Průzkum pro kávovou společnost potvrdil, že pro 77 procent českých zaměstnanců je nabídka kvalitní kávy v zaměstnání důležitá. Pro 18 procent pak kvalitní káva v zaměstnání představuje jeden ze zásadních benefitů.
„Není výjimkou, že zaměstnanci očekávají na pracovišti kávu na úrovni kávy z kavárny. I to byl jeden z impulsů, proč jsme se rozhodli přinést na trh nový koncept pro B2B segment pod značkou L’OR Professional,“ říká manažer kávové společnosti Lumír Františák.
Hlavním bodem zájmu zůstává samozřejmě kvalita kávy a samotná chuť. Ovšem důležitější je samotná příprava.
„Je nutné pochopit to, že když připravujeme kávu espresso a kromě správného průtoku a množství kávy, je velmi důležité kávu zkonzumovat co nejrychleji, ideálně do tří minut po přípravě, aby se nám nespálil kávový prášek, který je v kávě espressa obsažen. Jakmile se totiž tento prášek spálí, uvolní se velké množství tříslovin, které škodí našemu zažívaní a kvůli tomu se pak vytváří velké problémy při konzumaci kávy,“ doplňuje Robin Blaschke, barista, certifikovaný trenér italské kávy.
Rodí se nové zaměstnanecké benefity. S jakými novinkami firmy bodují? |
Jak ukázal průzkum, automatickým kávovarem disponuje největší část kanceláří, kávu si jeho pomocí připravuje 34 procent českých zaměstnanců. V těsném závěsu je pak instantní káva.
Průzkum taktéž ukázal, že polovina Čechů během dne vypije dvě až tři kávy. Desetina českých pracovníků si denně dá v práci čtyři a více. „Větší spotřeba kávy je typická pro IT obory nebo obecně činnosti, při kterých je důležitá kreativita,“ sdílí zkušenost Lumír Františák.
Káva jako benefit
Nabídka kávy může přispět k motivování zaměstnance a snížení rizika, že se pracovník rozhodne pro změnu svého působiště. „Vzhledem ke stále nízké míře nezaměstnanosti je výhoda prozatím na straně uchazečů o práci. Mohou tak být velmi vybíraví. V přetlaku pracovních nabídek a nedostatku zaměstnanců jsou tím, co rozhoduje o získání a udržení zaměstnance, často benefity, které zaměstnavatel nabízí,“ říká José Kadlec a dodává:
„Zaměstnanci oceňují dovolenou navíc, sickdays, flexibilní pracovní dobu, příspěvek na dopravu do zaměstnání, auto pro soukromé účely, příspěvky na sport nebo kulturu, stravenky nebo příspěvky na stravování a vítají i občerstvení na pracovišti. Stále více osob vnímá dostupnost kvalitní kávy na pracovišti jako podstatný zaměstnanecký benefit.