Agentury představily, jakým způsobem bude kampaň šířena ve spolupráci s komunitami, influencery, profesními svazy, zájmovými sdruženími, kraji a firmami. Pro tyto a další organizace iniciativa připravila on-line platformu, na níž budou volně k dispozici všechny prvky kampaně, které si mohou zájemci adaptovat pro vlastní potřeby a podpořit tím zájem o očkování.
Iniciativa na úvod představila průzkum o postoji k očkování. Z něj vyplývá, že polovina populace stále není definitivně rozhodnutá, zda se nechá očkovat.
Zástupci agentur řekli, že první hlavní spot poběží v televizi již dneska, tedy v pondělí. Hlavní spot trvá půl minuty a hrají v něm běžní lidé. „Je několik spotů. Každý je zaměřený na jiné publikum,“ řekl zástupce iniciativy. První spot má za cíl oslovit lidi nad 70 let. Spotů je připraveno celkem sedm. V některých vystupují i lékaři.
Celá kampaň bude hotová nejpozději do konce května. Už na konci března se měl v televizi objevit spot. To se však nestalo. Do kampaně se zapojí běžní lidé, kterým covid změnil život, ale také odborníci. Stát za vše zaplatí celkem 50 milionů korun.
Vláda a ministerstvo zdravotnictví spuštění očkovací kampaně slibovaly koncem ledna, nejpozději však v polovině února. Nakonec se však spustí až nyní.
Koronavirus
Sledovat další díly na iDNES.tvPodle smlouvy, která byla zveřejněna v Registru smluv, měl být do konce března hotový kreativní koncept kampaně, její logo a návrh navigačního systému očkovacích míst. Úřad vlády také slibuje, že by do konce března mohl vzniknout první televizní spot.
Na kampani se podílí ministerstvo zdravotnictví a Úřad vlády. Ministerstvo má zajistit nákup mediálního podporu, což vyjde na zhruba 50 milionů korun. Kreativní část má na starost Úřad vlády.