Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Prorokují mu krach, Star Citizen místo toho zdvojnásobí počet zaměstnanců

  0:01
Rozpočet vznikajícího vesmírného simulátoru Star Citizen se brzy přehoupne přes neuvěřitelných 9 miliard korun, jeho vydání je však stále v nedohlednu. Společnost Cloud Imperium ovšem důrazně odmítá všechny spekulace o údajných finančních problémech, a naopak plánuje nabrat tisíc nových zaměstnanců.

Od počátku fenomenální crowdfundingové kampaně na vesmírný simulátor Star Citizen, která jejím tvůrcům vydělala téměř 9 miliard korun, už uběhlo víc než devět let. Původně slibovaný nástupce Wing Commandera se postupem času přetransformoval na zcela megalomanský projekt, který slibuje obrátit herní průmysl naruby. Pokud tedy někdy skutečně vyjde.

Příspěvky od fanoušků už brzy přesáhnou hodnotu 400 milionů dolarů.

Po několika letech neustálých odkladů se už poslední dobou žádné nové termíny vydání raději ani nesdělují. Není tak divu, že mnohým fanouškům dochází trpělivost a chtějí své vložené peníze vracet, klidně i soudní cestou (viz náš článek).

Před dvěma roky do veřejného prostoru dokonce pronikly informace o tom, že celý projekt už „spálil“ prakticky veškeré vybrané prostředky, a vývoj se kvůli příliš ambicióznímu vedení nikam neposunuje (viz náš tehdejší článek). Aktuální kroky Cloud Games a jejich ředitele Chrise Robertse však naznačují, že to s prorokovaným krachem nakonec nebude tak žhavé. Společnost v prestižní komerční čtvrti britského Manchesteru Enterprise City otevírá nové studio, ve kterém by do pěti let mělo najít práci až tisíc nových lidí. 

S aktuálním počtem 700 zaměstnanců napříč celým světem přitom už teď patří Cloud Games k těm větším vývojářským týmům. Pro srovnání ultimátní Red Dead Redemption 2, jehož tvůrci šli až do takových detailů, jako jsou zmenšující se koňská varlata při teplotách pod nulou, vytvářelo 1 600 lidí.

„Na Cloud Imperium jsme se zaměřili jako na vzorový podnik, který můžeme podpořit a pomoci mu růst,“ pochvaluje si v tiskové zprávě Michael Ingall, ředitel developerské společnosti, která má rozvoj Enterprise City na starosti. Ne, ani tato gigantická investice samozřejmě nezaručuje, že se jednou Star Citizena a jeho příběhového bratříčka Squadrona 42 opravdu dočkáme, je však minimálně potvrzením, že to s ním autoři stále myslí vážně.

V současné době už existuje hratelný prototyp a minimálně po technologické stránce vše vypadá úžasně. Jenže od technologického dema k vydání plné verze vede ještě dlouhá cesta a dá se předpokládat, že ti, co na tvorbu projektu přispěli až desítkami tisíc korun, nebudou sdílet nadšení známého vývojáře Daniela Vávry, který na svém facebookovém profilu napsal, „i kdyby to nakonec krachlo, tak to je prostě neskutečnej počin, a jen ten pokus něco tak komplexního stvořit je obdivuhodnej (sic).“

Star Citizen tak i nadále zůstává předmětem vyostřených debat a je jen na vás, jestli v něm vidíte spíše potencionální přelomové dílo, anebo pyramidový podvod.

Autor:
  • Nejčtenější

Byla oblíbená, teď však 17 let starou hru zasypala negativní hodnocení

Hra Team Fortress 2 patřila dlouhé roky k oblíbencům v multiplayerovém žánru. V posledních letech...

Nástupce Heroes, o kterém se nám ani nesnilo. Recenze Songs of Conquest

O čem zpívají bardi v putykách každého pohádkového království? O chrabrých činech, krutých zradách...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

V novém traileru na Kingdom Come: Deliverance 2 se souloží, popíjí i lynčuje

Vrcholem páteční prezentace Summer Game Fest byl, alespoň tedy pro české publikum, nový trailer z...

Hráči loňského hitu soupeří, kdo se během hry vyspí s více postavami

Od vydání Baldur’s Gate 3 už uplynulo deset měsíců, do nejmenších detailů propracované RPG ovšem,...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Všichni společníci v Dragon Age budou pansexuální. Nahota je samozřejmost

Jak už je u her od Bioware zvykem, zásadní roli v chystaném pokračování série Dragon Age budou hrát...

Remaster Lollipop Chainsaw láká na 29 sexy oblečků i kostým králíka

Legendární braková mlátička Lollipop Chainsaw se po více než deseti letech od vydání dočká...

Generální manažer značky Warcraft opouští studio Blizzard

John Hight, generální manažer fantasy značky Warcraft, která letos oslaví třicet let od vydání...

Z kanceláře u rodičů až k miliardovému Fortnite. Připomínáme historii Epicu

Epic Games je jednou z nejvýznamnějších společností herního průmyslu. Jejich engine Unreal je...

Začala úspěšně, ale po třech letech je onlinovka od Amazonu v problémech

Onlinovka New World od Amazonu začala úspěšně, v průběhu tří let však zájem o ní výrazně poklesl....

Nová Miss Alabama je morbidně obézní. Vítězka váží 150 kilo, lidé se bouří

Vítězkou v soutěži National American Miss je Sara Millikenová. Třiadvacetiletá žena byla zvolena královnou krásy i...

Do Itálie se nevrátím, tady vše funguje lépe, říká dcera Petra Hapky

Dcera slavného českého hudebníka Petra Hapky (†70) Petra (41) žila od 3 let s matkou v italském Římě. Ve 29 letech se...

Koupil byt i s nájemníkem a zdražil o sedm tisíc. Chce výnos 4,5 procenta

Seriál Našel jsem si nájemní byt, ve kterém bydlím několik měsíců. Platím 17 tisíc korun za nájem a k tomu měsíční poplatky za...

Čekám na transplantaci, ale dám přednost mladým, říká herec Zdeněk Žák

Herec Zdeněk Žák (71) si nikdy moc nepřipouštěl své zdravotní problémy. Nemoci přecházel a k doktoru se nehnal, až...

Za srážku vlaků únava nemohla, ukázalo šetření. Strojvůdce si chybu uvědomil

Strojvedoucí havarovaného rychlíku RegioJet, v kterém minulý týden zemřeli v Pardubicích čtyři lidé, si těsně před...