Středa 27. září 2023, svátek má Jonáš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 27. září 2023 Jonáš

Šéf VW chce popíchnout manažery ke změnám, pozval si na to kamaráda z Tesly

  16:00
Šéf amerického výrobce elektromobilů Tesla Elon Musk o víkendu prostřednictvím videohovoru oslovil dvě stovky vedoucích představitelů konkurenční německé společnosti Volkswagen na jejich setkání v rakouském horském letovisku Alpbach. Hovořil například o snaze Volkswagenu přejít k elektromobilům, o svém manažerském stylu či o nynějších problémech v dodavatelských řetězcích a výrobě.

Diess se s Muskem znají dlouho. Německý manažer ho často dává za vzor koncernu VW. | foto: Volkswagen

Takový krok je velmi neobvyklý, na druhou stranu se šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess netají tím, že má pro Muska slabost. 

Cílem konference bylo podnítit vedoucí pracovníky VW k rozsáhlým změnám, které bude muset VW provést, aby držel krok se změnami v automobilovém průmyslu.

Podle mluvčího koncernu Volkswagen právě Diess na zasedání vedení Volkswagenu Muska  pozval. „Jako překvapivý host se k nám večer prostřednictvím videohovoru připojil Elon Musk. Rád slyším, že se i náš nejsilnější konkurent domnívá, že uspějeme v transformaci, pokud na ní budeme pracovat ze všech sil,“ uvedl Diess na sociální síti LinkedIn.

V roce 2014 si Elon Musk vyhlédl dnešního předsedu představenstva VW a chtěl ho „zlanařit“ do funkce výkonného ředitele Tesly. V té době se Diess jakožto šéf vývoje BMW věnoval elektromobilitě v rámci projektu BMW i3 a oba muži se znali i osobně. Němec ovšem odmítl a koncem téhož roku oznámil přechod k Volkswagenu, kde se měl stát jakýmsi korunním princem.

Předsedou představenstva se Diess stal v dubnu 2018. Hned vzápětí se naplno pustil do elektromobility a začal Volkswagen přetvářet v jakousi německou Teslu (čtěte více zde).

Občas se objeví spekulace, že by Diess rád pro Volkswagen celou americkou elektromobilku koupil (zde).

Cílem Volkswagenu je vystřídat Teslu na pozici největšího výrobce elektromobilů na světě. Německý koncern chce do roku 2030 zvýšit podíl vozů s plně elektrickým pohonem na svém celkovém prodeji automobilů na minimálně 70 procent v Evropě a nejméně 50 procent v Severní Americe a Číně. Součástí koncernu je rovněž automobilka Škoda Auto.

Překvapivého hosta na konferenci VW využil Diess k popíchnutí svých manažerů, aby se urychlil další přerod společnosti.

Musk na konferenci v Alpbachu uvedl, že věří, že skupina VW přechod na elektromobilitu zvládne a dodal, že vidí německý koncern jako svého největšího vyzyvatele. „Tesla se musí stát ještě rychlejší a produktivnější než jiné automobilky. Musíme se zlepšit i přes všechny úspěchy,“ řekl podle Handelsblattu Musk.

Konference zahrnovala také přednášku Erin Meyerové, renomované autorky publikací o managementu a obchodu. 

Diess mimo jiné uvedl, že „VW v minulosti udělal mnoho správných věcí, ve starém světě je Volkswagen silný, ale pro nový svět neexistuje žádná záruka“. Jako příklad uvedla Meyerová transformaci Netflixu od DVD ke streamování a produkci obsahu. 

Diess také před publikem hovořil s Muskem o důvodech, proč je Tesla rychlejší než její konkurenti. „Je to styl řízení. Jsem především inženýr a kromě auta mě fascinují dodavatelské řetězce, logistika a výrobní procesy,“ uvedl Musk.

