ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Kim Klement-USA TODAY Sports, Reuters

Americký Super Bowl ovládnou reklamy na kryptoměny. Vyjdou na miliony dolarů

  • 13
Jeden z nejprestižnějších sportovních svátků na světě čekají v letošním roce výrazné změny v reklamě. Super Bowl Národní fotbalové ligy ovládne propagace největších kryptoměnových burz na světě. Společnosti za třicetisekundový reklamní spot zaplatí až 7 milionů dolarů, což je v přepočtu asi 154 milionů korun.

V dobách, kdy ceny virtuálních měn trhají rekordy, nemají kryptoměnové burzy o klienty nouzi. Za posledních několik týdnů ale cena většiny z nich citelně klesla, a to se projevilo i ve vytíženosti jednotlivých směnáren. Kryptoměnové burzy FTX a Crypto.com se proto rozhodly zainvestovat do reklamy a nakoupily většinu z nich na blížícím se Super Bowlu, který se odehraje 13. února. Informovala o tom agentura Bloomberg

Bitcoin padá a vyhlídky nejsou dobré. Zájem o rizikové investice klesá

Super Bowl je finálový zápas v rámci nejvyšší severoamerické ligy NFL amerického fotbalu. Jde o vrchol play-off tamější soutěže. Souboj dvou nejúspěšnějších týmů, který se hraje už od roku 1967. V letošním roce se ve finále se potkají týmy Los Angeles Rams a Cincinnati Bengals.

Přenos na televizních obrazovkách v letošním roce zajistí americká společnost National Broadcasting Company, která po loňském poklesu čeká v roce 2022 rekordní sledovanost. Vedení NBC se domnívá, že utkání uvidí více než 100 milionů diváků. Loni jich bylo pouze 96,4, nejméně za posledních čtrnáct let.

NBC se ale zároveň může těšit na rekordní počet nových inzerentů, což jí přinese i tučné příjmy. Velkou část z nich přidělila právě kryptoměnovým společnostem, jako je Crypto.com nebo FTX. Zájem ze strany kryptoměnových společností o reklamu na finálovém zápasu severoamerické ligy amerického fotbalu byl podle zástupců televize obrovský. Za některé reklamní jednotky se nebály zaplatit ani rekordních 7 milionů dolarů, což je v přepočtu asi 154 milionů korun.

Proč padají kryptoměny? Konec levných peněz a hrozba války, vysvětluje expert

Super Bowl patří obecně k nejsledovanějším televizním přenosům v USA vůbec, a toho chtějí využít i kryptoměnové burzy. Jejich cílem je, aby se značky kryptoměnových burz vryly při sledování zápasu do paměti co možná nejvíce lidem na světě.

„Firmy, které poskytují nějaké služby, potřebují objem obchodů, aby mohly růst. Musí přesvědčit spotřebitele, aby do jejich systému naskočili,“ uvedl pro agenturu Bloomberg R. A. Farrokhnia, který je generálním ředitelem jedné z předních amerických fintechových iniciativ.

Ačkoli se cena většiny kryptoměn před pár dny mírně navýšila, nebyly předchozí týdny pro virtuální měny ideální. Investoři se začali zbavovat svých pozic v rizikovějších aktivech, neboť výnosy amerických státních dluhopisů výrazně vzrostly. Ztrácel ale i širší trh, jako i index S&P 500. 

Za propadem kryptoměn však stál i strach a nejistota, které panují na světových trzích kvůli hrozící válce na Ukrajině a dalším problémům globálního světa.