„Jsem rád, že se nám s developerem podařilo vyjednat lepší podmínky při prodeji pozemků na Masaryčce a zároveň tak může z centra hlavního města zmizet jeden z posledních brownfieldů, který poslouží k rozvoji metropole,“ uvedl generální ředitel Českých drah Michal Krapinec. O prodeji pozemků na Masaryčce jednají ČD se společností Peta od roku 2004.
Část pozemků, na kterých v současnosti vzniklo komerční centrum podle architektonického návrhu architektky iráckého původu Zahy Hadid, prodaly dráhy Pentě už v roce 2016. Tehdy šlo o převod zhruba hektarového pozemku za za 235 milionů korun.
Zlatý plášť na budovách u Masarykova nádraží se už leskne, stál půl miliardy |
Podle Českých drah je ale mezi oběma transakcemi rozdíl. U současné jsou pozemky zatíženy mimořádnými náklady. Například tím, že bude potřeba ještě před zahájením stavby přemostit technologie pražského metra. Developer pak podle Českých drah vzal na sebe náklady archeologického průzkumu. Tyto zmiňované náklady vyčíslil dopravce na zhruba sto milionů korun.
Další peníze pak dopravce dostane se změnou územního plánu, až bude zřejmé, jak vysoké budovy bude možné na pozemcích postavit. „Cena v roce 2016 byla konečná po změně územního rozhodnutí. V rámci územního plánu navíc byla skoro celá plocha pozemku prodaného v roce 2016 zastavěna. Oproti tomu nyní došlo k prodeji za cenu odpovídající jejich aktuální nejvyšší zastavitelnosti s tím, že v případě změny územního plánu bude kupní cena dále navýšena dle skutečné zastavitelnosti pozemků,“ “ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Peníze získané z prodeje firma slibuje investovat do nákupu nových vlaků. Za uvedených téměř čtvrt miliardy je pro příklad možné pořídit dvojici nových elektrických souprav.