Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Hyundai se zalekl a odstranil z reklamy narážku na Škodu Auto

  14:00
Váš soused z Boleslavi bude tááákhle malý... Tato provokativní věta, která zaznívala na konci televizní reklamy na nový model Hyundai i20, uprostřed jejího vysílání zmizela. Korejský výrobce, který v minulosti rád škádlil největší Škodu Auto, se zalekl a narážku ze spotu dodatečně odstranil.

„Nová i20 rozvíří český trh s rodinnými vozy. A i bez brýlí každému dojde, že až v ní přijedete, bude váš soused z Boleslavi tááákhle malý,“ zaznělo na konci reklamy, která až do tohoto okamžiku působila docela mírumilovně. Televizní spot svým vyzněním diváky vrací do roku 2013, kdy byly podobné útoky dvou největších rivalů na českém trhu velmi časté.

Hyundai však v době, kdy reklama v televizích běžela již několik dní, svou útočnost zmírnila. Slova změnila na „malý soused bude ještě menší“. „Nebudu to vůbec komentovat,“ řekl k tomu jen mluvčí Hyundai Miloš Adámek. Jedním z pravděpodobných vysvětlení je, že změnu iniciovali právníci, kteří se zalekli možné pokuty za srovnávací reklamu.

Také v jiných pasážích spotu se Hyundai vymezuje vůči konkurenci, ale na nikoho tak viditelně neukazuje prstem. „... její obrovský interiér konkurence neskousne. Bude jí muset složit poklonu,“ zaznívá například.

Podobné provokace byly běžné už v minulosti, v loňském roce však nošovická firma zmírnila. „V minulosti nikdy nešlo o útoky ze strany škodovky na konkurenci. Bereme ji vážně a přistupujeme k ní s respektem. Z naší strany nikdy nebyly a nebudou útoky vůči jedné konkrétní firmě,“ řekl k novému spotu mluvčí Škody Auto Tomáš Kubík.

Země Hyundai

Předloni se v reklamách Hyundai objevilo hned několik výpadů vůči jedničce na trhu. „Vítejte v zemi automobilky Hyundai,“ upozorňoval v prosinci 2013 korejský výrobce na svou důležitost na billboardu u silnice, která směřovala z Letiště Václava Havla do centra metropole. Hyundai měla přitom v Česku oproti Škodě Auto zhruba třetinové prodeje. Škoda na reklamu reagovala billboardem, který opodál velkým nápisem hlásal: „Nenechte si nic nakukat“.

V létě stejného roku, ve kterém odvěká rivalita dvou automobilek nabrala na obrátkách, nasadil výrobce z Nošovic slogan: „Hyundai jde s vámi proti škodám.“

Kočkování dvou automobilek vygradovalo poté, co autosalony Hyundai začaly nabízet i škodovky. Korejská firma ve své kampani sebevědomě prohlašovala, že je natolik dobrá, že si dovolí srovnání s nejprodávanější konkurencí, konkrétně s modely Škoda Octavia a Škoda Rapid, které se objevily v autosalonech. Škoda Auto reagovala tím, že dealerům nabídla, aby prodávali i škodovky. Tuzemský šéf Hyundai se poté v dopise snažil přesvědčit dealery o kvalitách korejských aut.

Škoda Auto ve svých tuzemských fabrikách loni vyrobila téměř 736 tisíc aut, druhý Hyundai přes 307 tisíc vozů, tedy čtyřicet procent objemů mladoboleslavské firmy. Třetím největším hráčem byla kolínská TPCA s produkcí 203 tisíc aut (více zde).

Autor:
  • Nejčtenější

Mallorkou se promenoval turista jen v plavkách, místní už toho mají dost

14. května 2024  14:48

Po měsících protestů na Baleárských ostrovech, včetně hladovek před hotely nebo vlny graffiti,...

Muž využil mezery v systému aerolinek. Získal zdarma 58 letenek

15. května 2024

Právník Tyrone Barugh poukázal na mezeru v akční nabídce australské letecké společnosti Jetstar....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Trable balkonových solárů v Česku. U zapojení na černo se energie navíc zaúčtuje

16. května 2024

Premium V Česku narůstá popularita balkonových fotovoltaik. V případě, že mají domácnosti staré hodiny,...

Za peníze si štěstí koupíš. Kolik utratí swifties během turné své bohyně

15. května 2024  12:29

Zpěvačka Taylor Swiftová je celosvětový fenomén a současná nezpochybnitelná královna popu. Blížící...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ruské soudy kryjí Gazprom. UniCredit přijde o majetek, Slováci o arbitráž

17. května 2024  18:04,  aktualizováno  21:40

Soud v Petrohradě v pátek nařídil zabavit majetek italské bankovní skupiny UniCredit za 463 milionů...

Renesance jádra je šance pro české podniky, říká šéf plzeňské Škody

21. května 2024

Premium Plzeňský podnik Doosan Škoda Power je předním světovým výrobcem a dodavatelem moderních parních...

Evropa vsází na zelený vodík. Ambiciózní plán má ale spoustu mezer

21. května 2024

V evropských plánech na proměnu energetiky hraje klíčovou roli vodík. Zamýšlený přechod na...

Jako nemluvňata. Japonci ve velkém podléhají investičním podvodům

20. května 2024

Rostoucí japonská burza s sebou nese i odvrácenou stranu: investiční podvody. V posledním čtvrtletí...

Nástupní mzdy v energetice stouply o třetinu. Je to výkyv, vysvětlují experti

20. května 2024

Údaje o nástupních mzdách, jak je sleduje pracovní portál JenPráce.cz, vykázaly v dubnu zajímavou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Nejhorší noční můra, řekla žena, která v botě syna objevila cizí AirTag

Mého syna někdo sleduje. S takovým pocitem několik týdnů žila žena z Floridy poté, co na svůj iPhone začala dostávat...

Zemřel Vlastimil Harapes. Baletní mistr Národního divadla i českých filmů

Ve věku 77 let zemřel tanečník a herec Vlastimil Harapes. Dlouhá léta byl sólistou baletu Národního divadla. Zahrál si...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Svěrák se na mě nedíval jen jako na hezkou buchtu, říká Radka Pavlovčinová

Jan Svěrák ji vidí jako robotku. Radka Pavlovčinová v nové hře filmového a teď už i divadelního režiséra hraje umělou...

Zásnubní šaty elegantní princezny. Spustily Kate efekt, návrhářku zničily

Seriál Když si jeho šaty oblékne některá z členek královské rodiny, obvykle to každý návrhář oslavuje jako životní úspěch....