Pod Bonatrans Group Holding by podle stránek úřadu měly přejít tři tuzemské společnosti: Bonatrans, ŽDB a Kovosvit, pod nějž spadá Kovosvit MAS.
Mluvčí Komárkovy skupiny Dan Plovajko k tomu MF DNES řekl jen "bez komentáře". Důvodem přeskupení je podle něj "vnitřní reorganizace a optimalizace". Podle informací MF DNES jde o "odluku" otce a syna Komárkových.
Vydělením strojírenských kolosů, které předloni vydělaly celkem 2,1 miliardy korun při tržbách 14,6 miliardy korun, zbude z KKCG Industry sídlícího v Holandsku v podstatě jen schránka. Zůstane v ní jen původní společnost Moravia Systems založená Komárkem st., projekční firma Gemax a 10 procent v holdingu Vítkovice.
Velký třesk v KKCG
Transakce je podle informací MF DNES, jak jsme již uvedli minulý týden, součástí velkého třesku v dosavadním průmyslovém celku rodiny Komárkových.
Jedna věc je, že by se Komárkové do konce letošního roku měli vyrovnat s dalšími spoluakcionáři části skupiny KKCG Oil and Gas, což je německý E.ON a slovenský SPP, kteří Komárky po letech soudních tahanic opouštějí.
Druhá věc je, že podle dvou zdrojů z firmy je na pořadu dne i rozdělení v rámci rodiny, tedy na část výhradně vlastněnou dosavadním většinovým majitelem KKCG, Karlem Komárkem ml., a část vlastněnou otcem, strýcem a sestrou.
Důvodem mají být rozdílné názory mezi otcem a synem, především právě na vyrovnání se zahraničními akcionáři. Komárek starší by se údajně chtěl místo dělení dále soudit.