Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jejich byznys se rodil u kojení, na nezájem si dnes nemohou stěžovat

Příběh Silvie Skaly a Kristýny Tumpachové se začal odvíjet, když Silvia čekala své první dítě. Od sestřenice ze Skandinávie znala něco, čemu se říkalo „baby nest” – dětské hnízdo. Její v mateřství zkušenější kamarádka Kristýna hnízdo vyzkoušela a pochopila, že se bez něj neobejde. Tak začalo podnikání dvou přítelkyň, jejichž byznys se rodil nejčastěji při nočním kojení.
Silvia Skala (vpravo) a Kristýna Tumpachová si založily vlastní byznys.

Silvia Skala (vpravo) a Kristýna Tumpachová si založily vlastní byznys. | foto: archiv Silvia Skala a Kristýna TumpachováiDNES.cz

Proč jste začaly vyrábět právě dětská hnízda?
Silvia: Dětská hnízda jsme objevily ve skandinávských zemích, kde jsou součástí výbavy pro miminka už delší dobu. Silvia byla v té době právě těhotná se svým prvním dítětem, a tak jsme hnízdo vyzkoušely přímo v praxi. Přišlo nám to jako skvělý produkt, a protože to tady v té době nikdo nevyráběl, rozhodly jsme se, že hnízdo ještě upravíme podle našich potřeb a zkusíme s ním prorazit na českém trhu.

Silvia Skala (33)

  • Dřív spoluorganizovala výstavy a spolupracovala na projektu Ateliéry pro umělce.
  • Miluje umění a architekturu, ráda cvičí jógu a medituje.
  • Miluje cestování - nejvíce se jí líbilo v Japonsku, jejím snem je podívat se do Peru a Indie.
  • Má dvě děti.

Jaké byly vaše úplné začátky? Popřípadě jak jste financovali rozjezd podnikání?
Kristýna: Začátky byly ve znamení pokus-omyl. Učily jsme se za pochodu. Žádná nás neměla zkušenosti s podnikáním, ale věřily jsme našemu produktu a byly plné nadšení. Nechaly jsme si poradit s počátečním byznys plánem, nastavením financí a šly jsme do toho.

Silvia: Naše začátky byly plné nadšení, odhodlání, věřily jsme našemu produktu a měly jasný cíl, ale byly jsme dvě mámy na mateřské dovolené, bez zkušeností. Počáteční investice byla okolo půl milionu korun, hlavně na nákup výrobního materiálu a práci. Naši manželé nám poradili s nastavením financí a počátečním byznys plánem.

Co všechno jste musely na začátku nakoupit?
Silvia: Veškerý vstupní materiál jako látky, výplňový materiál, obalový materiál, další velkou položkou byl e-shop. Od začátku jsme firma, která prodává pouze přes vlastní e-shop, takže do internetových stránek jsme investovaly velkou část počátečních nákladů.

Kristýna Tumpachová (34)

  • Vystudovala Vysokou školu finanční a správní – obor marketingová komunikace.
  • Pracovala jako asistentka v investiční společnosti.
  • Má na starosti finanční stránku MimiConcept.
  • Má ráda černý humor, svoji rodinu a víno.
  • Ráda cestuje.
  • Má tři děti.

A co vhodné prostory?
Kristýna: První měsíce jsme měly sklad doma, nyní využíváme externí výrobu. Máme českou firmu, která podle našich návrhů šije produkty MimiConcept. Na začátku jsme měly dvě podmínky, chtěly jsme českou firmu, aby výroba zůstala v Čechách a aby splňovala všechny hygienické podmínky a normy na šití pro nejmenší děti. A to se nám povedlo. Takže náš proces výroby je kontrolovaný od samého začátku.

Podnikáte už sedm let. Jak se změnil prodej od té doby?
Silvia: Začínaly jsme s jedním produktem, dnes jich máme přes třicet. Zákaznice si u nás můžou pořídit kompletní výbavu pro miminko. Rozšiřujeme také nabídku pro starší děti do čtyř let.

Z našeho pohledu výrobce je dnešní zákazník daleko více informovaný o možnostech materiálů, certifikátech kvality, takže jsou kladeny daleko vyšší nároky na kvalitu produktů než v minulosti. Ale troufáme si říct, že nároky dnešních zákazníků jsme schopny plně uspokojit.