Diess na LinkedInu přitakal, že ho potěšilo, když slyšel, že Tesla jako nejsilnější konkurent zastává názor, že VW uspěje v přechodu „pokud budeme tlačit změny kupředu  plnou rychlostí“. Podle německého deníku také uvedl, že centrála automobilky ve Wolfsburgu se musí zefektivnit, zrychlit.

A upozornil na rychlost Tesly v inovacích. „Jedním z příkladů je, že se společnost dobře vyrovnává s nedostatkem čipů, protože společnost během dvou až tří týdnů přepsala software, tak, že umožňuje použití jejich různých druhů,“ píše německý tisk.

„Brzy vás navštívíme v Grünheide,“ dodal Diess na závěr virtuálního setkání s odkazem na nově vznikající fabriku Tesly u Berlína.

Jen elektro

Americká elektromobilka nyní čeká na konečné povolení pro svou novou továrnu, kterou staví nedaleko Berlína. Automobilka chce ve svém prvním evropském závodě zpočátku vyrábět 150 000 elektromobilů ročně. Automobilka má v Německu skoro dostavěno (čtěte zde).

Elon Musk na posledním setkání akcionářů Tesly uvedl, že absolutní přechod na elektromobilitu bude trvat 40 let, tedy pravděpodobně v roce 2060.

Od roku 2030 plánuje mnoho výrobců vyrábět pouze elektromobily protože očekávají zákaz vozidel se spalovacím motorem.

Americký podnikatel jihoafrického původu uvedl, že na světě se po silnicích pohybuje asi jen jedno procento elektrických vozidel. Musk dále vypočítal, že pokud by mezinárodní trh v současné době nabízel pouze elektricky poháněná vozidla, trvalo by nejméně dvacet let, než by se vozový park obměnil. Elektromobily totiž aktuálně představují jen asi 5 % současných celosvětových prodejů.


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Britský ropný gigant BP chce v Německu investovat až deset miliard eur

Ilustrační snímek

Britský ropný gigant BP hodlá v Německu do konce desetiletí investovat až deset miliard eur (zhruba...

Už není cesty zpět, vítězství elektra je jasné. Šéf Renaultu vysvětluje proč

Šéf automobilky Renault Luca de Meo představuje na autosalonu v Mnichově novou...

Opačný kurz? Teď už je pozdě. A ti, kdo doufají, že se v roce 2026 zařadí zpátečka, klamou sami...

Nový scenic tvrdí elektrickou muziku. Na cestu mu hraje Jean-Michel Jarre

Renault Scenic E-Tech Electric

VIDEO Zakladatel kategorie kompaktních MPV se transformoval do elektrické éry a vyzývá Teslu Model Y na...

Definitivní vyhlášení války. Čína se postavila proti zbytku automobilového světa

Čínská automobilka BYD oslavila pět milionů vyrobených vozidel s elektrickým...

VIDEO BYD oslavil pět milionů vyrobených vozidel poháněných elektřinou. Sice záleží na tom, jak se to...

Evropě nic nehraje do karet. Valí se do ní čínské elektromobily

Veletrh mobility IAA v Mnichově probíhá od 4. do 10. září 2023

VIDEO Druhý mnichovský Veletrh IAA Mobility, který nahradil slavný frankfurtský autosalon, představil...

Na trh míří nová značka smartphonů. Firma jinak vyrábí automobily

Provedení kabiny SUV Nio ES8.

Propojení mobilu s automobilem je dnes jednak samozřejmé a také často docela nutná vlastnost....

Z hummeru je elektromonstrum rapperů. Escalade potřebuje náklaďákový řidičák

Cadillac Escalade IQ

VIDEO Je to, jako kdyby se dal papež František na buddhismus a Václav Klaus se stal předsedou Strany...

  • Nejčtenější

Těchto pět věcí řidiči v Česku ignorují nebo je neumějí. Děláte je také?

Každý řidič má nějaký zlozvyk. Někdo špatně pracuje se spojkovým pedálem, jiný málo sleduje zpětná zrcátka, další se...

