Stroj funguje jednoduše: poté, co dělníci narovnají v horní části jednotlivé komponenty dlažby do řady, stroj popojede a utkaný „koberec“ postupně po rampě usadí do připraveného pískového lože, aniž by ho rozsypal. Pak již stačí dlažbu přejet válcem a chodník či nová silnice jsou hotové. Najednou se může pokládat pás široký až šest metrů.
Stroj pohání elektromotor a dlažbu dokáže pokládat rychlostí až čtyři metry za minutu, při běžném provozu usadí podle výrobce 500 metrů čtverečních za den. Ve vytyčené dráze stroj udržují senzory.
Nizozemsko-belgický výrobce RPS na svém webu vyzdvihuje především ergonomické vlastnosti stroje pro jeho obsluhu.
„Jelikož dlažbu pokládá stroj sám, dlaždiči už nemusí klečet a mohou pracovat v pozici, která jejich řemeslo ulehčuje a zefektivňuje.“ Nejširší šestimetrová varianta stroje vyjde na 2,6 milionu korun.