Na začátku června nový ruský řetězec rychlého občerstvení zveřejnil své logo, které sestává z kruhu a dvou čar, to má představovat hamburger a dva hranolky. Otevřel v neděli 12. června a tuto příležitost si nenechal ujít ani reportér Jiří Just, který v Rusku dlouhodobě žije.
Místo „mekáče“ Chutně & tečka. Rusko otevírá svůj fastfoodový řetězec |
„Chuťově se toho moc nezměnilo. Když jsem si objednal hamburger, dostal jsem ho ve staré známé krabičce, samozřejmě bez loga. Atmosféra je ale stále stejná. Rusové přebrali kompletně všechno – výrobní technologie, dodavatele, restaurace i personál. Je to takový ruský ‚pseudoMcDonald‘s’,“ řekl pro CNN Prima NEWS Just.
Rusové dokonce stále využívají i některé zásoby svého předchůdce. „Na omáčce k nugetkám je logo McDonaldu začerněné,“ konstatoval například reportér CNN Frederik Pleitgen, který natáčel reportáž v jedné z nově otevřených poboček již v neděli.
Na podobnou kuriozitu upozornilo i běloruské opoziční médium Nexta. „Písmeno M na omáčkách v nových moskevských McDonald’s jsou zamalované černým fixem. V této podobě jsou nyní omáčky podávány návštěvníkům,“ napsala Nexta na svém Twitteru.
„Je to paradox. Rusové se obzvlášť teď vyjadřují k Západu velmi negativně. Na druhé straně se sem vrací největší symbol USA – hamburger. A Rusové po něm mimořádně touží. V pondělí jsem čekal ve frontě patnáct minut a pak další půlhodiny, než mi onen zákeřný imperialistický burger přinesli ke stolu,“ glosoval příhodu z ruského fastfoodu Just.
Společnost McDonald’s se z Ruska stáhla v květnu kvůli válce na Ukrajině. Před oznámením odchodu působila značka v této zemi více než třicet let. Rusko se však odmítlo smířit s prodejem západního zboží a nahradilo kultovní americký řetězec svým vlastním, který nese název Vkusno & točka (Chutně & tečka).