Z dealerů Škody na Slovensku jsou minutové autopůjčovny

Kdo potřeboval před 20 lety auto na pár hodin, pár dnů nebo výjimečně pár týdnů, šel si pro něj do půjčovny. Postupem...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pět let bezzubého zákona. Fabia stočená o 760 tisíc kilometrů, bez postihu

Víc než třetina ojetých aut prodávaných v Česku má stočený tachometr, v průměru o 98 tisíc kilometrů. Rekordmanem,...

Sex v ulicích na denním pořádku. Roboauta fungují jako šmajchlkabinety

Premium Co je lepší než sex v autě? Sex v jedoucím autě, odpoví pohotově ti, co aktivně vyhledávají vzrušení. A platí, že v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Amerika neuvěřitelně investuje, v Evropě se jen řeční, lamentuje šéf Škody

Premium Klaus Zellmer oslavil první rok v roli předsedy představenstva Škody Auto. „Škoda má šanci v budoucnosti dostat větší...

Solární panely odcházejí překvapivě rychle a záruky nefungují, říká expert

Premium Solární boom může za pár let přinést majitelům fotovoltaických elektráren nepříjemné překvapení. Životnost solárních...

Při výchově sourozenců nejde být úplně spravedlivý, vysvětluje psycholožka

Premium Do pracovny za ní chodí rodiče, kteří tápají ve výchově ratolestí, řeší komplikované vztahy sourozenců či výchovu...

Jsme firma na zážitky. Ředitel Sparty Křivda o Priskem i novém stadionu

Premium Dodnes ho zabolí nohy, když si vzpomene, jak hrála Sparta naposledy v Edenu. V loňském derby dostala takovou...

Karbon je strašák moderních motorů. Zažene ho správná péče a palivo

Kardiovaskulární nemoci u lidí si většinou každý dokáže představit, něco podobného ale trápí i automobilové motory....

Expedice sámoška. Japonec, se kterým je i cesta pro rohlíky dobrodružstvím

Subaru XV je terénnější variantou imprezy, jakýmsi městským hatchbackem na chůdách pro ty, kdo nemají rádi vozy SUV....

Evropa s Británií ohrožují brexitovou dohodou autoprůmysl. Brusel na ní trvá

Evropské sdružení výrobců automobilů vyzvalo Evropskou komisi, aby urychleně změnila pravidla vývozu elektromobilů do...

Těchto pět věcí řidiči v Česku ignorují nebo je neumějí. Děláte je také?

Každý řidič má nějaký zlozvyk. Někdo špatně pracuje se spojkovým pedálem, jiný málo sleduje zpětná zrcátka, další se...

Vyzkoušejte zdarma účinky mořského kolagenu na vlastní kůži!
Vyzkoušejte zdarma účinky mořského kolagenu na vlastní kůži!

Pleť bez vrásek, pevné nehty a vlasy plné života – to je snad sen všech žen. Mořský kolagen collalloc slibuje tyto výhody a mnoho dalších. Ale je...

Já vím své, říká modelka Taťána Kuchařová k třetí svatbě Brzobohatého

Taťána Kuchařová (35) zavzpomínala na své dětství i dospívání v Opočně a popsala své aktuální plány do budoucna....

Jiří Paroubek se potřetí oženil, expremiér si vzal bývalou poslankyni ČSSD

Po opožděné páteční oslavě svých 71. narozenin se bývalý premiér Jiří Paroubek o víkendu oženil, tentokrát už potřetí....

Solární panely odcházejí překvapivě rychle a záruky nefungují, říká expert

Premium Solární boom může za pár let přinést majitelům fotovoltaických elektráren nepříjemné překvapení. Životnost solárních...

Žiju se ženou, přiznala farářka ze StarDance Martina Viktorie Kopecká

Farářka Církve československé husitské Martina Viktorie Kopecká (37), která zaujala televizní diváky v soutěži...

Toxická laguna v Rumunsku pohlcuje vše živé. Katastrofa není daleko

V té krajině není nic lidského, a nebýt věže kostela, která ční z bahnité hmoty, ani by tu nic přítomnost člověka...