Prožily jste nějakou krizi, kdy jste chtěly se vším praštit?
Kristýna: Myslím si, že v každém podnikání jsou chvíle, kdy člověk chce se vším praštit. Ale naše výhoda je, že jsme na to dvě. Takže když jedna z nás začala mít pochyby, druhá ji z toho hned vytáhla.

Samozřejmě u nás je asi nejtěžší, že podnikáme na mateřské dovolené. Čas, který věnujeme práci, je na úkor dětí, což může být občas náročné. Naštěstí se Silvií fungujeme v naprosté synergii, a když jedna z nás nemůže, druhá ji na sto procent vykryje.

Na trhu je momentálně dost podobně zaměřených podnikatelek, v čem jste jiné?
Silvia:
MimiConcept je značka, která na trh přivedla koncept dětských hnízd. Pamatuji si, jak jsme seděly a řešily, zda tomu nevymyslíme jiný název, než „Baby nest“, ale český ekvivalent „dětské hnízdo“ nám po všech úvahách přišel nejlepší. Ale zpět k vaší otázce. Je jen pár firem na českém trhu, které vnímáme jako potencionální konkurenci.

Kristýna: Pokud jde o tu jinakost, myslíme si, že nabízíme kvalitní produkt. Dlouho testujeme prototyp, než ho zařadíme do kolekce. Šijeme pouze z certifikovaných materiálů té nejvyšší kvality. Používáme pouze organickou bavlnu, hypoalergenní výplň, to nejkvalitnější prachové peří do zavinovaček a polštářů a peřinek, žádná směs, kde je prachového peří jenom menší podíl. Šijeme ve firmě, která je zaměřena na výrobu pro děti, která šije i pro jiné unijní státy, tedy celý proces drží přísné standardy výroby.

Silvia: Své produkty navrhujeme samy, od barevnosti, materiálů po střih. Konkurence nás posouvá vpřed, někdy nás ale zamrzí, když někdo kopíruje naše produkty.

Jaká je filozofie vaší značky?
Kristýna: MimiConcept stojí na třech pilířích. Je to jednak kvalita materiálu, kdy vše musí mít tu nejvyšší certifikaci tak, aby byl vhodný pro jemnou dětskou pokožku. Druhým pilířem je design. Musí být krásný tak, aby přirozeně zapadl do jakéhokoliv interiéru, byl nadčasový, prostě aby nevyšel z módy a dal se použít i u dalšího dítěte.

Posledním pilířem je funkčnost. Vše, co najdete v našem portfoliu, jsou produkty, které jsme samy používaly na našich dětech, vše je promyšlené do úplného detailu.

Jaké jsou vaše aktuálně nejžádanější produkty?
Silvia: Dětské hnízdo patří pořád mezi bestseller, ale péřové zavinovačky mu začínají úspěšně konkurovat. Od zákazníků dostáváme zpětnou vazbu, že je to právě kvalita peří a krásný design, který na nich oceňují nejvíce. Třetí produkt je mušelínový pytlík s kapucí, který je multifunkční a hodí se jak na doma, tak i do kočárků.

Aktuálně máte limitovanou edici – Dětské hnízdo by Zuzana Stráská, na kterém se podílela světoznámá česká modelka. Plánujete do budoucna další spolupráce s dalšími ambasadory?
Kristýna: Abychom s někým začaly spolupracovat, musíme si sednout stylově i lidsky. Se Zuzkou to vzniklo úplně organicky. Známe se, a tak jsme s radostí nachystaly výbavičku pro jejího syna Maxíka. Zuzka je absolutní minimalista, v tom jí naše nabídka seděla, ale říkaly jsme si, že si hnízdo může přizpůsobit, ať ho má výjimečné.

My nabízíme službu personalizace hnízda standardně. Zuzka vytvořila krásný návrh, který se nám hned líbil, a tak jsme se rozhodly pár kusů zařadit. A byly pryč do pár hodin. Plánujeme se Zuzkou ještě něco na podzim, ale víc neřekneme.

Spolupracujete také s nadačním fondem AutTalk. Na jakých aktivitách se společně podílíte?
Silvia:
Na našich webových stránkách má zákazník možnost přispět symbolickou částkou na nadaci AutTalk, a tím podpořit znevýhodněné rodiny, které tuto pomoc potřebují. Je pro nás přirozené pomáhat, naše heslo je „Když můžu, pomůžu“.

