Předvánoční čas je hlavní sezonou pro podvodníky na síti. Podle expertů jde aktuálně o závažné a mimořádné riziko. „Nejčastějšími událostmi, které s klienty nyní v rámci kybernetické asistence řešíme, jsou případy nedodání objednaného zboží ve stanoveném termínu, nebo když zboží není doručeno vůbec anebo zákazník obdrží zboží, které si neobjednal,“ přibližuje Eva Svobodová, mluvčí pojišťovny UNIQA.
Velký pozor je třeba si dát na e-shopy s nápadně výhodnými cenami značkového zboží v porovnání s jinými. Mohou být falešné. Na internetu inzerují jen krátkou dobu, nalákají určité množství platících klientů a poté z digitálního prostoru prostě zmizí. „Podvodníci nejenže jednorázově vylákají od lidí peníze, ale shromažďují i jejich osobní údaje – jméno, e-mail, telefon a údaje o platební kartě, kterou se následně mohou snažit zneužít,“ varuje Zdeněk Hruška, manažer pojištění majetku a odpovědnosti UNIQA.