Když technologický gigant Amazon rozjížděl své tržiště, zadělal si na problémy. Kromě otevření své platformy i pro komunitní nakupování tím totiž umožnil i to, že se na stránkách zaštítěných slavnou značkou objevují produkty, které úplně nesedí s jeho firemní politikou, pravidly nebo přímo zákony.
Pozornost médií si kvůli tržišti společnost získala například na začátku koronavirové pandemie. Objevily se tam totiž statisíce podvodných inzerátů, prostřednictvím kterých prodejci nabízeli třeba zázračné léky, zaručené zabijáky koronaviru či „nejlepší antibakteriální gely na světě“. Amazon podobných nabídek jen do konce února musel smazat přes milion.
Jenže ani po postupném uklidňování pandemické situace problémy s tržištěm neustaly. Firma teď z tržiště musela stáhnout další produkt, který nebyl „košer“ – dětské tričko s fotografií umírajícího George Floyda. Pravidla tržiště totiž zakazují prodej produktů, které zobrazují zločiny.
Podobné porušení pravidel by jako takové v běžné situaci nejspíš nevyvolalo téměř žádné reakce. V situaci, kdy se kvůli Floydově smrti po celých Spojených státech protestuje proti policejní brutalitě, však produkt vyvolal bouřlivou odezvu. Problémy s tímto produktem podle BBC měli hlavně zaměstnanci firmy. Amazon trička z prodeje stáhl právě kvůli jejich stížnostem, píše web televize. Floydův pohřeb se konal v úterý v Houstonu v Texasu.
Prodeje oblečení s tematikou Black Lives Matter přitom na Amazonu po začátku protestů rapidně narostly. Mnozí Američané však v posledních dnech na e-shopu nakupují také pomůcky k sebeobraně – třeba pepřové spreje nebo paralyzéry. Protesty totiž na mnohých místech přerostly v otevřené rabování.