Obě dvě jste maminky. Jak se vám daří skloubit péči o rodinu a podnikání?
Silvia: Nemyslím si, že v dnešní době je pracující matka něco neobvyklého. Pro každou pracující mámu je to výzva, je to hodně o time-managementu, o pomoci a zapojení babiček, chův i tatínků. Každá žena ví, co je pro její rodinu a ji samotnou nejlepší, zda je to máma, která je na plný úvazek doma, nebo máma, která kombinuje mateřství a práci. Důležité je, aby byla spokojená.

Stalo se vám někdy, že vás postihla ponorková nemoc? Pokud ano, jak ji řešíte?
Kristýna: Ne. My spolu trávíme čas v práci i v kanceláři, a když se tam nevidíme, tak si píšeme a voláme si. Taky spolu trávíme dovolené. Kamarádky jsme byly již před založením firmy, takže naše životy jsou propojeny jak pracovně, tak soukromě.

Jaké máte ambice pro nadcházející roky? Plánujete expandovat také do zahraničí?
Silvia: Do konce roku 2022 plánujeme uvést na trh ještě nové produkty. A ano, zároveň chystáme B2B i pro zahraniční trh. Už teď prodáváme v Německu, kde je o naše produkty zájem a to nás motivuje jít dál.

Autor: , pro iDNES.cz
  • Nejčtenější

Když tělo hovoří za duši. Signály těla vnímejte jako cenné informace o zdraví

20. května 2024

Premium Máte na den naplánováno hodně úkolů a obáváte se, že je nezvládnete? A zrovna vás ještě navíc...

KOMENTÁŘ: Sendvičová generace je v obležení povinností. Jak z toho ven

21. května 2024

Přibližně milion Čechů denně bojuje s náročnou situací, kdy musí pečovat o své stárnoucí rodiče,...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Hledám dobrého a levného zubaře na pokladnu. Pomoci může i zdravotní pojišťovna

24. května 2024

Zubního lékaře potřebujeme všichni. Někdo více, někdo méně často. Minimálně na preventivní...

KOMENTÁŘ: Jak neprodělat, když úrokové sazby letí dolů

23. května 2024

Oči všech Čechů jsou už nějakou dobu upřeny na Českou národní banku a tlačí ji, aby snížila úrokové...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Nulová inflace? Myšlení bychom museli přeprogramovat, vysvětluje ekonomka

25. května 2024

Premium Inflace byla v posledních třech letech palčivým tématem. Zdražování se dotklo každé domácnosti...

Jak zvýšit svůj „tah na branku“ a zapracovat na úspěchu i kariéře

27. května 2024

Důvod, proč někteří lidé „nestíhají“, práce jim zabírá zbytečně moc času a zdržují občas i své...

KVÍZ: Víte, jak výhodně spořit na důchod a kam ukládat své peníze?

26. května 2024

Skoro tři čtvrtiny dnešních seniorů nejsou spokojeny s výší svého starobního důchodu a více než 60...

Nulová inflace? Myšlení bychom museli přeprogramovat, vysvětluje ekonomka

25. května 2024

Premium Inflace byla v posledních třech letech palčivým tématem. Zdražování se dotklo každé domácnosti...

Letní dovolená či tábor pro děti. Jak na ně přispívají zaměstnavatelé?

24. května 2024

Dovolená je věc, kterou si Češi vzít nenechají, potvrzuje se to každý rok. A letos to nebude jinak....

Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky

Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo ho, že by do pečiva...

Herec Lukáš Vaculík se oženil, dívčí idol 80. let si vzal ředitelku z Primy

Lukáš Vaculík (61) se tajně oženil. Vzal si výrobní ředitelku a producentku FTV Prima Luciu Kršákovou (46). Herec a...

Klavírista Petr Malásek si zlomil obě ruce. Mohlo to dopadnout hůř, říká

Klavírista Petr Malásek (59) spadl z kola a zlomil si obě ruce. V pořadu 7 pádů Honzy Dědka popsal nehodu i jaká je...

Milan Hein odhalil neshody mezi Simonou Postlerovou a její matkou

Smrt herečky Simony Postlerové (†59) byla ranou pro celou její rodinu. Na parte ale chybělo jméno hereččiny matky Jany...

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá žádnou smlouvu? Vrchní...