Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Šéf VW chce popíchnout manažery ke změnám, pozval si na to kamaráda z Tesly

  16:00
Šéf amerického výrobce elektromobilů Tesla Elon Musk o víkendu prostřednictvím videohovoru oslovil dvě stovky vedoucích představitelů konkurenční německé společnosti Volkswagen na jejich setkání v rakouském horském letovisku Alpbach. Hovořil například o snaze Volkswagenu přejít k elektromobilům, o svém manažerském stylu či o nynějších problémech v dodavatelských řetězcích a výrobě.

Diess se s Muskem znají dlouho. Německý manažer ho často dává za vzor koncernu VW. | foto: Volkswagen

Takový krok je velmi neobvyklý, na druhou stranu se šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess netají tím, že má pro Muska slabost. 

Cílem konference bylo podnítit vedoucí pracovníky VW k rozsáhlým změnám, které bude muset VW provést, aby držel krok se změnami v automobilovém průmyslu.

Podle mluvčího koncernu Volkswagen právě Diess na zasedání vedení Volkswagenu Muska  pozval. „Jako překvapivý host se k nám večer prostřednictvím videohovoru připojil Elon Musk. Rád slyším, že se i náš nejsilnější konkurent domnívá, že uspějeme v transformaci, pokud na ní budeme pracovat ze všech sil,“ uvedl Diess na sociální síti LinkedIn.

V roce 2014 si Elon Musk vyhlédl dnešního předsedu představenstva VW a chtěl ho „zlanařit“ do funkce výkonného ředitele Tesly. V té době se Diess jakožto šéf vývoje BMW věnoval elektromobilitě v rámci projektu BMW i3 a oba muži se znali i osobně. Němec ovšem odmítl a koncem téhož roku oznámil přechod k Volkswagenu, kde se měl stát jakýmsi korunním princem.

Předsedou představenstva se Diess stal v dubnu 2018. Hned vzápětí se naplno pustil do elektromobility a začal Volkswagen přetvářet v jakousi německou Teslu (čtěte více zde).

Občas se objeví spekulace, že by Diess rád pro Volkswagen celou americkou elektromobilku koupil (zde).

Cílem Volkswagenu je vystřídat Teslu na pozici největšího výrobce elektromobilů na světě. Německý koncern chce do roku 2030 zvýšit podíl vozů s plně elektrickým pohonem na svém celkovém prodeji automobilů na minimálně 70 procent v Evropě a nejméně 50 procent v Severní Americe a Číně. Součástí koncernu je rovněž automobilka Škoda Auto.

Překvapivého hosta na konferenci VW využil Diess k popíchnutí svých manažerů, aby se urychlil další přerod společnosti.

Musk na konferenci v Alpbachu uvedl, že věří, že skupina VW přechod na elektromobilitu zvládne a dodal, že vidí německý koncern jako svého největšího vyzyvatele. „Tesla se musí stát ještě rychlejší a produktivnější než jiné automobilky. Musíme se zlepšit i přes všechny úspěchy,“ řekl podle Handelsblattu Musk.

Konference zahrnovala také přednášku Erin Meyerové, renomované autorky publikací o managementu a obchodu. 

Diess mimo jiné uvedl, že „VW v minulosti udělal mnoho správných věcí, ve starém světě je Volkswagen silný, ale pro nový svět neexistuje žádná záruka“. Jako příklad uvedla Meyerová transformaci Netflixu od DVD ke streamování a produkci obsahu. 

Diess také před publikem hovořil s Muskem o důvodech, proč je Tesla rychlejší než její konkurenti. „Je to styl řízení. Jsem především inženýr a kromě auta mě fascinují dodavatelské řetězce, logistika a výrobní procesy,“ uvedl Musk.

Diess na LinkedInu přitakal, že ho potěšilo, když slyšel, že Tesla jako nejsilnější konkurent zastává názor, že VW uspěje v přechodu „pokud budeme tlačit změny kupředu  plnou rychlostí“. Podle německého deníku také uvedl, že centrála automobilky ve Wolfsburgu se musí zefektivnit, zrychlit.

A upozornil na rychlost Tesly v inovacích. „Jedním z příkladů je, že se společnost dobře vyrovnává s nedostatkem čipů, protože společnost během dvou až tří týdnů přepsala software, tak, že umožňuje použití jejich různých druhů,“ píše německý tisk.

„Brzy vás navštívíme v Grünheide,“ dodal Diess na závěr virtuálního setkání s odkazem na nově vznikající fabriku Tesly u Berlína.

Jen elektro

Americká elektromobilka nyní čeká na konečné povolení pro svou novou továrnu, kterou staví nedaleko Berlína. Automobilka chce ve svém prvním evropském závodě zpočátku vyrábět 150 000 elektromobilů ročně. Automobilka má v Německu skoro dostavěno (čtěte zde).

Elon Musk na posledním setkání akcionářů Tesly uvedl, že absolutní přechod na elektromobilitu bude trvat 40 let, tedy pravděpodobně v roce 2060.

Od roku 2030 plánuje mnoho výrobců vyrábět pouze elektromobily protože očekávají zákaz vozidel se spalovacím motorem.

Americký podnikatel jihoafrického původu uvedl, že na světě se po silnicích pohybuje asi jen jedno procento elektrických vozidel. Musk dále vypočítal, že pokud by mezinárodní trh v současné době nabízel pouze elektricky poháněná vozidla, trvalo by nejméně dvacet let, než by se vozový park obměnil. Elektromobily totiž aktuálně představují jen asi 5 % současných celosvětových prodejů.


