Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

VW ukončil námluvy s Renaultem. Patálie s levným elektromobilem pokračují

Volkswagen ukončil jednání s francouzským konkurentem Renault o společném vývoji levného elektrického elektromobilu s cenovkou půl milionu korun. Vyhlédl si na to chystaný Renault Twingo, „námluvy“ však neskončily dohodou.

O konci jednání informuje agentura Reuters, která se odvolává na zdroje obeznámené se situací. Dodala, že konec rozhovorů znamená komplikaci ve snaze těchto automobilek čelit konkurenci ze strany čínských výrobců elektromobilů.

Ampére, elektromobilní odnož Renaultu, stejně jako mluvčí VW odmítli rozhovory mezi společnostmi komentovat. „Obě strany doufaly, že sdílením práce sníží náklady, které představují pro evropské automobilky klíčovou překážku tváří v tvář levnějším vozům z Číny,“ komentuje magazín Autoweek.

Francouzský útok na emoce. Nový Renault Twingo rozpoutá retro orgie

Automobilky Volkswagen a Renault podle jednoho ze zdrojů Reuters po několika měsících rozhovorů nedokázaly dospět k dohodě. Další zdroj uvedl, že dohoda už byla velmi blízko, ale Volkswagen jednání ukončil a rozhodl se vyvinout vlastní levný elektromobil. Mluvčí Volkswagenu se k rozhovorům odmítl vyjádřit. Uvedl nicméně, že Volkswagen stále zkoumá své možnosti v oblasti levných elektromobilů.

VW stále hledá partnera pro laciný elektromobil. Nově se ptá u Renaultu

„Také pod čarou se hovořilo o spolupráci Volkswagen, Renault a Nizozemsko, o projektu, který zatím není veřejný a který naráží na značný odpor Podnikové rady v Německu,“ napsal v půlce dubna týdeník Škodovácký odborář, který mívá inforomace „z první ruky“ od odborářského předáka Jaroslava Povšíka.

„Zhroucení spolupráce Volkswagenu s Renaultem o sdílení vývoje cenově dostupného elektromobilu přichází v době, kdy konkurenční Stellantis připravuje v Evropě uvedení elektrického městského vozu za dvacet tisíc eur (asi půl milionu korun) vyvinutého s čínským partnerem Leapmotor,“ připomíná magazín Autoweek. „Rychlý nárůst prodeje elektromobilů, které jsou vyrobeny s využitím nákladů čínského dodavatelského řetězce, pravděpodobně změnil kalkulace pro společný projekt elektromobilu Volkswagen–Renault. Stejně jako Stellantis má i Volkswagen čínské partnery s ambicemi vyrábět vozidla v Evropě“.

Stellantis se paktuje s Číňany. Budou v Evropě vyrábět a prodávat elektroauta

Zdroje z Volkswagenu podle Reuters uvedly, že rozhodnutí podniku ohledně plánu vyrábět levný elektromobil se očekává v nejbližších týdnech. Šéf značky VW Thomas Schäfer už dříve oznámil, že hodlá uvést levný elektromobil na trh do roku 2027.

Němci chtěli použít základ elektrického Twinga pro svůj nejlevnější elektromobil s cenovkou dvacet tisíc eur, pro který mají připravené jméno ID.1. „Německá automobilka zaostává v závodě o uvedení malých akumulátorových elektromobilů na trh za podobnou cenu jako modely se spalovacím motorem,“ komentuje Autoweek.

ANALÝZA: VW důrazně mění plány. Přemýšlí, jak postavit lidový elektromobil

Renault bude tedy pokračovat ve vývoji levné elektrické verze modelu Twingo bez Volkswagenu, ale zůstává otevřený spolupráci s jinými partnery. „Například z jeho aliance s japonskými automobilkami Nissan a Mitsubishi,“ dodává Reuters.

Na evropský trh nyní díky svým levným modelům pronikají čínští výrobci elektromobilů, což tlačí evropské automobily ke snižování nákladů a urychlování vývoje nových modelů.

Airbus evropských automobilek jako poslední šance čelit čínské invazi

„Generální ředitel Renaultu Luca de Meo na únorovém autosalonu v Ženevě potvrdil, že francouzská automobilka jedná s Volkswagenem o partnerství při vývoji a výrobě levného elektrického miniauta pro Evropu,“ připomíná Autoweek. „De Meo také řekl, že mluvil i s dalšími potenciálními partnery, aniž by je jmenoval.“ „Renault bude pokračovat v projektu s partnerem nebo bez něj,“ citoval Autoweek de Mea z autosalonu.

V rozhovoru pro AutoWeek začátkem letoška zdůraznil generální ředitel Renaultu Fabrice Cambolive, že se spolupráce nemusí týkat jen vstupní kategorie aut (A-segmentu). „Jsme připraveni na spolupráci ve všech segmentech. Otázkou samozřejmě je, v jaké kapacitě to děláme a jaké jsou možnosti, pokud spojíme síly, ale jsme samozřejmě otevření.“

„Pracujeme mnohem rychleji než dříve. Rozhodnutí o výrobě Renaultu 5 padlo na začátku roku 2021 a jeho uvedení na trh bude ve druhé polovině letošního roku (rok 2024 – pozn. red., takže to trvalo tři a půl roku.) Naším cílem (s Twingem) je udělat to ještě rychleji, do tří let.“ Podle Camboliva bylo rozhodnutí o Twingu učiněno koncem loňského roku a přijde na trh pravděpodobně v polovině roku 2026.

