ilustrační snímek | foto: Louis Vuitton

Gigant prodal diamanty za 11 miliard korun. Drahokamy jsou za pandemie hit

  • 6
Oživení z pandemie na trhu s diamanty zatím nevykazuje známky zpomalení. Těžební společnost De Beers ve středu oznámila, že při posledním prodeji si od ní zájemci koupili nejvíce kamenů od února. Zájem o diamanty tvrdě zasáhla pandemie, nakonec se ale právě diamanty ukázaly být jedním z nejodolnějších odvětví. Spotřebitelé totiž pokračují v nákupu šperků.

De Beers, který patří těžařskému gigantu Anglo American, při svém sedmém prodeji od začátku roku prodal surové diamanty za 515 milionů USD (11,1 miliardy korun). 

To je nejvyšší objem pro toto roční období od roku 2016. De Beers také podle dosavadních výsledků očekává, že letošní rok by pro něj mohl být nejlepší od roku 2018.

Potvrdilo se, že i když zájem o diamanty pandemie nejprve tvrdě zasáhla pandemie, nakonec se právě diamanty ukázaly být jedním z nejodolnějších odvětví. Spotřebitelé, kteří za pandemie zůstali doma, nadále kupovali diamanty. 

Částečně tak činili na úkor například cestování, jemuž se kvůli protiepidemickým opatřením nemohli věnovat. Poptávka se udržela i po rušení uzávěr a svižný prodej na důležitých trzích v USA a Číně pokračuje.

Příběh diamantu: z nevzhledného kamene k výhodné investici

Klenotnictví Signet Jewelers, které je největším maloobchodním prodejcem diamantových šperků na světě, minulý týden zvýšilo cíl celoročních tržeb díky prudkému růstu prodeje. Upozornilo ale, že s pokračujícím ekonomickým oživením očekává odklon od výdajů za šperky.

De Beers po většinu roku výrazně zvyšoval ceny surových diamantů, při posledním prodeji ale většinou ponechal ceny na stejné úrovni. Někteří kupující začali vyjadřovat obavy, že zvyšování cen ze strany De Beers a konkurenční firmy Alrosa začalo být až moc výrazné.

,