- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nehodlám se už vracet k mrtvému vláknu. Nizozemí osekali podporu pro elektrohyby a spadla poptávka. Irsko přiznalo, že v současné situaci neutahne podporu elekrohybů a zastavilo ji. Poptávka nyní skoro nulová. Baterie, které sliboval VW do roku 24 přijdou nejdříve v příští dekádě. Etc etc. S fanatiky nemá cenu diskutovat. Realitu prostě nevidí.
Že krátkodobě klesne poptávka po snížení dotací je jasné. Kdo chtěl využít než to skončí, koupil včas. Další zájemci se objeví později. Realita je taková, že se BEV vyrábějí a prodávají v čím dál větších objemech.
Tesla „těží“ nikl a kobalt. Ze starých baterií recykluje až 92 % materiálu
V roce 2020 tak získala na 1 300 tun niklu, 400 tun mědi a 80 tun kobaltu. Ve výsledku dokáže obnovit více jak 92 % surovin obsažených v každé baterii.
Cílem Tesly je vyvinout bezpečný recyklační proces s vysokou mírou využití, nízkými náklady a nízkým dopadem na životní prostředí. To jde ruku v ruce s úsporami, protože využití recyklovaného materiálu je levnější než nákup nového.
Takže že sta baterií jich udělá 92. Skvělé. Při vámi předvídáním růstu by museli v minulosti vyrábět více baterií, než jich bude potřeba v budoucnosti.
A už konečně Němci odstavili uhelky, aby ta elektromobilita dávala smysl? Zatím je to naopak. Každý odstavený elektromobil se počítá ke snížení produkce právě v těch uhelkách.
Známe. Kariérista, který nemá problém udělat cokoliv co ho udrží u koryta a zakryje jeho kiksy. Přitom není schopen zajistit dodavatelský řetězec ani pro stávající produkci, o zavedení nových softwarů ani nemluvě.
Není nic špatného na tom, že se Diess zamiloval, ale kvůli tomu poslat do kopru celý koncern i s navázanými firmami?
Ma skutecne na vyber? Ja vim, ze my v CR vime vsechno nejlepe, ale automotive cekaji velice zajimave casy, i kdyby EU do toho nehazela vidle novymi emisnimi normami.
Napoprvé jsem četl "Šéf VW chce propíchnout manažery" :-D
Od začátku jsem říkal, že jeho jméno se správně čte Děs... Jeho chápu, je takový jaký je, ale nechápu akcionáře, potažmo holding Porsche SE, spolkovou zemi Dolní Sasko a Quatar Holding. Nechápu, kdo a za co v tomto případě lobbuje, ale divím se, že se jim směřování koncernu pod taktovkou tohoto Děse líbí... Za tím bude ještě něco jiného, prozatím nevysloveného... Pamatuji si z minulosti drobné přešlapy šéfů koncernu, v jaké vyústily bouře a nyní si Děs dělá co chce a akcionáři mlčí, nic nekomentují...
Po oznámení rychlejšího přechodu na EV, jim akcie vyletěli na dvojnásobek, to snad hovoří za vše ,ne?
A zatímco český diskutér mudruje o slepých uličkách tak mezitím..
Tady diskutují paprdove 50+, kteří by se nejraději vrátili do sedla koní a oživili parní stroje. Veškeré novoty jsou apriori zásahy do jejich stabilního mikrosveta...
Den otevřených dveří Tesla Berlín
TESLA GIGA-FEST BERLIN REPORTÁŽ
https://www.youtube.com/watch?v=2Dy5FCj6eCo
Co přinese nově otevřená továrna Tesly v Berlíně
neměl by se naopak Musk učit kvalitě ve VW
Naposledy vw vynikal kvalitou tak před dvaceti lety.