Baldur’s Gate 3 vyjde třetího srpna v 17:00 na PC, přičemž pre-load nebude dostupný. Plná verze má zabrat 122 GB a uložené pozice z předběžného přístupu nejsou kompatibilní s plnou verzí. Tvůrci věří, že se toho změnilo tolik, že se vyplatí začít znovu. Nákup přes platformy Steam či Gog zahrnuje také Mac verzi, která uživatelům přijde po vydání na PC.
Baldur’s Gate 3 bude podporovat cross-save, takže v rozehrané hře půjde pokračovat na PlayStationu 5 (až 6. září vyjde) či Steam Decku. Ano, tím se dostáváme k tomu, že tvůrci cílí na to, aby jejich projekt byl hned při vydání oficiálně kompatibilní se Steam Deckem. Hra se na handheldu od Valve spustí v doporučeném nastavení, je ovšem na hráčích, jak si s ním posléze ještě pohrají. Chybět každopádně bude split-screen.
Zatímco verze pro PlayStation 5 vyjde v září, přesné datum vydání na Xbox Series X/S neznáme. Swen Vincke, šéf Larian Studios prozradil, že to není kvůli exkluzivitě, ale komplikacím s verzí pro Xbox Series S, tedy méně výkonné konzoli určené pro hraní ve Full HD.
„Zdaleka nejde o exkluzivitu, nemáme žádnou smlouvu o exkluzivitě, která by nám bránila ve vydání na Xboxu. Jde o technickou překážku. Funkci split-screen nemůžeme odstranit, protože jsme povinni ji uvést na trh s rovnocennou funkčností, a tak se i nadále snažíme, aby fungovala,“ prozradil.
„Několik inženýrů usilovně pracuje na tom, čeho žádné jiné RPG tohoto rozsahu nedosáhlo: na bezproblémové kooperaci typu drop-in, drop-out na Series S. Doufáme, že do konce roku budeme mít k dispozici aktualizaci.“
Není to poprvé, co od vývojářů slyšíme, že Xbox Series S brzdí moderní hry. Na druhou stranu, mnozí uživatelé si pochvalují kompaktnost a konzole a dobře nastavenou cenu. Ostatně Microsoft loni prozradil, že polovina kupujících Series S nikdy nevlastnila konzoli Xbox. Xbox Series S tak funguje jako levná vstupenka do ekosystému.