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

Rekordní prodeje aut v síti AAA AUTO a Mototechna od začátku roku podporuje...

VIDEO AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

Stellantis se paktuje s Číňany. Budou v Evropě vyrábět a prodávat elektroauta

Malý městský elektromobil T03 je v prodeji již ve Francii.

VIDEO Mezinárodní automobilová skupina Stellantis vytvořila s čínským výrobcem elektromobilů Leapmotor...

Škodovky mají správné ceny, hlídáme náklady, vysvětluje šéf české Škody

Jiří Maláček, šéf českého zastoupení Škody Auto hostem diskuzního pořadu...

VIDEO „Pořád je dostupnost mobility velmi dobrá,“ myslí si Jiří Maláček, šéf českého zastoupení Škody...

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

Vývozní strategie čínské automobilky BYD nedává moc smysl, pokud ji budeme...

VIDEO Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Auta dnes může prodávat každý lúzr, říká k testu autosalónů novinář

Hosty pořadu Rozstřel jsou František Dvořák, šéf Auto.iDNES.cz a Lenka...

VIDEO Rozstřel Investigativní tým MF DNES a iDNES.cz opět po roce otestoval české autosalóny. Průzkumníci ve...

Čínský dravec BYD chce být v roce 2030 hlavním výrobcem elektroaut v Evropě

Současná modelová paleta značky BYD pro Evropu

VIDEO Čínská automobilka BYD zvažuje výstavbu další továrny v Evropě. Uvedl to šéf evropských aktivit...

K rychlému dobíjení nejdražší cestou. Za 7 miliard jen 7 nabíječek

Kolik se dá za 7,5 miliardy dolarů (a tři léta) postavit rychlonabíječek? S...

Je to vizitka, která před americkými volbami dvakrát nepotěší. Administrativa stávajícího...

  • Nejčtenější

Phoenix zůstává věrný unikátní technice. Po 50 letech má Tatra nové nápravy

5. června 2024,  aktualizováno  6.6 8:45

Tatra Phoenix nové generace se představuje na polygonu společnosti Tatra Trucks v Kopřivnici. Druhá...

UFO v Průhonicích. Tesla Cybertruck se na cestě Evropou zastavila v Česku

5. června 2024

Cybertruck se v Evropě neprodává, neboť jeho hranatá karoserie z nerez oceli nesplňuje zdejší...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Mnoho povyku pro nic? Rusko má novou ladu, která zase tak moc nová není

8. června 2024,  aktualizováno  11:36

Jmenuje se Lada Iskra a má ambici vystoupat až na špici ruských prodejních tabulek. Auto na...

Kouzla a čáry nového Superbu. Škoda si dopřála limuzínu, projeli jsme ji

6. června 2024

Až budete nového superba přebírat, pohlaďte ho, a všimněte si malé hranky kopírující linii střechy....

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Autogalerie týdne: Hledači pokladů pronikli do dolu s opuštěnými volkswageny

9. června 2024

Nizozemští youtubeři objevili v opuštěném břidlicovém dole ve Švýcarku desítky klasických...

EU naplánovalo clo na dovoz čínských elektroaut, výrobci se bojí odvety

12. června 2024  13:20

Evropská unie je připravena zavést předběžné clo až 38,1 procenta na dovoz čínských elektromobilů,...

Divoké automobilové devadesátky. Zavzpomínejte na zlaté časy

12. června 2024

„Kdo pamatuje devadesátky, ten je neprožil,“ říká staré pankáčské přísloví. Na velkou jízdu první...

Jak přijít o řidičák snadno a rychle. Policie ho může zabavit na místě

12. června 2024

Od nového roku, kdy platí novela bodového zákona, mohou policisté na místě zabavovat řidičák i za...

Kozí dilema po italsku. Nové Moto Guzzi Stelvio, nebo neurvalé retro?

11. června 2024

Moto Guzzi Stelvio je „plnotučné“ cestovní enduro, které snese srovnání s ikonami své třídy. Jak si...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Nová Miss Alabama je morbidně obézní. Vítězka váží 150 kilo, lidé se bouří

Vítězkou v soutěži National American Miss je Sara Millikenová. Třiadvacetiletá žena byla zvolena královnou krásy i...

RECENZE: To už není film, ale úkaz. Čistá nula pro Lásku na zakázku

Premium Svým způsobem je to dvojitý zázrak. Spočívá jednak v daru natočit film tak skrznaskrz špatný, jakým je Láska na...

Koupit drahý džus, nebo vylisovat pomeranče? Spočítali jsme, co se vyplatí

Z pomerančového džusu se stal exkluzivní nápoj. Litr se nyní v českých obchodech prodává za 80 až sto korun, což...

Dohra sporu o prsa Arichtevy. Lidé nadávají Blažkovi, jeho žena se omluvila

Herečka Veronika Arichteva (38) vyzvala lidi na sociálních sítích, aby přestali nadávat a vyhrožovat jejímu kolegovi...

Koupil byt i s nájemníkem a zdražil o sedm tisíc. Chce výnos 4,5 procenta

Seriál Našel jsem si nájemní byt, ve kterém bydlím několik měsíců. Platím 17 tisíc korun za nájem a k tomu měsíční poplatky za...