Pokud se lidé před cestou v DROZDU (Dobrovolná registrace občanů České republiky při cestách do zahraničí, pozn. red.) zaregistrují, může je pak ministerstvo zahraničí kontaktovat pomocí e-mailu nebo SMS zpráv, když v konkrétní destinaci dojde k mimořádné události, která by je mohla nějakým způsobem ohrozit.
Občané i ministerstvo tak mohou předejít náročnému řešení některých konzulárních případů, které s sebou často nesou i zvýšené finanční náklady cestovatelů.
Lidé křičeli a vybíhali na ulici, líčí Češka zemětřesení v marockém Agádíru |
DROZD, který funguje od roku 2009, se letos poprvé dočkal výrazné propagace ze strany české diplomacie. Kampaň podle marketingových odhadů zaznamenaly více než čtyři miliony lidí ve věku od 15 do 64 let, uvedl úřad. Pro propagaci resort využil sociální sítě, bannery na webových stránkách i reklamy na venkovních plochách, například na vlakových nádražích v 15 českých městech nebo v pražském metru.
Registrujete se při cestování do systému DROZD?
„Zvýšený zájem o registrace a DROZD jako takový zaznamenáváme každý den. Při každé krizové situaci v zahraničí, ať už to byly požáry, záplavy nebo zemětřesení, je první otázkou novinářů, kolik lidí je právě v systému Drozd registrováno. Dá se tak zjistit, kolika spoluobčanům můžeme poskytnout rychlé informace,“ uvedl ředitel odboru komunikace ministerstva zahraničí Karel Smékal.