Autor:


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Ministr Habeck jede do Číny žehlit cla na elektromobily. Němcům se nelíbí

Německý ministr hospodářství Robert Habeck v Berlíně (17. listopadu 2022)

Německá vláda se v dalších dnech bude snažit zabránit tomu, aby nová cla Evropské unie vůči čínským...

Cla proti Číně evropské automobilky nechtějí, mohou poškodit český průmysl

Zástupci Evropské unie brojí proti dováženým čínským automobilům a zvažují...

VIDEO Čína pohrozila Evropské unii žalobou u Mezinárodní obchodní organizace (WTO) kvůli zvažovanému...

Elektromobil a jeho cesta z města

Peugeot 3008

Taky nahlížíte na elektrické auto jako na nákupní tašku na kolech či vozítko na popojíždění po...

První elektrovůz pod půl milionu vyrobí na Slovensku. Nový citroën jsme zkusili

Citroën C3

VIDEO Exkluzivně Takže nakonec ani Čína, ani Volkswagen: rodinný elektromobil s cenou pod půl milionu korun, který...

ANALÝZA: Štve vás elektromobilita? Možná vás překvapí, co vám utvořilo názor

Ustřižený kabel

Informace se na nás valí ze všech stran, a zejména s rozvojem sociálních sítí začalo být běžné, že...

Začínáme dlouhodobý test nejprodávanějšího auta světa, elektrické Tesly Y

Zásluhou meziročního nárůstu ve výši 64 % se Tesly Model Y prodalo 1,23 milionu...

VIDEO Exkluzivně Tesla Y se v roce 2023 stala nejkupovanějším autem nejen v Evropě, ale i na celém světě. Jedná se...

VW ukončil námluvy s Renaultem. Patálie s levným elektromobilem pokračují

Renault 5 se stane v roce 2024 prvním vozem automobilky, který vyjede na nové...

VIDEO Volkswagen ukončil jednání s francouzským konkurentem Renault o společném vývoji levného...

  • Nejčtenější

Divoké automobilové devadesátky. Zavzpomínejte na zlaté časy

12. června 2024

„Kdo pamatuje devadesátky, ten je neprožil,“ říká staré pankáčské přísloví. Na velkou jízdu první...

Česko je ostrov elektromobilní skepse, potvrdily to i evropské volby

13. června 2024

Češi jsou dlouhodobě skeptičtí k elektromobilům. Boj o zákaz spalovacích aut a s ním související...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Mnoho povyku pro nic? Rusko má novou ladu, která zase tak moc nová není

8. června 2024,  aktualizováno  11:36

Jmenuje se Lada Iskra a má ambici vystoupat až na špici ruských prodejních tabulek. Auto na...

Autogalerie týdne: Hledači pokladů pronikli do dolu s opuštěnými volkswageny

9. června 2024

Nizozemští youtubeři objevili v opuštěném břidlicovém dole ve Švýcarku desítky klasických...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Americká města ničí závislost na parkovištích. Řidičů přitom ubývá

10. června 2024

Řada amerických měst sdílí problém, o kterém se příliš nemluví. I když jej každý má na očích....

ANALÝZA: Čínská msta za cla by postihla Mercedes, BMW, VW, Porsche a Ferrari

15. června 2024

Případná čínská odveta za vysoká cla na dovoz elektromobilů z Číny do Evropské unie by dopadla...

SUPERGALERIE: S Ženevou je amen. Slavný autosalon viděl i premiéry škodovek

15. června 2024

Ženevský autosalon je již historií. Během své téměř 120leté historie tato nejprestižnější...

Cla proti Číně evropské automobilky nechtějí, mohou poškodit český průmysl

14. června 2024

Čína pohrozila Evropské unii žalobou u Mezinárodní obchodní organizace (WTO) kvůli zvažovanému...

Zemřel karosář, co stavěl legendy pro Lancii i Fiat. Zkusil exoty i šílenosti

14. června 2024

Ve věku 87 let zemřel Bruno Maggiora, majitele stejnojmenné karosárny, která mimo jiné vyráběla...

Agáta Hanychová: Nikdy jsem na nikoho nespoléhala. Sebe i svoje děti uživím sama
Agáta Hanychová: Nikdy jsem na nikoho nespoléhala. Sebe i svoje děti uživím sama

Zdá se, že se Agáta s ničím nemaže. Na první pohled ji nerozhodí žádný hejt, ani bývalí partneři, se kterými se dlouho soudila o rozložení péče o...

Do Itálie se nevrátím, tady vše funguje lépe, říká dcera Petra Hapky

Dcera slavného českého hudebníka Petra Hapky (†70) Petra (41) žila od 3 let s matkou v italském Římě. Ve 29 letech se...

Koupil byt i s nájemníkem a zdražil o sedm tisíc. Chce výnos 4,5 procenta

Seriál Našel jsem si nájemní byt, ve kterém bydlím několik měsíců. Platím 17 tisíc korun za nájem a k tomu měsíční poplatky za...

Čekám na transplantaci, ale dám přednost mladým, říká herec Zdeněk Žák

Herec Zdeněk Žák (71) si nikdy moc nepřipouštěl své zdravotní problémy. Nemoci přecházel a k doktoru se nehnal, až...

Za srážku vlaků únava nemohla, ukázalo šetření. Strojvůdce si chybu uvědomil

Strojvedoucí havarovaného rychlíku RegioJet, v kterém minulý týden zemřeli v Pardubicích čtyři lidé, si těsně před...

Slunce komplikuje výkupy z fotovoltaik. Dodavatelé začínají upravovat ceny

Premium Počet solárních elektráren v Česku stále roste. Ve slunečných dnech je přebytků z fotovoltaik tolik, že se jejich cena...