Po protestech, petici a blokádě silnice úřady přislíbily, že kruhový objezd postaví už letos na jaře. Vyhlíženou křižovatku však dělníci začnou stavět nejdříve ve druhé polovině letošního roku. O náklady se podělí krajská správa silnic a olomoucká radnice.
Přestavbě křižovatky ulic Pplk. Sochora, Gagarinova a U Cihelny se na svém nedávném jednání věnovali olomoučtí radní, kteří schválili potřebnou smlouvu stanovující rozdělení nákladů.
„Droždín má tu nevýhodu, že je průjezdný a řidiči si tudy často zkracují cestu ze Šternberku na Olomouc. Zatímco kraj bude coby vlastník silnice řešit samotnou stavbu kruhového objezdu, město bude mít na starost vybudování nových přechodů, chodníků, veřejného osvětlení a také úpravy autobusové zastávky,“ vysvětlil olomoucký primátor Miroslav Žbánek.
Z městské pokladny na to bude potřeba zhruba 2,5 milionu korun, přesnou sumu určí až výběrové řízení na stavební firmu. „Práce by mohly začít ve druhé polovině roku,“ doplnila tisková mluvčí radnice Radka Štědrá.
Intenzita dopravy trápí obyvatele Droždína dlouhodobě. Nespokojenost vyvrcholila loni v říjnu po vážné nehodě, při níž nákladní vůz srazil desetiletou dívku.
Na křižovatce se objevily značky upozorňující na pohyb dětí
Lidé na protest zablokovali provoz na rizikové křižovatce a požadovali okamžité řešení v podobě například mobilních radarů pro měření rychlosti na začátku obce ze všech tří stran, instalace dočasných chráněných přechodů pro chodce či namontování zábran usměrňujících dopravu zúžením nejrizikovějších míst.
Hejtmanství následně slíbilo, že problematickou křižovatku přestaví. Už na konci října se na křižovatce objevily značky upozorňující na pohyb dětí a informující také o doporučené rychlosti 30 kilometrů v hodině.
„Jsme za to rádi, řidiči tam teď jezdí pomaleji. Kromě toho u přechodu pravidelně dohlíží městská policie, hlavně v době, kdy děti chodí do školy. Dopravní policie zase provádí namátkové kontroly a zaměřuje se mimo jiné na kamiony, které tudy vůbec nemají jezdit,“ nastínil předseda komise městské části Rostislav Hainc.
„Ještě budeme žádat o instalaci automatických měřicích radarů, zatím tu totiž máme jen radary informativní, které zobrazují rychlost, ale neumožňují trestat ty, kteří porušují maximální povolenou rychlost, takže si z nich někteří řidiči nic nedělají,“ dodal.