Moskevský „mekáč“ je jako přes kopírák. Trvá, než se ho dočkáte, říká reportér

  • 334
V Moskvě a jejím okolí se v neděli otevřelo prvních patnáct fastfoodů, které mají nahradit bývalý řetězec McDonald’s. Změnil se jejich majitel a nesou nový název Vkusno & točka (Chutně & tečka). Jak se novému ruskému řetězci napodobujícímu typický americký fastfood daří, se vydal zjistit přímo do jedné z poboček spolupracovník CNN Prima NEWS Jiří Just.

Na začátku června nový ruský řetězec rychlého občerstvení zveřejnil své logo, které sestává z kruhu a dvou čar, to má představovat hamburger a dva hranolky. Otevřel v neděli 12. června a tuto příležitost si nenechal ujít ani reportér Jiří Just, který v Rusku dlouhodobě žije.

Místo „mekáče“ Chutně & tečka. Rusko otevírá svůj fastfoodový řetězec

„Chuťově se toho moc nezměnilo. Když jsem si objednal hamburger, dostal jsem ho ve staré známé krabičce, samozřejmě bez loga. Atmosféra je ale stále stejná. Rusové přebrali kompletně všechno – výrobní technologie, dodavatele, restaurace i personál. Je to takový ruský ‚pseudoMcDonald‘s’,“ řekl pro CNN Prima NEWS Just.

Rusové dokonce stále využívají i některé zásoby svého předchůdce. „Na omáčce k nugetkám je logo McDonaldu začerněné,“ konstatoval například reportér CNN Frederik Pleitgen, který natáčel reportáž v jedné z nově otevřených poboček již v neděli.

Na podobnou kuriozitu upozornilo i běloruské opoziční médium Nexta. „Písmeno M na omáčkách v nových moskevských McDonald’s jsou zamalované černým fixem. V této podobě jsou nyní omáčky podávány návštěvníkům,“ napsala Nexta na svém Twitteru.

„Je to paradox. Rusové se obzvlášť teď vyjadřují k Západu velmi negativně. Na druhé straně se sem vrací největší symbol USA – hamburger. A Rusové po něm mimořádně touží. V pondělí jsem čekal ve frontě patnáct minut a pak další půlhodiny, než mi onen zákeřný imperialistický burger přinesli ke stolu,“ glosoval příhodu z ruského fastfoodu Just.

Společnost McDonald’s se z Ruska stáhla v květnu kvůli válce na Ukrajině. Před oznámením odchodu působila značka v této zemi více než třicet let. Rusko se však odmítlo smířit s prodejem západního zboží a nahradilo kultovní americký řetězec svým vlastním, který nese název Vkusno & točka (Chutně & tečka).