Donkey Kong Island je v ohrožení, ostrov opět vzala útokem vikinská arktická zvířata, jako jsou tučňáci, mroži či sovy. Do akce opět vyráží celý opičí klan v čele s Donkey Kongem. Proč opět? Protože Donkey Kong Country: Tropical Freeze není nová hra. Před čtyřmi lety vyšla exkluzivně na Wii U, nyní přichází na Switch, a to s drobnými vylepšeními, která ovšem mají na výsledný dojem zásadní dopad.
V prvé řadě potěší o něco kratší nahrávací časy oproti Wii U. Nejdůležitější změna se vyjeví hned při startu celého dobrodružství, kdy si můžete zvolit režim Original, nebo Funky. Original vám zprostředkuje původní hardcore zážitek z Wii U, Funky hru na několika frontách usnadní. Dobře si rozmyslete, jak se rozhodnete, volbu už nelze během hry změnit.
Donkey Kong Country: Tropical Freeze (Switch)
Naprosté většině hráčů bych doporučoval nový režim Funky, protože i když hru usnadní, pořád to není na úrovni „s prstem v nose“. A hlavně, i v tomto režimu můžete hrát za původního Donkey Konga, takže pokud budete chtít, zážitek bude velmi podobný tomu původnímu. Ponecháte si ovšem možnost přepnout na Funky Konga, s nímž je hopsání mnohem snazší.
Funky Kong v původní hře prodával ve svém obchůdku zboží, v nové verzi s ním můžete zachránit celý ostrov! Pohodového opičáka se slunečními brýlemi nezraní většina bodáků na zemi, protože zranění vykryje surfovacím prknem. Dále zvládá už v základu dvojitý skok a během pádu v případě potřeby levituje. Kutálet se může bez omezení a pod vodou mu nedojde kyslík. To jistě oceníte v poněkud frustrujícím čtvrtém světě s úrovněmi pod vodou včetně souboje s nejotravnějším bossem celé hry.
Také má hned v základu pět životů místo dvou, zatímco ostatní opičáci získali k dobru jeden navíc. Funky samozřejmě nemůže za posbírané mince přivolat parťáky, protože jako „one man army“ jejich funkci zastane už v základu. Potěšilo mě i to, že po úrovni poschovávaná písmenka K O N G se uloží i v případě, kdy se vám nepodaří objevit všechna. Když si pak úroveň střihnete znovu, můžete se už zaměřit jen na ta chybějící a otevřít si tak tajné úrovně.
Během hopsání lze posbírat hned několik věcí. Srdíčko přidá chybějící život, červené balónky umožní pokračovat v případě smrti od záchytného bodu. Banány, na které narazíte na každém kroku, se promění po sto posbíraných kusech v červený balónek. Části puzzle po kompletním sestavení odemknou v menu obrázky. A konečně mince – za ně nakupujete různé výhody v obchůdku. Ty se mohou hodit třeba v případě, kdy se dlouho trápíte s bossem. Za mince lze ještě odemykat modely různých postav ze hry, které si můžete prohlédnout v detailu.
Donkey Kong Country: Tropical Freeze (Switch)
Celkově jsem si Donkey Kong Country: Tropical Freeze užil na Switchi o něco víc než na Wii U. Minimálně i proto, že tentokrát jsem si zanadával jen u čtvrtého bosse. První svět proběhnete ještě v pohodě, Funky skutečně eliminuje některé herní mechanismy, zejména díky prknu a dvojitému skoku. Pak už přituhuje a nemusí vás nutně ochránit ani pět životů.
Princip trial & error je zde patrný i s Funky Kongem, nicméně hra je fér a zkrátka vyžaduje „jen“ přesné skoky a jejich dobré načasování. Neplatí to ovšem vždy, spoustu pasáží proběhnete bez zaváhání. A když se nezadaří, objevíte se u nejbližšího záchytného bodu. Trochu těžší je posbírat všechna písmenka K O N G, která nejsou vždy viditelná hned a pokud už, může vás jejich sebrání stát život. To ke hře ovšem patří. A právě s Funky Kongem mě bavilo více prozkoumávat úrovně a hledat všechny tajné skrýše. Nebyl jsem totiž tak ve stresu jako u původní hry, kdy bylo mým primárním cílem jednoduše přežít.
Donkey Kong Country: Tropical Freeze je i po čtyřech letech špičková záležitost. Po většinu času hrajete ve 2D, v některých momentech ovšem vstoupíte do prostoru nebo kamera snímá scénu z neobvyklého úhlu. Budete hopsat po plošinkách, uhýbat plamenům, houpat se po liánách, ručkovat, aktivovat terče, potápět se, vyhýbat se všemu možnému, jezdit ve vozíku po kolejích, létat v raketě, utkáte se se zajímavými bossy a hlavně – budete se skvěle bavit. To vše v krásné pestrobarevné grafice v interaktivních úrovních.
Přizvat samozřejmě můžete i druhého hráče. Multiplayer je o něco přístupnější díky většímu počtu životů, přesto to nebude hra, kterou chcete hrát s někým, kdo si s hopsačkami moc nerozumí. Těm bych doporučil spíše snadného Kirbyho. Celkově ale palec nahoru – díky drobným změnám je hra mnohem pohodovější a hlavně si ji mohou zahrát i ti, kteří Wii U vynechali. Teď bych poprosil ještě Pikminy a datum vydání nového Yoshiho.