Untamed Isles

Untamed Isles | foto: Phat Loot Studios

Vybrali miliony, ale hru nedodají. Neúspěch svádí na pád kryptoměn

  • 31
Vývojáři ze studia Phat Loot vybrali loni na Kickstarteru více než 12 milionů na vznik hry Untamed Isles, ale hráči ji nejspíše nikdy neuvidí. Přestože měla vyjít již v říjnu letošního roku, byl projekt zastaven, protože údajně došly peníze. Studio samotné ovšem hodlá pokračovat dál.

Díky komunitnímu financování už vznikla spousta her, které by se asi jinak svého vydání nedočkaly. Na druhou stranu je nutné počítat s tím, že si za své peníze kupujete jen sliby a výsledné dílo nemusí úplně odpovídat původním očekáváním. A nebo také třeba vůbec nevyjde.

Untamed Isles mělo být něco jako Pokémoni jen pro více hráčů najednou.

To se teď stalo 3 052 fanouškům, kteří loni na Kickstarteru přispěli dohromady více než 12 miliony korun na výrobu hry Untamed Isles. Mělo jít o jakousi online variaci na Pokémony, kdy hráči brázdí rozsáhlým otevřeným světem, chytají příšerky a s jejichž pomocí svádí tahové souboje. Zajímavou vlastností měla být integrace s kryptoměnami, kdy si ti nejlepší hráči měli hraním dokonce vydělat skutečné peníze.

Smělý plán se již blížil dokončení, ještě počátkem srpna autoři slibovali, že plná verze vyjde říjnu, jen o několik dnů později však přišla zpráva, že celý projekt byl dán k ledu. „K tomuto okamžiku vedla myriáda faktorů, ale vše se odvíjí od toho, že nejsme schopni finančně zvládnout to, co jsme si předsevzali,“ píše se na oficiálních stránkách hry.

Hra měla přitom vyjít již 6. října.

Na projektu pracovalo celkem 70 lidí, které už ovšem není možné dál platit a než aby došlo k nějakým ústupkům od původního konceptu, raději byl vývoj pozastaven. Problém totiž byl zřejmě v tom, že většinu financí mělo studio uložené v kryptoměnách, jejichž hodnota v posledních měsících dramaticky poklesla.

Většina z těch, kteří na výrobu hry přispěli, ale nemá pro investiční trable vývojářů pochopení a cítí se podvedeni. Své peníze už ovšem neuvidí. „Vzhledem k tomu, že naše peněžní rezervy jsou prázdné, nejsme schopni našim podporovatelům vrátit peníze. Je nám to upřímně líto a přáli bychom si, aby tento scénář byl jiný,“ vysvětlují vývojáři.

Samozřejmě nejsou první a nejspíše ani poslední, kteří nedokázali slibnou kampaň dovést do úspěšného konce (viz například příběh hry Limit Theory), z vyjádření to ovšem vypadá, že z toho těžké spaní nemají. Nevyhlásili totiž bankrot a pod stejným názvem chtějí pokračovat dál, jen se prý chtějí soustředit na menší projekty, které dokážou vytvořit jen v pár lidech.

Otázkou je, jestli se svojí reputací dokážou vůbec nějaké hráče ještě přesvědčit.