Změnu nyní zvažuje regionální organizátor dopravy Ropid. Pokud se trasa 125 v červnu změní, bude to součástí reorganizace sítě linek. Tu chystá Praha, protože chce ušetřit na nevyužívaných spojích (o plánu úspor v pražské MHD čtěte zde).
"Dokud si město neřekne, jak dál budeme postupovat s jednotlivými opatřeními, nemůžeme k nim říkat nic bližšího," řekl v pondělí mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Již dříve ale MF DNES řekl, že na spojení linek 125 a 271 by se ušetřilo, přitom souběžně jezdí jen kousek. Sloučení linek do jedné by však hlavně odpovídalo koncepci Ropidu - chce mít v Praze dlouhé páteřní linky s krátkými intervaly.
"Jeden z názorů odborníků je také ten, že by toto případné sloučení Praze 11 přineslo zlepšení dopravní obslužnosti při snížení počtu odstavovaných autobusů na Hájích," poznamenal starosta Prahy 11 Dalibor Mlejnský.
Zpoždění může vrátit lidi do metra
Místní obyvatelé si linku 125 nemohou vynachválit a stále v ní přibývají další cestující.
"Je to perfektní spoj, ale nepřijde mi, že by touto změnou došlo k úsporám. Bylo by to jen ke zlosti cestujících, protože zpoždění bychom se nevyhli," napsala na facebookových stránkách Prahy 11 Gabriela Pitrová.
Spuštění linky 125 navíc mělo i další efekt, nepomohlo jen obyvatelům Jižního Města, ale také přetíženým úsekům linky metra C a trochu i tramvajové trati v Ječné ulici.
"Linka 125 jezdí dobře a rychle. Pokud bude jezdit přes Skalku, dostane se do jedné zácpy, nebude jezdit na čas a všichni pojedou zase radši metrem," napsal na Facebook Daniel Jeřicha.
Zaznívají ale také hlasy, že situace nemusí být tolik špatná. "V tom úseku na Průmyslové ulici kolony nebývají. Ale neříkám, že bych s touto eventuální změnou bez výhrad souhlasil," připojil se další diskutující.