Fanoušek prohrál soud s vývojáři hry Star Citizen, peníze mu nevrátí

  9:38aktualizováno  9:38
Neustále protahovaný vývoj chystané hry Star Citizen už nevydržel jeden z nejštědřejších přispěvatelů a chtěl po vývojáři zpátky investovaných sto tisíc korun. Neuspěl však ani u soudu.

Ken Lord je jedním z mnoha lidí, kteří uvěřili vizi zkušeného vývojáře Chrise Robertse a přispěli na jeho chystaný vesmírný simulátor Star Citizen. Ten je suverénně nejúspěšnějším herním projektem na poli komunitního financování, k dnešnímu dni vybral přes 190 milionů americký dolarů (více než čtyři miliardy korun). 

Původní Robertsovy plány tak nabobtnaly a více než obyčejnou střílečkou má být Star Citizen nejkomplexnější vesmírnou hrou všech dob. Kvůli rostoucím ambicím se však samotný vývoj komplikuje a protahuje, což řada fanoušků těžce nese.

Star Citizen

Jednou z těch zbytečných věcí, které autoři do hry přidávají, je pofle mnohých i technologie Face Over Internet.

Ken Lord od roku 2012 na vývoj přispěl celkem 4 500 dolary (bezmála sto tisíc korun), jenže neustálé přidávaní nových funkcionalit se mu už přestalo líbit. Jelikož trpí roztroušenou sklerózou, spoustu věcí, které původně nebyly plánovány a kvůli nimž hra nabírá zpoždění, ani neocení. A tak se rozhodl z celého projektu vycouvat a zažádal o vrácení všech dosavadních příspěvků. 

Jenže neuspěl, a to ani u soudu. Vývojáři ze společnosti Roberts Space Industries (RSI) totiž v průběhu let několikrát změnili smluvní podmínky (Terms of Service) a tím, že Lord přispíval postupně, je vždy odsouhlasil. Kalifornský soud tak neměl jinou možnost, než celý případ shodit ze stolu.

RSI si sice připsali vítězství, ale žádného potlesku se za to nedočkali. Naopak, remcání fanoušků je stále hlasitější. I když se Roberts tváří, že vše jde podle plánu a pravidelně zveřejňuje další a další updaty, nálada v komunitě není ideální. Jisté je, že v nejbližší době nemůžeme očekávat žádnou zásadní změnu.

Autor:

Největší herní veletrh E3 probíhá od 11. do 13. června v Los Angeles. Bethesda předvedla novinky Doom: Eternal a Wolfenstein: Youngblood. Microsoft oznámil první informace o nové konzoli Xbox Scarlett a rozšíření Xbox Game Pass na PC.

EA na své vlastní akci ukázalo gameplay ze Star Wars Jedi: Fallen Order.

Nejčtenější

Co se děje s herním gigantem Electronic Arts? Nemá hry a na E3 pohořel

EA Play 2017

Nepopulární společnost Electronic Arts na letošní E3 úplně propadla. Než takový debakl, to už by udělala lépe, kdyby se...

Hodina s Cyberpunkem 2077: působí výpravněji a propracovaněji než Zaklínač 3

Xbox - E3 2019

Stejně jako loni, také letos CD Projekt Red za přísných bezpečnostních opatření ukazoval za zavřenými dveřmi pro...

Keanu Reeves odhalil start Cyberpunku 2077, nový Xbox vyjde na Vánoce 2020

Xbox - E3 2019

Microsoft oznámil službu Xbox Game Pass Ultimate, která spojuje dohromady trojí předplatné, a potěšil odhalením data...

Naprostá akční extáze, Doom Eternal je ještě dravější. Dojmy z hraní

Doom Eternal

Střílečka Doom Eternal působí jako po všech stránkách lepší a hlubší verze špičkového restartu z roku 2016. Ochutnávka...

Dojmy z hraní: Watch Dogs Legion se posouvá směrem, který nikdo nečekal

Watch Dogs Legion

Ubisoft nás den před otevřením výstaviště v Los Angeles pozval do utajené lokace, kde jsme si za přísných...

Další z rubriky

Microsoft končí s přidáváním zpětně kompatibilních her na Xbox One

Poslední várka zpětně kompatibilních her

Microsoft odhalil poslední várku her z původního Xboxu a Xboxu 360, které budou zpětně kompatibilní na Xboxu One. Své...

Pod hlavičkou Electronic Arts vzniká několik zajímavých nezávislých her

Lost in Random

Značka Electronic Arts Originals zastřešuje několik malých nezávislých studií. Přestože na E3 žádná z těchto her nebyla...

Další hra našeho dětství se vrací, Commandos 2 dostanou HD remaster

Commandos 2 - HD Remaster

Legendární druhý díl klasické strategie Commandos vyjde brzy ve vylepšené podobě. Těšit se můžete na hezčí grafiku, ale...

Najdete na iDNES.cz