Před desetiletím vtrhlo na český trh několik nových bank, které rozdílným přístupem přilákaly miliony klientů. Přesto se zdá, že model nové generace bank se částečně vyčerpal, požírají je větší finanční ústavy. Právě v téhle situaci chce s novou bankou uspět skupina Partners. „Nechceme kopírovat starý model s lepší reklamou v televizi,“ říká šéf projektu Partners Banky Marek Ditz.
Je v Česku vůbec ještě místo pro další banku? Chceme k tomu přistupovat jinak než ostatní banky a věříme, že to klienty přitáhne. V bankách převládá model řízení pomocí klasické pyramidy. Vychází se z toho, že šéfové nejlépe vědí, co klienti chtějí. Přikazují shora dolů a zaměstnanci na pobočkách dělají byznys podle jejich instrukcí. Ale my tenhle model chceme otočit. Nejvýš je klient, pak obchodník nebo poradce. Pod nimi je centrála, která slouží jako podpora obchodníků a dole v pyramidě je management, který má dávat podporu centrále.
Mladé banky se přestaly vyvíjet, jejich model se vyčerpal, na rozdíl od nás totiž stále fungují v modelu tradiční „zaměstnanecké“ pyramidy.
Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium