Skica Škody Fabie čtvrté generace od nezávislého designéra Petra Sieberta | foto: Petr Siebert

Šéf koncernu VW vyzradil uvedení Fabie Combi. Je symbolem nové role Škody

  • 490
Předseda představenstva koncernu Volkswagen Herbert Diess na linkedinovém profilu koncernu VW uveřejnil příspěvek s titulem „Zvláštní role značky Škoda“. Značku chválí za ziskovost a zdůrazňuje, že jiná značka koncernu VW by nedokázala vyrábět malý kombík s profitem.

Nová generace modelu Fabia Combi je podle Diesse důležité a průkopnické investiční rozhodnutí pro značku Škoda. „V posledních týdnech byla předmětem mnoha interních diskusí, pokud jde o stanovení priorit uprostřed přechodu na elektronickou mobilitu,“ píše šéf koncernu a přímo uvádí, že další generace kombíkové fabie se v Evropě objeví v roce 2023 a bude se vyrábět v hlavním závodě značky v Mladé Boleslavi. 

„Škoda tak zajišťuje, že Fabia Combi bude i nadále hrát ústřední roli v základním segmentu A0,“ uvádí Diess a dodává, že malý kombík je již dvě desetiletí důležitým vozem pro celou skupinu VW v segmentu, který by žádná jiná značka koncernu nedokázala se ziskem obsluhovat. Více o nové generaci Škody Fabie čtěte zde.

„Vysoká kvalita, skvělá technologie MQB, spousta prostoru, design Škoda a mnoho chytrých detailů. A dobrá hodnota za peníze,“ píše. „Pouze díky schopnostem našich inženýrů v České republice, ale také díky příznivějším nákladovým strukturám ve střední Evropě, dokáže i s takovou koncepcí, která je pro zákazníky velmi atraktivní, vydělat dost peněz, aby ospravedlnila investice,“ vysvětluje.

Podle Diesse Fabia Combi ukazuje, o čem je strategie značky. „Důsledné zaměření na potřeby zákazníků, přesvědčivá hodnota za peníze, mnoho chytrých nápadů, vynikající prostornost a jednoduchá obsluha. Díky společnosti Škoda se koncernu bude i nadále dařit oslovovat skupinu zákazníků, která chce za peníze hodně automobilu a je náročná na technologii, kvalitu a užitek, ale také na cenu.“

Diess připomíná, že konkurence v segmentu malých aut je tvrdá. „Do tohoto segmentu se prosazují korejští, japonští a francouzští výrobci. Po léta se společnosti Škoda daří zajistit a získat podíl na trhu.“

Diess uvádí, že Škoda je nejziskovější objemovou značkou ve skupině VW a jednou z nejvýnosnějších na světě. „To vše může udělat - pouze! - tým Škoda,“ píše na Linkedinu Diess.

Diess také zmiňuje roli od loňska nového šéfa značky Thomase Schäfera: „Posouvá společnost kupředu s programem pro budoucnost „NEXT LEVEL ŠKODA“. Do firmy přišel v obtížných dobách, rychle se zorientoval a už po několika týdnech silně nasměroval značku Škoda do nové éry a přebírá nové další úkoly v rámci koncernu. Dobře využije a předvede potenciál značky a především jedinečné schopnosti týmu Škoda.“ Rozhovor s Thomasem Schäferem čtěte zde.