbec nezaměřují, nebo že nevolí správné strategie k jejich získání.

Když neskočíte na první nabídku e-shopu, můžete na webu ušetřit i tisíce

Jednou z mylných představ je například to, že jsou méně aktivní v on-line světě a na sociálních sítích. „On-line nákupy využívají všechny věkové skupiny, včetně té nejstarší generace, která často začala nakupovat on-line během koronavirové pandemie. Ne všechny značky si například uvědomují, kolik času starší zákazníci tráví na sociálních sítích a jak dobře je tímto kanálem mohou oslovit,“ upozornil Antoš.

Další mylnou představou je, že padesátníci a šedesátníci nejsou pro firmy tak hodnotní jako mladí spotřebitelé. Podle průzkumu BCG je to v řadě případů opačně. Podle studie je totiž za většinu výdajů ve skupině mezi 50 a 70 lety zodpovědná jen pětina spotřebitelů. Konkrétně na ni připadá zhruba 50 až 60 procent všech útrat, v závislosti na tom, o jakou kategorii zboží se jedná. Tito lidé jsou pro značky třikrát až čtyřikrát hodnotnější než mladší zákazníci, a to nejen díky ochotě utrácet vyšší částky, ale také díky jejich loajalitě.

Studie zjistila, že zralí spotřebitelé výrazně ovlivňují nákupní chování mladší generace a zároveň ve svých preferencích nejsou touto generací sami příliš ovlivnění. Například třetina mladých spotřebitelů je těmi staršími ovlivněna při nákupu automobilu či u doplňků stravy, čtvrtina potom u kategorií, jako je oblečení či cestování. Naopak mladší generace dokáže ovlivnit v rozhodování pouze zhruba 15 procent padesátníků a šedesátníků.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Mallorkou se promenoval turista jen v plavkách, místní už toho mají dost

14. května 2024  14:48

Po měsících protestů na Baleárských ostrovech, včetně hladovek před hotely nebo vlny graffiti,...

Muž využil mezery v systému aerolinek. Získal zdarma 58 letenek

15. května 2024

Právník Tyrone Barugh poukázal na mezeru v akční nabídce australské letecké společnosti Jetstar....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Trable balkonových solárů v Česku. U zapojení na černo se energie navíc zaúčtuje

16. května 2024

Premium V Česku narůstá popularita balkonových fotovoltaik. V případě, že mají domácnosti staré hodiny,...

Za peníze si štěstí koupíš. Kolik utratí swifties během turné své bohyně

15. května 2024  12:29

Zpěvačka Taylor Swiftová je celosvětový fenomén a současná nezpochybnitelná královna popu. Blížící...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ruské soudy kryjí Gazprom. UniCredit přijde o majetek, Slováci o arbitráž

17. května 2024  18:04,  aktualizováno  21:40

Soud v Petrohradě v pátek nařídil zabavit majetek italské bankovní skupiny UniCredit za 463 milionů...

Renesance jádra je šance pro české podniky, říká šéf plzeňské Škody

21. května 2024

Premium Plzeňský podnik Doosan Škoda Power je předním světovým výrobcem a dodavatelem moderních parních...

Evropa vsází na zelený vodík. Ambiciózní plán má ale spoustu mezer

21. května 2024

V evropských plánech na proměnu energetiky hraje klíčovou roli vodík. Zamýšlený přechod na...

Jako nemluvňata. Japonci ve velkém podléhají investičním podvodům

20. května 2024

Rostoucí japonská burza s sebou nese i odvrácenou stranu: investiční podvody. V posledním čtvrtletí...

Nástupní mzdy v energetice stouply o třetinu. Je to výkyv, vysvětlují experti

20. května 2024

Údaje o nástupních mzdách, jak je sleduje pracovní portál JenPráce.cz, vykázaly v dubnu zajímavou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Nejhorší noční můra, řekla žena, která v botě syna objevila cizí AirTag

Mého syna někdo sleduje. S takovým pocitem několik týdnů žila žena z Floridy poté, co na svůj iPhone začala dostávat...

Zemřel Vlastimil Harapes. Baletní mistr Národního divadla i českých filmů

Ve věku 77 let zemřel tanečník a herec Vlastimil Harapes. Dlouhá léta byl sólistou baletu Národního divadla. Zahrál si...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Svěrák se na mě nedíval jen jako na hezkou buchtu, říká Radka Pavlovčinová

Jan Svěrák ji vidí jako robotku. Radka Pavlovčinová v nové hře filmového a teď už i divadelního režiséra hraje umělou...

Zásnubní šaty elegantní princezny. Spustily Kate efekt, návrhářku zničily

Seriál Když si jeho šaty oblékne některá z členek královské rodiny, obvykle to každý návrhář oslavuje jako životní úspěch....