Za něco málo přes deset let své existence se platforma Twitch stala prakticky synonymem pro živé streamování videí na internetu. Možná není nejlepší, ale je suverénně nejoblíbenější a tak za sebou nechává i obdobné služby od Googlu, Facebooku či Microsoftu (který ostatně svůj Mixer zavřel již před lety).
Z mnoha dříve vysmívaných hráčů počítačových her vytvořila globální celebrity s milionovými příjmy (viz náš článek) a vlivem, který jim mnohé „tradiční“ celebrity už mohou jen závidět.
Nyní to ovšem vypadá, že celou platformu čekají veliké změny. Podle portálu Bloomberg totiž není mateřská společnost Amazon spokojená s nízkou monetizací stávajících zákazníků a tak hodlá přitvrdit.
Změny by se měly dotknout především největších hvězd, které mají často s Twitchem dohodnuty individuální podmínky. Aktuálně o tom probíhají jednání, nicméně cílem Twitche je prý snížit podíl zisků streamerů z dosavadních 70 procent na 50 a zároveň zvýšit množství zobrazované reklamy.
Z toho nemají radost především sami diváci, kteří, na rozdíl třeba od běžného televizního vysílání, kvůli přehrávajícím se reklamám přicházejí o podstatné části vysílaného obsahu.
Přední český streamer Agraelus ovšem upozornil na to, že délka vysílané reklamy je plně v gesci samotných streamerů. On sám k tomuto kroku zatím nepřistoupil. Měsíčně se tak připravil o nějakých 150 tisíc korun, pokud by nabídku zapnul v maximálním rozsahu, tj. tři minuty reklamy každou hodinu vysílání.
Výměnou za tyto ústupky pak Twitch naopak nabízí konec exkluzivity, kdy všichni performeři dostanou možnost vysílat i na jakýchkoliv jiných obdobných platformách.
Asi nikoho nepřekvapí, že většině zainteresovaných se tyto změny moc nezdají, ovšem sami přiznávají, že příliš alternativ, kam se přesunout, zatím nemají. Bloomberg se proto domnívá, že by změny mohly nastat už během letošního léta.