V prvním čtvrtletí letošního roku se prodalo meziročně o třináct procent méně panenek Barbie, která je klíčovou značkou Mattelu přes šedesát let. Pokles prodejů byl vyšší, než se čekalo. Klesl i obrat za prodej interaktivních hraček pro nejmenší Fisher-Price.
Celkové tržby se propadly do konce března o 15,4 procenta na 735 milionů dolarů, což bylo nejvíc od roku 2009. Velké slevy, které firma musela nasadit na neprodané zboží z Vánoc v kombinaci s propadem tržeb pak vedly k největší ztrátě od roku 2002, která přesáhla 113 milionů dolarů, uvedla agentura ČTK.
„Přebytek zásob a slevy, které musela firma poskytnout ve vánoční sezóně, byly větší, než investoři čekali,“ okomentoval výsledky analytik BH Securities Martin Vlček. Akcie po oznámení výsledků klesly o více než šest procent a za posledních dvanáct měsíců klesly o čtvrtinu.
Disney princezny zvyšují prodeje Hasbro
Firma už kvůli slabým výsledkům zhoršila výhled tržeb na celý rok. Nyní očekává zvýšení tržeb o zhruba pět procent místo dosavadních šesti až devíti procent.
Vedení společnosti se v únoru chopila bývalá prezidentka divize Google Margo Georgiadis. Zaměřit se chce na vývoj „chytrých“ hraček, s nimiž chce prorazit v Japonsku a Asii, uvedl server BBC. Tržby v Číně má zvýšit nově uzavřená smlouva s obřím on-line prodejcem Alibaba.
Největší konkurentem Mattelu je americký výrobce hraček Hasbro. Ten minulý měsíc oznámil skokový nárůst prodejů hraček pro dívky poté, co získal práva na prodej hraček s motivy Disney princezen, včetně postav z populární pohádky Ledové království. Mattelu smlouva s Disney skončila loni.
V Česku je jedna z největších sbírek Barbie v Evropě:
15. února 2011 |